Kan jeg godt kræve at han sover indendøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter og en anden dreng sover indenfor i DP. Ingen af dem har nogensinde været vante til at sove udenfor, og da min fatter begyndte spurgte jeg, om det var et problem at skulle sove indenfor, og det var det ikke. (min datter var to, da hun startede).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Tona

An&Jo skriver:

Johannes skal jo skifte dagpleje nu her når vi flytter, og vi kommer til at bo på 1 sal, så det vil betyde at jeg skal slæbe barnevognen op i lejligheden hver dag, da den eneste anden mulighed er at den skal stå i et skur der ikke kan låses af..

Så nu overvejer jeg faktisk at sælge den fremfor klapvognen, da jeg hellere vil have at den står i skuret faktisk (ved godt det lyder mærkeligt, men barnevognen er en odder på X-dream II stellet, og virkelig velholdt, hvor klapvognen er en ældre emmaljunga, som er knapt så velholdt fra den tidligere ejere)

Men problemet er jo så søvnen i dagplejen, kan jeg godt forlange at han sover indenfor?? Jeg kan selv levere en weekend seng han kan sove i hvis det er..

Min bitre erfaring siger mig, at med mange dagplejemødre ikke vil acceptere at barnet sover indenfor med mindre det simpelthen er så stort at det ikke kan være i barnevognen eller det er så koldt at det er farligt (sidstnævnte tager de enda let på!).

Når det så er sagt, så kan du jo være heldig at finde en dp som er villigt til at forhandle om det. Min dp vil gerne lade Amanda stå indenfor og sove, men hun skal have barnevogn med som hun så står derinde og sover i (fordi jeg ikke vil have hende til at sove ude når det er minusgrader eller meget fugtigt eller hedebølge)

Jeg tror ikke at dp har pligt til at respektere dit ønske, men du kunne måske ringe til dagplejeanvisningen (eller hvad det hedder) og give udtryk for dit ønske og måske kan de så finde en dp til dig som er med på den?

Anmeld

10. marts 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Da Loke startede i dagpleje, spurgte hans dagplejemor om jeg lod barnevognen stå til ham, eller om hun skulle rekvirere en til ham fra dagplejekontoret.

Der er godt nok stor forskel i kommunerne.

Anmeld

10. marts 2012

K&S

RGN skriver:

Da Loke startede i dagpleje, spurgte hans dagplejemor om jeg lod barnevognen stå til ham, eller om hun skulle rekvirere en til ham fra dagplejekontoret.

Der er godt nok stor forskel i kommunerne.

Vi skulle heller ikke selv have barnevogn med :-) 

Anmeld

10. marts 2012

K&S

An&Jo skriver:

arh okay..

jamen så sætter jeg den til salg..

Vi stod i den omvendte situation, Antons DP bor i lejlighed og hun har normalvis børnene sovende indenfor i weekendsenge, men jeg insisterede på at han skulle sove i sin barnevogn, da han ellers ikke sover - så hun fik en barnevogn ud og stå på altanen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.