Læsebriller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

Zeus

Dinna88 skriver:

Ja, det havde jeg så ikke tænkt over! Du kan vel ikke købe de billige, når det er to forskellige tal?  Så skal de vel være speciallavet til dig.

Ømmenømme.. Nej, det aner jeg egentlig ikke. Mht. din bygningsfejl så må de vel have sagt til dig, om du overhovedet KAN bruge de billige briller? 

Hun afviste det ikke, men rådede mig bare til at købe deres.. Det er derfor jeg kom i tvivl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

dpb

Altså umiddelbart vil jeg nok mene du bør købe i en brilleforretning

Af den simple grund at du har forskellig styrke på hvert øje Dem du typisk ( ud fra hvad jeg har set) kan købe i daglivarebutikker o.lign. er med ens styrke på begge øjne

havde det været ens styrke på begge øjne havde jeg sagt du ligeså vel kunne købe et par i kvickly eller lign. Har selv et par fra superbrugsen syntes som sådan ikke der er den store forskel, i forhold til dem jeg har fra brillebutikken... eller jo, der er forskel på hvordan de sidder bag øret, de billige er lidt lange for mit vedkommende... men jeg er nærsynet og derfor er det generelt lettest at finde nye i en brillebutik, da de fleste daglivarebutikker kun har læsebriller...ihvertfald hernede men da jeg primært kun har brug for brillerne når jeg skal køre bil= læse vejskilte på lang afstand har jeg heller ikke lyst til at give en herregård, og heldigvis har jeg ikke bygningsfejl og altså ens styrke på begge øjne

Qnuz

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Hun afviste det ikke, men rådede mig bare til at købe deres.. Det er derfor jeg kom i tvivl

Øhhh. Fantastisk optiker du har snakket med Jeg ville nok ringe derned og høre. Det er jo klart at de vil anbefale dig at handle med DEM, men de skal jo ligesom også hjælpe og vejlede dig. 

Anmeld

10. marts 2012

Kløver

Zeus skriver:

Jeg mener Louis Nielsens læsebriller var nede på 195 kr, men det er jo stadig lidt mere, end Tigers til 20 kr 

Og ja.. Du har nok ret i, at det jo ikke skader at prøve de billige først

Kan du vænne dig til at bruge dem kan du altid købe Louis Nielsen, de er alligevel noget billigere end de andre, og skal du bruge dem meget kan det være en god investering, også i forhold til bygningsfejlen og om man er nær eller langsynet

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Dinna88 skriver:

Øhhh. Fantastisk optiker du har snakket med Jeg ville nok ringe derned og høre. Det er jo klart at de vil anbefale dig at handle med DEM, men de skal jo ligesom også hjælpe og vejlede dig. 

Hun startede med at sige, at jeg havde bygningsfejl, men at det som sådan ikke var noget problem, fordi det var de fleste åbenbart født med.. Og så snakkede hun om at jeg havde +0.25 (må det jo så være ) på venstre, men at det ikke var så galt igen.. Men at mit højre var +0.50, og det var det der betød at jeg kunne have gavn af læsebriller..?

Jeg blev faktisk helt forskrækket dernede

Lige i starten, da jeg bare skulle dække med mine egne hænder.. Jeg kiggede med højre, og havde utroligt svært ved at se de der bogstaver. Så skiftede jeg side, og blev faktisk nødt til at spørge, om det var sammen ark, for nu kunne jeg se det næsten helt tydeligt Og jeg har ALDRIG haft problemer med mine øjne! Det var faktisk min svigermor der smed mig derned, fordi jeg har haft en del hovedpine de sidste 2-3 mdr

Anmeld

10. marts 2012

Plysbjørnen

Zeus skriver:

Jeg var nede i Synoptik idag, og skal åbenbart have læsebriller

Jeg havde -0,25 på venstre (eller var det +?) og -0,50 (eller var det +?) på det andet.. Jeg er langsynet, ved så ikke lige om det er plus eller minus der står foran

Nå nå, men spurgte om jeg bare kunne købe nogen af de billige nede i kvickly eller Tiger, men hun rådede mig til at købe deres - selvfølgelig - til 390 kr for de billigste læsebriller de havde, og op til 1200 kr for de dyreste.. Men nu læser jeg forskellige steder, at de billigste i brillebutikkerne som regel ikke er noget værd alligevel, så tænker at jeg måske kan nøjes med et par til 20 kr uanset? Jeg har IKKE råd til de dyreste..

