utrolig skruk men har et lille problem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ville i blive gravide med henblik på man evt er arbejdsløs pr 7/9-2012

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.940 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej med jer herinde..

Jeg er lige kommet tilbage på mit gamle arbejde, men er kun ansat pr kontrakt til 7/9 2012(evt forlænget hvis de bliver ved med at ha nok at lave) og jeg står i det problem jeg super gerne vil have et barn mere, men ved sku ikke om det er for risikiabelt i forhold til om man skal ud og finde andet arbejde fra 7/9 2012?

hvad ville i gøre?

det skal siges at jeg har 5mdr's ledighed med i købet fra 19 sep 2011 - slut feb 2012..

håber i vil komme med jeres mening og gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

henh01

Jeg ville nok begynde at søge et nyt fast job, falde til ro på det nye arb og så gå i gang med PB

Det er hammer svært at få job i dag og hvis man som gravid skal søge - er det ikke ligefrem nemmere

Anmeld

7. marts 2012

Camillos

henh01 skriver:

Jeg ville nok begynde at søge et nyt fast job, falde til ro på det nye arb og så gå i gang med PB

Det er hammer svært at få job i dag og hvis man som gravid skal søge - er det ikke ligefrem nemmere

du har ikke krav på at fortælle til jobsamtaler at du er gravid.  de skal tage dig udelukkende pga dine kompetencer

Anmeld

7. marts 2012

henh01

Camillos skriver:

du har ikke krav på at fortælle til jobsamtaler at du er gravid.  de skal tage dig udelukkende pga dine kompetencer

Ja Men jeg formoder at man vil kunne se det på TS hvis hun til sep skal søge job - derudover kan der være en risiko for at hun jo skal direkte på barsel og så hedder den barselsdagpenge under hele barslen, så der er jo også et økonomisk aspekt i det og samtidig frustrationer over ikke at have noget at vende tilbage til

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

jo men det er nemlig temlig svært at få job og derfor tænker jeg lidt det er meget godt at blive på det job jeg nu har og se an om der evt bliver mere travlt, det kan sagtens være.

men vil gerne vide hvad i synes man skal ang pga baby og i forhold til det job jeg har nu?

Anmeld

7. marts 2012

Camillos

henh01 skriver:

Ja Men jeg formoder at man vil kunne se det på TS hvis hun til sep skal søge job - derudover kan der være en risiko for at hun jo skal direkte på barsel og så hedder den barselsdagpenge under hele barslen, så der er jo også et økonomisk aspekt i det og samtidig frustrationer over ikke at have noget at vende tilbage til

ja det er rigtig nok

Anmeld

7. marts 2012

henh01

Anonym skriver:

jo men det er nemlig temlig svært at få job og derfor tænker jeg lidt det er meget godt at blive på det job jeg nu har og se an om der evt bliver mere travlt, det kan sagtens være.

men vil gerne vide hvad i synes man skal ang pga baby og i forhold til det job jeg har nu?

Det kommer jo ikke til at betyde noget for det job du har nu, da du jo først skal føde når din kontrakt udløber?

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Det kommer jo ikke til at betyde noget for det job du har nu, da du jo først skal føde når din kontrakt udløber?

ja det er jeg helt med på men er bare ude i om det er fornuftigt eller ej?

Anmeld

7. marts 2012

henh01

Anonym skriver:

ja det er jeg helt med på men er bare ude i om det er fornuftigt eller ej?

Du vil nok ikke blive forlænget hvis du er gravid når din kontrakt udløber.. Hmm fornuft eller ej så bør du jo følge dit hjerte

Men hav lige i baghovedet om du er berettiget til evt kontant hjælp hvis du ikke er medlem af a kasse til når du er færdig med din barsel

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Du vil nok ikke blive forlænget hvis du er gravid når din kontrakt udløber.. Hmm fornuft eller ej så bør du jo følge dit hjerte

Men hav lige i baghovedet om du er berettiget til evt kontant hjælp hvis du ikke er medlem af a kasse til når du er færdig med din barsel

jeg har ikke ret til kontakthjælp da jeg har hus, men jeg er i a-kasse og har stadig ca 1år og 6mdr ledighed at gå på efter barsel, hvis ikke jeg finder job med det samme?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.