Jer der er gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2009

Lærke90

Selvom jeg kun er knap 4 uger henne, må jeg nok erkende at jeg er noget nervøs for fødslen.
Jeg kan ikke lide at tænke på det, fordi jeg er bange for hvor ondt det gør. Men ja det er jo det der skal til for at få en baby, så det må jo gøres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2009

Findusinde

Jeg er 16+3 henne, og det alt overskyggende ved mig, og har altid været det, er at jeg skal blive fuldstændig ødelagt dernede.. Sprække fra A til Å... Jeg glæder mig til at skal til jordemor som forhåbentlig kan berolige mig en smule... Men det er den alt overskyggende skræk ved mig...

Anmeld

9. april 2009

LineD

Findusinde skriver:

Jeg er 16+3 henne, og det alt overskyggende ved mig, og har altid været det, er at jeg skal blive fuldstændig ødelagt dernede.. Sprække fra A til Å... Jeg glæder mig til at skal til jordemor som forhåbentlig kan berolige mig en smule... Men det er den alt overskyggende skræk ved mig...

Lige præcis også den frygt jeg har!!

Knus Line som synes at PKS næsten var værd at overveje trods ricisi...

Anmeld

9. april 2009

Findusinde

LineD skriver:

Lige præcis også den frygt jeg har!!

Knus Line som synes at PKS næsten var værd at overveje trods ricisi...

Det er faktisk også de tanker jeg går med.. Jeg er en stor pige, så risikoen for at skal ha en stor baby er ret stor, så det kan være det blir KS, men for mig betyder det faktisk ikke noget.. Jeg ved godt at jeg går glip af en masse ved det..
Men syns skrækken for det andet er alt overskyggende..

Anmeld

9. april 2009

Mathilde

Findusinde skriver:

DET er også noget af det der gør mig bange når jeg tænker på fødslen... Eller at jeg skal klippes.. Men dem der har prøvet det siger jo, at smerten fra veerne er værre end at blive klippet Det siger jo lidt om hvor smertefulde veer er!
Jeg bryder mig heller ikke om at man ikke har kontrol. Det at man ikke kan styre sig selv eller sin krop er skræmmende, synes jeg.
Puhh Godt der kommer noget fantastisk ud af det

Mathilde 26+1

Anmeld

9. april 2009

GryDia

Første gang tænkte jeg ikke rigtig over det før i slutningen. Det jeg var allermest bange for dengang var at jeg skulle blive sendt hjem igen fordi jeg ikke havde åbnet mig nok. Vi boede 50 km fra fødegangen dengang, så skulle vi blive sendt hjem skulle vi hjem til svigerforældrene, og der ville jeg fandeme ikke være med veer.. Det resulterede også i at jeg var åbnet 8 cm da jeg kom ind på fødegangen

Denne gang er jeg ikke så nervøs for fødslen heller, ikke endnu i hvert fald Det jeg frygter allermest er om jeg kan vuderer hvornår jeg bør tage afsted, vi bor dog kun 10-15 min fra denne gang. Men er så bange for at det kommer til at gå alt for hurtigt.

Anmeld

9. april 2009

Findusinde

Mathilde skriver:

DET er også noget af det der gør mig bange når jeg tænker på fødslen... Eller at jeg skal klippes.. Men dem der har prøvet det siger jo, at smerten fra veerne er værre end at blive klippet Det siger jo lidt om hvor smertefulde veer er!
Jeg bryder mig heller ikke om at man ikke har kontrol. Det at man ikke kan styre sig selv eller sin krop er skræmmende, synes jeg.
Puhh Godt der kommer noget fantastisk ud af det

Mathilde 26+1

Ja, har godt hørt at de siger det at blive klippet mærker man slet ikke.. Og har også læst en masse om hvordan og hvorledes til fødslen.. Men det er bare som om det slet ikke beroligere mig, at det er langt fra hver gang der sker noget dernede...

Uha, ja.. Det med kontrollen.. Jeg vil også rigtig gerne have kontrol over alt hvad jeg har med at gøre.. Og det med at jeg bliver nødt til et eller andet sted og smide alle hæmninger, og bare give mig hen, det har jeg det også lidt svært ved.. Når jeg tænker over det.. Men det kan være at lige så snart vi står i det, vi tænker "skidt med kontrollen, nu skal vi sku vise vi kvinder kan føde børn! "

Anmeld

9. april 2009

Guldet

Jeg tænkte faktisk ikke så meget over fødslen..
Jeg tænkte bare at jeg tog det som det kom.. Men endte dog i en akut kejsersnit . Men wow hvor gjorde veerne dog ondt, man er i hvert fald ikke i tvivl om det er veer man har.. ! Det afskrækkede mig dog en del! av av.. Jeg skulle i hvert fald ikke have flere børn.. hi hi.. Men nu er det heldigvis lykkelig glemt.. og selvfølgelig skal Laura ha en lillebror eller lillesøster engang! :0)

Anmeld

9. april 2009

Mathilde

Findusinde skriver:

Ja, har godt hørt at de siger det at blive klippet mærker man slet ikke.. Og har også læst en masse om hvordan og hvorledes til fødslen.. Men det er bare som om det slet ikke beroligere mig, at det er langt fra hver gang der sker noget dernede...

Uha, ja.. Det med kontrollen.. Jeg vil også rigtig gerne have kontrol over alt hvad jeg har med at gøre.. Og det med at jeg bliver nødt til et eller andet sted og smide alle hæmninger, og bare give mig hen, det har jeg det også lidt svært ved.. Når jeg tænker over det.. Men det kan være at lige så snart vi står i det, vi tænker "skidt med kontrollen, nu skal vi sku vise vi kvinder kan føde børn! "

Ja vi kan nok slet ikke sætte os ind i eller forberede os selv på hvordan vi vil reagere, tænke og føle under fødslen... Jeg vil helst have styr på det hele, vide lige hvad der skal ske og hvornår, hvilket jo ikke er muligt under en fødsel. Men én ting er sikkert - baby skal nok komme ud

Anmeld

9. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Puha....jeg forsøger at tænke så lidt på den fødsel som muligt. Synes det er meget svært at forberede sig på hvordan det bliver.

Men så er det jo man skal tænke på at smerten kun findes i ens hjerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.