Men jeg har ikke en dyt forstand på briller, så vil bare lige høre hvad i siger derude

Jo det har en betydning at der er en bygningsfejl... det er derfor somregel at der er 2 forskelligestyrker... Dem du køber i tigeren har kun 0,25 eller 0,50 aldrig en kombination.... ved ikke hvilken brillebutik du har været i, men Loius Nielsen har mange pæne briller til lige omkring 300-400 og når du "kun" skal bruge dem til at læse med er det tåbeligt at give 1200 kr for et par briller

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Maja84 skriver:

Kan du vænne dig til at bruge dem kan du altid købe Louis Nielsen, de er alligevel noget billigere end de andre, og skal du bruge dem meget kan det være en god investering, også i forhold til bygningsfejlen og om man er nær eller langsynet

Jeg kommer til at bruge dem en del, da jeg sidder ved skærmen hele dagen.. Vi bruger udelukkende computer i skolen, alle vores tekster ligger på computeren osv. Og når jeg har fridage, bruger jeg meget af aftenen foran skærmen.. Jeg tror faktisk jeg ville dø, hvis jeg pludselig skulle undvære min com i en måned

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Hun startede med at sige, at jeg havde bygningsfejl, men at det som sådan ikke var noget problem, fordi det var de fleste åbenbart født med.. Og så snakkede hun om at jeg havde +0.25 (må det jo så være ) på venstre, men at det ikke var så galt igen.. Men at mit højre var +0.50, og det var det der betød at jeg kunne have gavn af læsebriller..?

Lige i starten, da jeg bare skulle dække med mine egne hænder.. Jeg kiggede med højre, og havde utroligt svært ved at se de der bogstaver. Så skiftede jeg side, og blev faktisk nødt til at spørge, om det var sammen ark, for nu kunne jeg se det næsten helt tydeligt Og jeg har ALDRIG haft problemer med mine øjne! Det var faktisk min svigermor der smed mig derned, fordi jeg har haft en del hovedpine de sidste 2-3 mdr

Ej, nu bliver jeg forvirret.. Jeg kan ikke se LANGT væk.. Hvad kan du? Jeg må være nærsynet fordi jeg kan se tæt på. Og det er det samme med dig, ikke? Så må du have - ligesom mig. Ej, jeg er totalt rundt på gulvet Men JEG skal ikke bruge læsebriller, jeg kan se fint nok tæt på.

Det lyder godt nok underligt.. Og jeg kan da godt forstå at du er gået forvirret og forskrækket derfra  Jeg ville nok, til at starte på, tage til øjenlæge i stedet for! De KAN altså mere en optikerne, det har jeg oplevet på egen krop. Mine tal blev ændret fuldstændig ved lægen. Og så kunne du evt. vælge en af de dyrere forretninger til at vejlede dig - jeg ved ikke helt om der er sammenhæng i pris og arbejdernes evner, men det er da et forsøg værd. Du KAN jo få deres vejledning og så gå i f.eks. Louis Nielsen og købe brillerne De har afbetaling uden det hele, du ved, renter, gebyr osv

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Ej, nu bliver jeg forvirret.. Jeg kan ikke se LANGT væk.. Hvad kan du? Jeg må være nærsynet fordi jeg kan se tæt på. Og det er det samme med dig, ikke? Så må du have - ligesom mig. Ej, jeg er totalt rundt på gulvet Men JEG skal ikke bruge læsebriller, jeg kan se fint nok tæt på.

Det lyder godt nok underligt.. Og jeg kan da godt forstå at du er gået forvirret og forskrækket derfra  Jeg ville nok, til at starte på, tage til øjenlæge i stedet for! De KAN altså mere en optikerne, det har jeg oplevet på egen krop. Mine tal blev ændret fuldstændig ved lægen. Og så kunne du evt. vælge en af de dyrere forretninger til at vejlede dig - jeg ved ikke helt om der er sammenhæng i pris og arbejdernes evner, men det er da et forsøg værd. Du KAN jo få deres vejledning og så gå i f.eks. Louis Nielsen og købe brillerne De har afbetaling uden det hele, du ved, renter, gebyr osv

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.