utrolig skruk men har et lille problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

smølfine

Anonym skriver:

Hej med jer herinde..

Jeg er lige kommet tilbage på mit gamle arbejde, men er kun ansat pr kontrakt til 7/9 2012(evt forlænget hvis de bliver ved med at ha nok at lave) og jeg står i det problem jeg super gerne vil have et barn mere, men ved sku ikke om det er for risikiabelt i forhold til om man skal ud og finde andet arbejde fra 7/9 2012?

hvad ville i gøre?

det skal siges at jeg har 5mdr's ledighed med i købet fra 19 sep 2011 - slut feb 2012..

håber i vil komme med jeres mening og gode råd?

Jeg ville nok overveje kraftigt at vente, til jeg havde et fast job. I hvert fald skal du have med i dine overvejelser, om I kan klare jer for en lønning og evt dagpenge eller kontanthjælp og hvordan vil din jobsituation se ud bagefter, når din barsel slutter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

henh01

Anonym skriver:

jeg har ikke ret til kontakthjælp da jeg har hus, men jeg er i a-kasse og har stadig ca 1år og 6mdr ledighed at gå på efter barsel, hvis ikke jeg finder job med det samme?

og kan i leve hvis du er på a kasse?

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

og kan i leve hvis du er på a kasse?

jeep min bedre halvdel har en god løn og vi har levet på su og dagpenge i 3mdr, så det kan sagtens lade sig gøre.

Anmeld

7. marts 2012

henh01

Anonym skriver:

jeep min bedre halvdel har en god løn og vi har levet på su og dagpenge i 3mdr, så det kan sagtens lade sig gøre.

Altså så synes jeg I skal springe ud i det, hvis det betyder så meget

Vi ville selv gerne i gang med nr 3 meeeeeen jege r lige startet nyt job og har en masse hængepartier og alt for meget ansvar til at jeg lige nu kan tillade mig at gå fra, men jeg er heller ikke nået til det der skruk punkt endnu og det kan da sagtens tænkes jeg ændrer mening når det kommer

Anmeld

7. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Står lidt i det samme som dig! Mit vikariat stopper her d 31/7 og jeg var meget i tvivl om, om jeg sku søge andet arbejde, vente på en forlængelse eller fast stilling, inden jeg blev gravid. Jeg valgte så at blive gravid med vores nr 2, hvilket betydercat jeg kommer til at gå på barselsdagpenge pr 31/7. Går på barsel d3/5 og må indrømme at nu glæder jeg mig bare, i stedet for at bekymre mig. 

Hvis det er nu det passer for jer at få børn, ville jeg gøre det, også søge arbejde bagefter. Vh stine

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Står lidt i det samme som dig! Mit vikariat stopper her d 31/7 og jeg var meget i tvivl om, om jeg sku søge andet arbejde, vente på en forlængelse eller fast stilling, inden jeg blev gravid. Jeg valgte så at blive gravid med vores nr 2, hvilket betydercat jeg kommer til at gå på barselsdagpenge pr 31/7. Går på barsel d3/5 og må indrømme at nu glæder jeg mig bare, i stedet for at bekymre mig. 

Hvis det er nu det passer for jer at få børn, ville jeg gøre det, også søge arbejde bagefter. Vh stine

har du noget ledighed i forvejen? altså inden du kom vikariat?

og hvor langt er du nu i graviditeten? altså det jeg vil frem til er hvor lang tid du kan gå efter endt barsel?

Anmeld

7. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej har været i mit vikariat de sidste 2 år, og inden da var jeg på barsel med min store datter på 3 år. Så har ik gået ledig. Når mit vikariat stoppe så har jeg forhåbenlig fundet nyt arbejde og ellers ska jeg jo bare på alm dagpenge.

Bestemte os for at det var nu det passet med nr 2, og at vi så måtte tage det som det kom i fremtiden. Vil ik planlægge min familie omkring mit arbejde, så vælger at planlægge mit arbejde omkring min familie,hvis det giver mening! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.