Diabetes symptomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Altså, hvor gammel er du, hvad er dit BMI?? Må i drømme at diabetes var ikke det første der faldt mig ind men man skal jo aldrig sige aldrig. Men ja for at gentage mig selv hvor gammel er du og hvad er dit BMI??

Er 30 år, og har et bmi på 25,37... Hvorfor tænker du på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

mizz-lillemor06

Anonym skriver:

små 3 uger

det var længe så ville jeg lige få lægen til at tjekke det. en blodprøve kan både vise sukkersyge men også hvis det skulle være fordi du var gravid. ville jo være lækkert med en graviditet i stedet for en diabetes. men hører da gerne en update på det.

Anmeld

9. marts 2012

ESV

Anonym skriver:

Er 30 år, og har et bmi på 25,37... Hvorfor tænker du på det?

Fordi diabetes mellitus type to er en livsstilssygdom og ofte har folk der får det konstateret et BMI på over 28 og er noget ældre end 30 MEN der er selvfølgelig undtagelser. Hvis det er type 2 vil du formentlig få besked på af egen læge at tabe ca 10 kg. Og dyrke mere motion. På den måde kan man faktisk få det næsten til at forsvinde (dvs at du ikke længere vil have symptomer men at du selvfølgelig er i kraftig risiko for at det kommer igen). Fordelen ved at dyrke motion (ud over vægttab) er at de transport receptorer der skal få glukosen fra blodet og ind i cellerne opbygges ved motion og der kommer flere af dem hvis du opbygger flere muskler. Men er du bekymret for det skal du helt sikkert snakke med din læge. 

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

mizz-lillemor06 skriver:

det var længe så ville jeg lige få lægen til at tjekke det. en blodprøve kan både vise sukkersyge men også hvis det skulle være fordi du var gravid. ville jo være lækkert med en graviditet i stedet for en diabetes. men hører da gerne en update på det.

Jeg vil i hvert fald lige ringe og snakke med ham på mandag... gider ikke ringe og være småsløj, vil da gerne høre om der er en forklaring af en eller anden art...

Anmeld

9. marts 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Fordi diabetes mellitus type to er en livsstilssygdom og ofte har folk der får det konstateret et BMI på over 28 og er noget ældre end 30 MEN der er selvfølgelig undtagelser. Hvis det er type 2 vil du formentlig få besked på af egen læge at tabe ca 10 kg. Og dyrke mere motion. På den måde kan man faktisk få det næsten til at forsvinde (dvs at du ikke længere vil have symptomer men at du selvfølgelig er i kraftig risiko for at det kommer igen). Fordelen ved at dyrke motion (ud over vægttab) er at de transport receptorer der skal få glukosen fra blodet og ind i cellerne opbygges ved motion og der kommer flere af dem hvis du opbygger flere muskler. Men er du bekymret for det skal du helt sikkert snakke med din læge. 

jeg har været mere overvægtig, efter en graviditet (min datter er 11 mdr...) men ifølge min læge er omkring de 65-67 kg fint for mig... er godt klar over type-2 er livsstilsrelateret, men vil da snakke med lægen om det...

Anmeld

10. marts 2012

mizz-lillemor06

Anonym skriver:

Jeg vil i hvert fald lige ringe og snakke med ham på mandag... gider ikke ringe og være småsløj, vil da gerne høre om der er en forklaring af en eller anden art...

helt sikkert. lægen er nu den bedste hvis der er noget. man skal ikke tvivle om at ringe til sin læge hvis man føler der kunne være noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.