Den danske ungdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

norenberg

Syntes ik der burde være nogen der gik i sådan noget skidt det er ikke godt for ryggen og hvor syntes jeg det ser latterligt ud når folk går i dem, det er godt nok de færreste der kan gå ordentlig i dem....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

FruK

Jeg har en dreng der går i 2. klasse, og jeg ser altså ikke nogen børn på hans skole gå i sådan noget fodtøj. Det er vist ikke sådan almindelige danske børn går klædt.

Anmeld

9. marts 2012

Fenja09

For barnets fødder og rygs skyld synes jeg sådanne sko bør vente og ville ikke selv give min datter lov til det i så ung en alder.

Men er nu ikke enig med dem der skriver at ingen burde gå i dem - da jeg var ung gik jeg også i mega høje hæle, fatter slet ikke at jeg orkede det  synes unge mennesker/voksne skal gå i de sko de lyster. Tror de fleste teenager har en periode, hvor alt skal være højt, lårkort og nedringet og fred være med det. De fleste vokser fra det

Desuden må det være et fåtal af børn der går i wedges som 8-10 årige. Så tror ikke det er et problem

/Fenja

Anmeld

9. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
KittyCatta skriver:

Eller skal man sige barndom?.. 

Jeg blev virkelig forarget idag, da jeg så en lille pige på omkring de 8-10 år rende rundt i et par kilehæle præcist magen til mine fra Topshop.  De sko er altså 12,5 cm høje og koster knapt 1000 kr.

Hvad sker der for at små børn render rundt i så høje sko idag? Da jeg var på den alder måtte jeg ikke gå rundt i den slags sko for mine forældre. Jeg var ekstremt heldig, da jeg fik lov til at få et Kawasaki.

Ville I give jeres børn lov til det?

Synes bare der er noget galt, når så små børn render rundt i disse sko:

Jeg kan nu ikke se, hvordan det har noget med "den danske ungdom" - eller barndom - at gøre. Du har set EN pige med den type sko på og reagerer voldsomt på det - ergo er det ikke ligefrem noget, man ser hver eller hveranden dag.

Mon ikke, der også har kunnet findes enkelte børn og helt unge, som skejede ud på den ene eller den anden måde, da du var barn og ung?

Anmeld

9. marts 2012

KittyCatta

Jeg kan nu ikke se, hvordan det har noget med "den danske ungdom" - eller barndom - at gøre. Du har set EN pige med den type sko på og reagerer voldsomt på det - ergo er det ikke ligefrem noget, man ser hver eller hveranden dag.

Mon ikke, der også har kunnet findes enkelte børn og helt unge, som skejede ud på den ene eller den anden måde, da du var barn og ung?

Nu er det ikke første gang jeg har set, og undrer mig derfor over den mærkelige tendens til at gå i høje sko, når man kun selv er et lille barn. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man som forældre kan tillade sit lille barn at gå i sådanne sko.

Det "værste" folk jeg kender gjorde var at begynde på at bruge makeup i 5. klasse. Altså ved en 12-års tiden.

Desuden har du så prøvet at kigge ud i gaden, når unge mennesker går i byen. Masser af push-up, nedringede kjoler, dogtags, stilletter på en 10-15 cm, masser af makeup og pretty boys. Samt folk, der drikker under gruppepres. Får akut kvalme af at se dette. Nu er jeg selv i alderen, hvor mange går i byen, og morer mig da også ganske med at gøre det engang imellem. Men synes simpelthen det er for meget. Der må altså være en grænse et sted.

Sorry, men jeg savner altså at forældrene tager fat om deres børn og lærer dem, hvordan man gebærdes, så man ikke ligner en slut allerede ved 10 års-alderen. 

