9-18 eller 9-36 kg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

raca

LouiseVous skriver:

Når I skifter autostol skal I gå op i vægt-klassen..
Hvis Jeres pige vejer 9 kilo, skal i skifte.
Jeg valgte en 9-18 kg autostol fra Rømer, er super glad for den. Og I at i går over i den str. må stolen vender 'alm', og altså barnet vajer min. 9 kg..
De nye autostole der er kommet frem, 9-36 kg er gode, da de giver barnet trykket det 'rigtige' ved evt trafik uheld ..
Men jeg valgte det fra, da jeg synes det er super dejligt med ligge funktionen som stolene 9-18 kg har..
Anbefaler varmt en Rømer

den første klasse hedder normalt 0-13 kg.. så det er altså ved 13 kg der skal skiftes..

og barnet skal kunne sidde selv inden de kommer i næste str... veje min 9kg og være min 9 mdr... og det er alder der tæller mest, da der er yderlig 4 kg og løbe på i den midste autostol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

SaNiNa

Laulund87 skriver:

Hvad er det du har problemer med? Vi har samme autostol og når stropperne skal strammes, trækker du jo bare i snoren nede ved benene?

Og det med at spænde den på en anden måde, mener du så ikke hvor man bare bruger selen fra bilen? Mener det er fra 15 kg

Vi har problemer med at få strammet hans 5punktsele (snoren mellem benene sidder nærmest fast) og det er i begge vores autostole af samme mærke og model

Anmeld

7. marts 2012

Laulund87

SaNiNa skriver:

Vi har problemer med at få strammet hans 5punktsele (snoren mellem benene sidder nærmest fast) og det er i begge vores autostole af samme mærke og model

Det forstår jeg ikke, vi har ingen problemer overhovedet

Hiver bare i snoren og så strammer den

Anmeld

7. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

raca skriver:

den første klasse hedder normalt 0-13 kg.. så det er altså ved 13 kg der skal skiftes..

og barnet skal kunne sidde selv inden de kommer i næste str... veje min 9kg og være min 9 mdr... og det er alder der tæller mest, da der er yderlig 4 kg og løbe på i den midste autostol

Min SP sagde dengang at kun vejede min datter til 9 kg (skal så også siges at min pige vejer under hva hendes alder svare til) at nu måtte hun komme over i den nye stol. Hvad jeg var glad for da jeg følte mig udtryk ved at have hende i den lille autostol på forsædet, men træls føre..

Anmeld

7. marts 2012

raca

LouiseVous skriver:

Min SP sagde dengang at kun vejede min datter til 9 kg (skal så også siges at min pige vejer under hva hendes alder svare til) at nu måtte hun komme over i den nye stol. Hvad jeg var glad for da jeg følte mig udtryk ved at have hende i den lille autostol på forsædet, men træls føre..

det er meget meget vigtigt de ikke kommer fortidligt over, da deses nakke muskler ikke kan holde hovdet under et sammenstød...

+ tunge børn kan ricikere at komme over i en forudvendt autostol før de selv kan sidde hvis man kun støtter sig til kg.

Anmeld

11. marts 2012

Lenats31

Sundhedsplejersker skal se til børnenes ve og vel. Det er deres speciale. deres speciale er ikke deres sikkerhed i bilen. Eksperterne er enige i at forældre idag modtager direkte modstridende oplysninger i og med at loven siger 9 kg som mindste krav til fremadvendt. mange børn vejer 9 kg allerede ved 6 måneders alderen eller tidligere. grunden til at det blev lov at anvende bagudvendte babystole i sin tid var at børnenes anatomi generelt var alt for svag til at modstå de enorme kræfter de kan blive udsat for i en fremadvendt stol. Det er især nakkens styrke set i forhold til det uforholdsmæssigt store og tunge hoved. Hovedets vægt på en voksen mand på 75 kg vejer ca 5,7 kg = ca 6% af den smalede kropsvægt og den er stærk tilligemed. Hovedet på et lille barn på omkring 9 kg vejer ca 2,2 kg og altså ca 25% af den samlede kropsvægt. nakken er tillgemed svag. i en fremadvendt stol er det nakken som skal stoppe hovedet, hvormed nakkehvivlerne bliver trukket i.

