AnnaKJ skriver:
Jeg er idag lige gået ind i uge 25 - og synes bare tiden er fløjet afsted 
Men med tiden er der også kommet rigtig mange bekymringer 
Jeg er overhovedet ikke bange for, at skulle føde normalt og synes det er så stort, men hvad nu hvis det ender i et KS? Hvis nu baby vender forkert eller der går noget galt under fødslen? Er så bange for at få KS. Bare det der med at man skal være vågen under det hele og man kan mærke at de hiver og skubber til en masse for at få baby ud, eller hvad hvis det gør ondt?
Blev vildt dårlig den gang jeg bare skulle have fjernet et modersmærke med lokalbedøvelse, netop fordi at jeg stadig kunne mærke at de trak i min hud. Hvordan vil jeg så ikke have det under et KS? SHIT så bange for er for det!
Og nu har vi i forvejen en handicappet datter, vi lærte hurtigt hvordan vi skulle tackle hende og hvad hendes behov er, men jeg kender jo bare intet til normale babyer?
Hvordan ved jeg at jeg kan leve op til rollen som mor til et alm. barn? Føler bare jeg er helt på bar bund, som en førstegangsmor 
Jeg vidste jo ikke engang hvad tøj de skulle have på om sommeren, før jeg oprettede en tråd om det, og fik så mange fine svar. Men seriøst, hvis ikke engang jeg ved det, hvor står jeg så?
Jeg glæder mig så meget til at se min lille pige - men føler mig egentlig mere usikker denne gang, end jeg gjorde med Lærke, selv før vi vidste at hun var handicappet 
Ej hvor tankerne bare flyver rundt og er så ked af at have det sådan. Hormonerne er sluppet fri!! 
Hjælp mig søde piger! 
mht ks... der har du intet at være bange for.. de er så dygtige til at lægge et kejsersnit og de sørger for at du føler dig så tryg som muligt...
hvis du ender op med et forløb der lignede mit så vil du næsten prise dig lykkelig for et kejsersnit i sidste ende, at være igang med en fødlsel bare i over et døgn er ulideligt.. og her varede det altså 3½ døgn inden der blev gjort noget så drastisk, så der skal også meget til inden at der kommer et akut kejsersnit på tale....
du vil være bedøvet fra lige under brysterne og ned. du vil ikke mærke at de hiver i din hud, du vil kunne mærke at du bliver rykket lidt rundt, men det er de nødt til så de kan få baby ud, der er jo nogle mavemuskler i vejen og du vil måske føle det som at køre bumletog... du vil ikke kunne mærke andet.. og jeg lå jo bare der og havde mange slanger og ild og drop osv... det ser voldsomt ud men det er det ikke.. jeg hyggede mig faktisk gevaldigt under kejsersnittet, fordi at alle mine smerter og veer og presseveer og alt det helvede, det slap jeg for i den tid jeg lå der. og så havde jeg bare en masse overskud og jeg snakkede og snakkede og grinte med personalet og min kære stakkels nervøse kæreste. han var sgu mere nervøs end mig under det kejsersnit tror jeg...
mht at du får et barn til og som er helt normal så tror jeg ikke du skal være bange.. det kommer til dig så naturligt.. og måske kan du bedre lære at føle dine instinkter mht et barn der ikke har særlige nehov i forhold til din datter som du jo har lært rigtig mange ting som nu ligger naturligt for dig.. det er måske en svær start, men du skal jo bare spørge om hjælp og råd, hos din sundhedsplejerske og herinde hvis det er du er i det mindste tvivl om noget som helst...
det skal nok gå...