Læsebriller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.466 visninger
32 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

Zeus

Jeg var nede i Synoptik idag, og skal åbenbart have læsebriller

Jeg havde -0,25 på venstre (eller var det +?) og -0,50 (eller var det +?) på det andet.. Jeg er langsynet, ved så ikke lige om det er plus eller minus der står foran

Nå nå, men spurgte om jeg bare kunne købe nogen af de billige nede i kvickly eller Tiger, men hun rådede mig til at købe deres - selvfølgelig - til 390 kr for de billigste læsebriller de havde, og op til 1200 kr for de dyreste.. Men nu læser jeg forskellige steder, at de billigste i brillebutikkerne som regel ikke er noget værd alligevel, så tænker at jeg måske kan nøjes med et par til 20 kr uanset? Jeg har IKKE råd til de dyreste..

Men jeg har ikke en dyt forstand på briller, så vil bare lige høre hvad i siger derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Zeus

Jo, og der var bygningsfejl, ved ikke om det gør en forskel?

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Det må være +, da jeg er nærsynet og det er minus

Jeg kender INGEN der har købt dyre læsebriller. Jeg skal ikke kunne sige om der er nogle fordele ved de dyre, men jeg ved da, at de billige fungerer 

Anmeld

10. marts 2012

wamse

hmm nu er jeg jo brillebruger og har været det i 24 år 

Jeg vil selvfølgelig altid råde dig til at købe briller ved en optiker, da de har det rette udstyr, så du får det som passer til dig

Jeg ved godt at det koster, men jeg synes også man får, hvad man betaler for. 

Ville heller ikke råde dig til at gå til slagteren, hvis man skulle have amputeret et ben, bare fordi det måske var billigere 

Jeg måtte i sidste måned bøffe 2600 for nye briller

Anmeld

10. marts 2012

Kløver

Jeg købte ved optikeren før hen, men bruger nu alm briller i stedet. Jeg ville råde til at prøve de billige fra tiger eller føtex og se om de ikke kan du, og om du kan vænne dig til at bruge dem, inden du investerer, tror det dyre i brillerne fra optikeren er både bygningsfejl og stellet. Du kan også prøve at forhøre andre steder, evt ved Louis Nielsen :-)

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Dinna88 skriver:

Det må være +, da jeg er nærsynet og det er minus

Jeg kender INGEN der har købt dyre læsebriller. Jeg skal ikke kunne sige om der er nogle fordele ved de dyre, men jeg ved da, at de billige fungerer 

Men hvis jeg så finder et par billige, er det så med styrke +0.5 jeg skal have? Det er godt nok indviklet det her

Og ved du noget om, hvad det gør ved venstre øje, når det nu som sådan ikke havde brug for "hjælp"?

Anmeld

10. marts 2012

Muttitil1+1

Jeg har selv nøjagtig de samme +'er på mine øjne + bygningsfejl, og jeg kan altså mærke stor forskel på billige fra Føtex og lidt dyrere fra optikeren... Dem du køber i supermarkeder er jo slet ikke tilpasset dig og når du ikke har samme styrke på dine øjne og ovenikøbet en bygningsfejl, tror jeg du får ondt i øjnene af de billige - det gør jeg i hvert fald...

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Maja84 skriver:

Jeg købte ved optikeren før hen, men bruger nu alm briller i stedet. Jeg ville råde til at prøve de billige fra tiger eller føtex og se om de ikke kan du, og om du kan vænne dig til at bruge dem, inden du investerer, tror det dyre i brillerne fra optikeren er både bygningsfejl og stellet. Du kan også prøve at forhøre andre steder, evt ved Louis Nielsen :-)

Jeg mener Louis Nielsens læsebriller var nede på 195 kr, men det er jo stadig lidt mere, end Tigers til 20 kr 

Og ja.. Du har nok ret i, at det jo ikke skader at prøve de billige først

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Men hvis jeg så finder et par billige, er det så med styrke +0.5 jeg skal have? Det er godt nok indviklet det her

Og ved du noget om, hvad det gør ved venstre øje, når det nu som sådan ikke havde brug for "hjælp"?

Ja, det havde jeg så ikke tænkt over! Du kan vel ikke købe de billige, når det er to forskellige tal?  Så skal de vel være speciallavet til dig.

Ømmenømme.. Nej, det aner jeg egentlig ikke. Mht. din bygningsfejl så må de vel have sagt til dig, om du overhovedet KAN bruge de billige briller? 

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

NadiaSK skriver:

Jeg har selv nøjagtig de samme +'er på mine øjne + bygningsfejl, og jeg kan altså mærke stor forskel på billige fra Føtex og lidt dyrere fra optikeren... Dem du køber i supermarkeder er jo slet ikke tilpasset dig og når du ikke har samme styrke på dine øjne og ovenikøbet en bygningsfejl, tror jeg du får ondt i øjnene af de billige - det gør jeg i hvert fald...

Er det også bare læsebriller du bruger så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.