9-18 eller 9-36 kg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

Palaja

Jeg vil også råde dig til at putte hende i den bagudvendte babystol så længe så muligt. Det er klart det bedste at de sidder bagudvendt. Og mener også der er noget med at man først må skifte til en større når de er min. 9 mdr. Benene kan hun jo bare bøje, hvis de går mod ryglænet.

Min datter sad i babystolen til hun var 14 mdr. Hun kunne egentlig godt have siddet i den længere, men hun synes at det var SÅ kedeligt at vende den vej, og det var et kæmpe hit at blive vendt om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Zeus

Månelys skriver:

Hej piger (og evt. mænd)

Nu er min "lille" pige på 5 måneder ved at vokse ud af sin første autostol, og vi skal ud og købe den næste. Men jeg er i tvivl om hvad der er bedst. At anskaffe sig en 9-18 eller med det samme en 9-36 (eller hvad vægtklassen nu hedder). Hvad ville i anbefale?

Jeg kan se at Kiddy Pro har vundet tænk test, så det er sådan en tankerne går på..

I skal ikke tænke pris og den slags, for mine søde svigerforældre har tilbudt at betale når vi køber ny autostol. Altså ikke forstået at det skal være det dyreste af det dyreste, men bare at det ikke er noget i behøver tage med i jeres overvejelser.

Hvad tilråder i?

Jeg vil klart anbefale en bagudvendt model..

70% af alle ulykker er frontal-ulykker, og der  vil en bagudvendt til enhver tid beskytte bedst, indtil de er op til 4 år gamle.

Vi har en Britax Hiway II, men det er kun fordi vi ikke selv har bil, og derfor er vi nødt til at skulle tage den ind og ud, hver gang vi har lånt svigernes bil.. Den passer til de fleste biler, fylder ikke så meget, og er super nem at montere korrekt..

Men hvis i selv har bil, så er det jo ikke problemet Der er en bruger herinde - Lenats31 - der nærmest er ekspert i bagudvendte autostole, du kan jo prøve at skrive til hende?

Anmeld

6. marts 2012

Silas&Mille

Vi har en Kiddy Pro 9-36 kg til Silas. Den kom han i da han rundede de 9 kg ved 9-10 måneders alderen.

Den er vi rigtig glade for (799,- på tilbud i Bilka &nbsp

Men da din datter kun er 5 måneder gammel vil jeg ikke anbefale den, da hun skal kunne holde hovedet selv for at kunne sidde ordentligt i stolen.

Anmeld

6. marts 2012

Månelys

Tak for jeres svar! Vil bare lige sige det altså ikke er fordi jeg er sådan en skodmor som ikke tænker på hendes sikkerhed, er bare en førstegangsmor, som ikke aner/anede noget om autostole, så er meget glad for alle jeres svar, så har jeg også lært noget nyt i dag! Så kan vi vidst godt vente lidt med den næste

Anmeld

6. marts 2012

Zeus

Månelys skriver:

Tak for jeres svar! Vil bare lige sige det altså ikke er fordi jeg er sådan en skodmor som ikke tænker på hendes sikkerhed, er bare en førstegangsmor, som ikke aner/anede noget om autostole, så er meget glad for alle jeres svar, så har jeg også lært noget nyt i dag! Så kan vi vidst godt vente lidt med den næste

Jeg brugte også et par uger på at finde ud af det med autostole

Men jeg fandt dog ud af, at bagudvendt er "the way to go", uanset om barnet er 4 mdr eller 2 år

Anmeld

6. marts 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Når I skifter autostol skal I gå op i vægt-klassen..
Hvis Jeres pige vejer 9 kilo, skal i skifte.
Jeg valgte en 9-18 kg autostol fra Rømer, er super glad for den. Og I at i går over i den str. må stolen vender 'alm', og altså barnet vajer min. 9 kg..
De nye autostole der er kommet frem, 9-36 kg er gode, da de giver barnet trykket det 'rigtige' ved evt trafik uheld ..
Men jeg valgte det fra, da jeg synes det er super dejligt med ligge funktionen som stolene 9-18 kg har..
Anbefaler varmt en Rømer

Anmeld

6. marts 2012

Laulund87

SaNiNa skriver:

Vi har en Recardo 9-36kg og jeg er pisse træt af den, den er så dum at spænde eller det er ikke noget problem at spænde den, det er når den skal spændes ind så stropperne er stramme det er næsten umuligt og Nicklas vejer kun 12kg så der er længe til de 18 hvor den skal spændes på en anden måde.

Men kan rigtig godt lide iden i at den går fra 9-36 kg

Hvad er det du har problemer med? Vi har samme autostol og når stropperne skal strammes, trækker du jo bare i snoren nede ved benene?

Og det med at spænde den på en anden måde, mener du så ikke hvor man bare bruger selen fra bilen? Mener det er fra 15 kg

Anmeld

6. marts 2012

K&S

Laulund87 skriver:

Hvad er det du har problemer med? Vi har samme autostol og når stropperne skal strammes, trækker du jo bare i snoren nede ved benene?

Og det med at spænde den på en anden måde, mener du så ikke hvor man bare bruger selen fra bilen? Mener det er fra 15 kg

Vi har heller ingen problemer, vi er meget glade for vores :-)

Anmeld

6. marts 2012

Laulund87

K&S skriver:

Vi har heller ingen problemer, vi er meget glade for vores :-)

Elsker også bare vores

Anmeld

6. marts 2012

Kløver

Jeg kan klart anbefale sådan en som har, det er en 9-18 kg (de skulle generelt være de mest sikre, frem for 9-36 kg) den vi har er en maxi cosi axiss, og har drejefunktion, og det er så lækkert man ikke skal stå akavet ind i bilen, når de bliver lidt større og ikke kan kravle ind og ud af bilen selv, skal helt sikkert have en stol magen til lillesøster, når det bliver aktuelt( de kommer til at skulle samme str autostol længe, derfor vi skal bruge 2 når tiden kommer) Generelt en super lækker stol

http://www.onskeborn.dk/oenskeboern/autostole-og-t ilbehoer/fra-9-til-18-kg/maxi-cosi-axiss/c-23/c-88 /p-832

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.