AnnaKJ skriver:
Jeg er idag lige gået ind i uge 25 - og synes bare tiden er fløjet afsted 
Men med tiden er der også kommet rigtig mange bekymringer 
Jeg er overhovedet ikke bange for, at skulle føde normalt og synes det er så stort, men hvad nu hvis det ender i et KS? Hvis nu baby vender forkert eller der går noget galt under fødslen? Er så bange for at få KS. Bare det der med at man skal være vågen under det hele og man kan mærke at de hiver og skubber til en masse for at få baby ud, eller hvad hvis det gør ondt?
Blev vildt dårlig den gang jeg bare skulle have fjernet et modersmærke med lokalbedøvelse, netop fordi at jeg stadig kunne mærke at de trak i min hud. Hvordan vil jeg så ikke have det under et KS? SHIT så bange for er for det!
Og nu har vi i forvejen en handicappet datter, vi lærte hurtigt hvordan vi skulle tackle hende og hvad hendes behov er, men jeg kender jo bare intet til normale babyer?
Hvordan ved jeg at jeg kan leve op til rollen som mor til et alm. barn? Føler bare jeg er helt på bar bund, som en førstegangsmor 
Jeg vidste jo ikke engang hvad tøj de skulle have på om sommeren, før jeg oprettede en tråd om det, og fik så mange fine svar. Men seriøst, hvis ikke engang jeg ved det, hvor står jeg så?
Jeg glæder mig så meget til at se min lille pige - men føler mig egentlig mere usikker denne gang, end jeg gjorde med Lærke, selv før vi vidste at hun var handicappet 
Ej hvor tankerne bare flyver rundt og er så ked af at have det sådan. Hormonerne er sluppet fri!! 
Hjælp mig søde piger! 
du ska lige ha en krammer 
jeg har selv været lidt bange for det med kejsersnit - men tag og sig det åbent til din jm næste gang så kan i evt snakke lidt fødsel så du kan få lidt ro i sindet igen 
Og det er da klart det hele er nyt når du nu skal have et sommerbarn for første gang og skal til at have to børn for første gang osv osv osv 
men du må tro på at du er det bedste for dit barn og at du da selvfølgelig nok skal finde ud af det
jeg tror også godt jeg kunne blive mere nervøs anden gang end denne gang. Mest fordi jeg slet ikke kan begribe hvor svært og hårdt og vildt det bliver at blive forælder og så er det også begrænset med nervøsiteten... for jeg ved ikke bedre
Du ved derimod præcist hvor hårdt det er - og så synes jeg lige du skal læse hvad du har skrevet
"Hvordan ved jeg at jeg kan leve op til rollen som mor til et alm. barn?"
mig bekendt er der ret så mange flere udfordringer ved handicappede børn (eller det kan der være) så mon ikke du nok også kan håndtere et ikke-handicappet barn 
jeg vil anbefale at du læser dit eget indlæg igennem for jeg får helt lyst til at gi dig et kærligt klem og et lille dask fordi det er lidt fjollet at du skal tvivle på dine egenskaber som mor, når du 100% helt sikkert nok skal klare det rigtig godt - samtidig forstår jeg fuldt ud bekymringerne som jo kun er gode så længe du bruger dem til at reflektere og forberede og ikke til at blive trist og angst