Anmeld

9. marts 2012

Silas&Mille

Jeg har lige født en datter og jeg håber virkelig at jeg formår at opdrage hende så hun ikke kommer til at gå helt vildt op i mode osv. Selvfølgelig må hun gerne gå op i det, men hun skal også lærer at ikke alt skal gå op i dyre mærker og sådan noget. (håber det gav mening )

Hun vil ikke få lov til at gå i sådan nogle sko før hun mindste er teenager. Men et par  Kawasaki kunn ejeg nok godt finde på at give hende hvis hun ønsker sig sådan nogen en gang

Anmeld

9. marts 2012

morethanperfect

KittyCatta skriver:

Jeg blev virkelig forarget idag, da jeg så en lille pige på omkring de 8-10 år rende rundt i et par kilehæle præcist magen til mine fra Topshop.  De sko er altså 12,5 cm høje og koster knapt 1000 kr.

Hvad sker der for at små børn render rundt i så høje sko idag? Da jeg var på den alder måtte jeg ikke gå rundt i den slags sko for mine forældre. Jeg var ekstremt heldig, da jeg fik lov til at få et Kawasaki.

Virkelig 

Øv , hvor jeg bare syns det er ØV at det skal være sådan nu

Da jeg var lille sad jeg og legede med dukker og legede skovtur osv. og nu går de med makeup , bh'er , stiletter osv. i den alder .. 
De er gået glip af SÅÅÅ meget syns jeg . Øv !  

Anmeld

9. marts 2012

Tin

Profilbillede for Tin
KittyCatta skriver:

altså du er dit barns forbillede......hvis du selv går i disse sko, ja så vil din datter nok også meget gerne. Hvis du selv fester meget, vil dine børn også gerne. Bruger du dagligt make up, så vil din datter også gerne osv osv.

Sådan er det bare, og det er et faktum at det er ik hvad du siger, men hvad du gør, der præger dine børn. Så hvis man vil lære sine børn en ordenlig adfærd, uanset om det er mht tøj, opdragelsen mv, ja så må man gå forest .

Anmeld

10. marts 2012

dpb

Tin skriver:

altså du er dit barns forbillede......hvis du selv går i disse sko, ja så vil din datter nok også meget gerne. Hvis du selv fester meget, vil dine børn også gerne. Bruger du dagligt make up, så vil din datter også gerne osv osv.

Sådan er det bare, og det er et faktum at det er ik hvad du siger, men hvad du gør, der præger dine børn. Så hvis man vil lære sine børn en ordenlig adfærd, uanset om det er mht tøj, opdragelsen mv, ja så må man gå forest .

Langt hen af vejen er jeg enig med dig Men er nu selv en Rasmus modsat for Min mor har altid gået med makeup og går helst ikke ud af huset uden, men jeg aldrig har interesseret mig for det Så det er typisk kun til fest, jeg bruger det eller hvis jeg er i et job hvor jeg skal være lidt "ekstra" præsentabel

Men er enig med dig i at mange og nok langt de fleste unge følger deres forældres forbillede. Et hurtigt eksempel for mit vedkommende er min lillesøster om følger så grumt i sin mors fodspor (vi har ikke samme mor) og IKKE på den positive måde dertil kommer nok noget indflydelse fra hendes kusine (som altså er 23år)på morens side... Helt ærligt hvad skal en 13årig med fuld krigsmaling på daglig basis?? og jeg var tilfældigvis hjemme hos min far sidst hun og nogle veninder skulle i byen, og jeg kan slet ikke se hvorfor de 13-14årige skal dulle sig sådan op og slet ik med det jeg vil kalde for en hulkort kjole som samtidig os er nedringet....skal gerne indrømme at jeg ikke husker skoene da det ikke var dem der var genstand for min opmærksomhed uden tvivl hun så køn ud, men altså også en del ældre end sin alder 
Men ud over påvirkningen fra forældre siden, er jeg også ret overbevist om at der også er meget indflydelse fra venner/veninders side...

Syntes de unge den dag i dag, har alt for travlt med at blive voksne, og det er synd 

Qnuz

Anmeld

10. marts 2012

Maja88

morethanperfect skriver:

Virkelig 

Øv , hvor jeg bare syns det er ØV at det skal være sådan nu

Da jeg var lille sad jeg og legede med dukker og legede skovtur osv. og nu går de med makeup , bh'er , stiletter osv. i den alder .. 
De er gået glip af SÅÅÅ meget syns jeg . Øv !  

hvad har bh'er med det hele at gøre...

jeg har gået med bh og toppe siden 3 klasse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.