Skadesrisikoen på nakken er noget lavere i de stole med puden foran end dem med sele. Til gengæld er der andre regioner der er i højere risiko. nakkebelastninger er stadig et stykke over maks toleranze niveauet for mindre børn.

bagudvendte stole ligger derimod et godt stykke under maks belastninggrænsen.

Af ovenstående årsager er der en ny lov på vej om bagudvendt placering i bilen til mindst 15 måneder. det kommer til at gå på alder frem for vægt, da vægten som rettesnor er misvisende. Børns anatomy udvikles og styrkes med alder og ikke med vægt.

Undskyld hvis det lyder bedrevidende. Jeg forsøger bare at forklare hvorfor bagudvendt placering er at foretrække frem for fremadvendt - specielt ved små babyer og hvorfor alder er en bedre rettesnor en vægt. Håber ikke jeg har trådt nogle over tæerne

Anmeld

11. marts 2012

Mother-love

Da dit barn ikke er ældre vil jeg anbefale at du køber en 9-18 kg man kan få nogen der er bagudvendt ligesom 0-13 kgs som også ligger lidt ned. Da dit barns ryg og nakke ikke er klar til at komme op i en hvor det skal sidde mere ret.
Men kender alt til det med at de vokser ud af stolen alt alt for tidligt hehhe det gjorde isabella nemlig også. Men da vi flyttede og sjællent kørte bil så ventede vi med at købe en stol til hende. Men vi har nu en 9-36 kg og er super glad for den. Og ja det er isabella også

Anmeld

14. marts 2012

Autostol.dk

Lenats31 skriver:

Sundhedsplejersker skal se til børnenes ve og vel. Det er deres speciale. deres speciale er ikke deres sikkerhed i bilen. Eksperterne er enige i at forældre idag modtager direkte modstridende oplysninger i og med at loven siger 9 kg som mindste krav til fremadvendt. mange børn vejer 9 kg allerede ved 6 måneders alderen eller tidligere. grunden til at det blev lov at anvende bagudvendte babystole i sin tid var at børnenes anatomi generelt var alt for svag til at modstå de enorme kræfter de kan blive udsat for i en fremadvendt stol. Det er især nakkens styrke set i forhold til det uforholdsmæssigt store og tunge hoved. Hovedets vægt på en voksen mand på 75 kg vejer ca 5,7 kg = ca 6% af den smalede kropsvægt og den er stærk tilligemed. Hovedet på et lille barn på omkring 9 kg vejer ca 2,2 kg og altså ca 25% af den samlede kropsvægt. nakken er tillgemed svag. i en fremadvendt stol er det nakken som skal stoppe hovedet, hvormed nakkehvivlerne bliver trukket i.

Skadesrisikoen på nakken er noget lavere i de stole med puden foran end dem med sele. Til gengæld er der andre regioner der er i højere risiko. nakkebelastninger er stadig et stykke over maks toleranze niveauet for mindre børn.

bagudvendte stole ligger derimod et godt stykke under maks belastninggrænsen.

Af ovenstående årsager er der en ny lov på vej om bagudvendt placering i bilen til mindst 15 måneder. det kommer til at gå på alder frem for vægt, da vægten som rettesnor er misvisende. Børns anatomy udvikles og styrkes med alder og ikke med vægt.

Undskyld hvis det lyder bedrevidende. Jeg forsøger bare at forklare hvorfor bagudvendt placering er at foretrække frem for fremadvendt - specielt ved små babyer og hvorfor alder er en bedre rettesnor en vægt. Håber ikke jeg har trådt nogle over tæerne

Hvis man kunne give stjerner, vil jeg igen give dit indlæg  

For er 100% enig i, at det med vægten er helt misvisende og det er bedre, at gå efter barnets alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.