Stofbleer vs. engangsbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.652 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

kvinde84

Ok, så må jeg spørge det jeg aldrig troede jeg ville spørge. Er der nogle af jer der bruger stofbleer, og hvad er jeres erfaringer med dem? For og imod.

Jeg vidste faktis ikke at de var blevet så smarte/moderne som de er blevet, så nu overvejer jeg stærkt, om det er dem man skulle til at bruge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Røverdatter

Springer med på din tråd, vil også gerne lige høre erfaringer Overvejer nemlig det samme som dig... 

Anmeld

10. marts 2012

-Sigrid-

kvinde84 skriver:

Ok, så må jeg spørge det jeg aldrig troede jeg ville spørge. Er der nogle af jer der bruger stofbleer, og hvad er jeres erfaringer med dem? For og imod.

Jeg vidste faktis ikke at de var blevet så smarte/moderne som de er blevet, så nu overvejer jeg stærkt, om det er dem man skulle til at bruge.

Stofbleer er billigere, men (i modsætning til hvad de fleste tror) er de ikke mere miljøvenlige

Til gengæld skal man ikke vaske engangsbleer ... og dem bruger vi

Anmeld

10. marts 2012

kvinde84

-Sigrid- skriver:

Stofbleer er billigere, men (i modsætning til hvad de fleste tror) er de ikke mere miljøvenlige

Nu har jeg ikke fået læst særligt meget om dem endnu, men jeg læste om én undersøgelse, der sagde at de helt klart var mere miljøvenlige, selv om de jo skal vaskes efter brug. Hvorfor siger du at de ikke er det? Jeg er ikke typen der stoler blindt på at økologi altid er bedre, så jeg vil gerne høre

Anmeld

10. marts 2012

Ka+Ma=Be

kvinde84 skriver:

Vil du bruge det, fordi der er moderne? hehe.

Ej, spøg til side - hvis du orker det, jamen så vil jeg da klart synes, at du skal kaste dig ud i det Selvom bleerne i dag er blevet rigtig gode (og flere mærket med både asta-allergi og svanemærket) , så er stofbleer stadig det bedste for baby. 

Jeg ville personligt slet slet ikke kunne overskue det! Slet ikke med de mange mange bleer man skifter om dagen, især i starten. (her tænker jeg specielt på lortebleerne) 

Men jeg tror det er som så mange andre ting - når først man har nogle vaner og nogle rutiner, så går det hele nemt nok  

Anmeld

10. marts 2012

Janni.

kvinde84 skriver:

Prøv se denne tråd evt: 

https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx

Anmeld

10. marts 2012

Janni.

Himmelsmil skriver:

Springer med på din tråd, vil også gerne lige høre erfaringer Overvejer nemlig det samme som dig... 

Jeg ved ikke om du har set denne tråd, men den er måske et kig værd: 

https://www.baby.dk/debat/161044pi1/gode-raad/hvordan-goer-man-det-der-med-stofbleer.aspx

Anmeld

10. marts 2012

raca

-Sigrid- skriver:

det er et regnestykke der er rigtigt svært og stille så sort hvidt op..

det er milijøbelastenden at producere både papir og stof bleer..

stofbleer skal laves 1 gang kan bruges måske 600-1000 gange også bortskaffes..

papirsbleer bliver lavet og smidt væk.. så en papirs ble skal kunne i milijøbelastnig kun koste 1 vask+ 1/600 del af en stofble at smide væk..

og jo bommuls flece konststof  hamp pul osv koster da lidt og fremstille

men det gør plastik vat supersugende inderkærne( der er meget usundt for huden) da også og lave..

Anmeld

11. marts 2012

kvinde84

Vil du bruge det, fordi der er moderne? hehe.

Ej, spøg til side - hvis du orker det, jamen så vil jeg da klart synes, at du skal kaste dig ud i det Selvom bleerne i dag er blevet rigtig gode (og flere mærket med både asta-allergi og svanemærket) , så er stofbleer stadig det bedste for baby. 

Jeg ville personligt slet slet ikke kunne overskue det! Slet ikke med de mange mange bleer man skifter om dagen, især i starten. (her tænker jeg specielt på lortebleerne) 

Men jeg tror det er som så mange andre ting - når først man har nogle vaner og nogle rutiner, så går det hele nemt nok  

Hahaha, ja det skulle man tro Jeg er dog ikke en der plejer at hoppe på modevognen, så nej det er det slet ikke. Jeg har altid tænkt at stofbleer var noget besværligt lort, som jeg hvert fald ikke ville befatte mig med. Men nu har jeg set at der findes faktist mange moderne varianter af slagsen, så det ser lidt mindre besværligt ud (det aner jeg dog ikke om det er).

Grunden til at jeg er begyndt at fifle med tanken er, at nu bor jeg under ret usædvanlige/unikke forhold. Jeg kan ikke komme til nogle butikker at købe bleer, jeg kan bestille dem 2 gange om ugen, men hvis vejr og vind ikke tillader det, ja så ingen bleer. Det problem kan dog løses ved at købe rigeligt ind, og altid have et stort reservelager. Det andet er, at vi selv må skaffe os af med vores skrald, og da bleer ikke brænder noget særligt, så må vi smide dem i havet efter brug, ellers ligger de og flyder rundt  Det er jo ikke godt for naturen, men der har vi ikke noget valg, så det er den største grund til at jeg tænker på stofbleer. Et plus er så at det er (efter sigende) sundere for baby. Tid har jeg rigeligt af, jeg har ingen børn i forvejen, og når jeg får baby, så er jeg hjemmegående husmor  

Anmeld

11. marts 2012

Ka+Ma=Be

kvinde84 skriver:

Hahaha, ja det skulle man tro Jeg er dog ikke en der plejer at hoppe på modevognen, så nej det er det slet ikke. Jeg har altid tænkt at stofbleer var noget besværligt lort, som jeg hvert fald ikke ville befatte mig med. Men nu har jeg set at der findes faktist mange moderne varianter af slagsen, så det ser lidt mindre besværligt ud (det aner jeg dog ikke om det er).

Grunden til at jeg er begyndt at fifle med tanken er, at nu bor jeg under ret usædvanlige/unikke forhold. Jeg kan ikke komme til nogle butikker at købe bleer, jeg kan bestille dem 2 gange om ugen, men hvis vejr og vind ikke tillader det, ja så ingen bleer. Det problem kan dog løses ved at købe rigeligt ind, og altid have et stort reservelager. Det andet er, at vi selv må skaffe os af med vores skrald, og da bleer ikke brænder noget særligt, så må vi smide dem i havet efter brug, ellers ligger de og flyder rundt  Det er jo ikke godt for naturen, men der har vi ikke noget valg, så det er den største grund til at jeg tænker på stofbleer. Et plus er så at det er (efter sigende) sundere for baby. Tid har jeg rigeligt af, jeg har ingen børn i forvejen, og når jeg får baby, så er jeg hjemmegående husmor  

Undskyld, hvis jeg lyder meget overrasket, men hvor fanden bor du henne?  Det lyder i hvert fald ikke som Danmark! hehe

Mener du det seriøst, med at smide bleerne i havet? For så kan jeg da godt forstå dine overvejelser! hehe.

Og hvis det er så besværligt, så kunne det godt være, at stofbleer ikke var til mere besvær (tvært imod måske?!) Men ja, det er jo bare om at få en teknik, og så få sådan nogle "bukser" til at holde på stofbleen.

Og så ellers vaske, vaske, vaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.