Tur til Egypten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

EKBJ

Tilmeldt skriver:

Jeg var i Egypten i uge 13, med Lisa.   Jeg skulle ik ha nogle vacciner, jeg skulle bare ha min vandrejournal med.

Men jeg vil VIRKELIG råde dig til at være omhyggelig med hygiejnen. Tag håndsprit med og brug det heletiden. Alt er møgbeskidt i egypten, specielt pengene. Og spis ikke frugt/grøntsager du ikke har kunne skylde/skrælde, og ingen is i drikkevare.   Jeg fik en parsit dernede, og den døjede jeg med resten af graviditeten, for du må ik få en skid mod det, når du er gravid!

Jeg fik at vide at min kæreste og de andre skulle vaccineres, så går jeg også ud fra at jeg skal :-( 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

EKBJ skriver:

Jeg fik at vide at min kæreste og de andre skulle vaccineres, så går jeg også ud fra at jeg skal :-( 

Mystisk!

Men jeg er næsten sikker på at du ikke må få den, for da jeg snakkede med min læge om at jeg skulle til Thailand sagde han at det var godt at jeg havde alle vaccinerne, for ellers kunne jeg ik komme afsted!?

Anmeld

6. marts 2012

NNL

Jeg var godt nok kun 13-14 uger henne da vi var i Egypten i november måned sidste år, men jeg fik ingen vaccine, og gjorde det heller ikke året inden hvor jeg ikke var gravid... Hold dig fra grøntsagerne i buffeten, da de kan være vasket i deres eget vand med bakterier - det kan give dårlig mave. Og får du dårlig mave, må du ikke tage piller mod diarre...

Men hvis du ellers føler dig nogenlunde sikker på ikke at gå i fødsel, synes jeg da du skal tage afsted Bare husk din vandrejournal HVIS der skulle ske noget, og så du evt kan dokumentere over for flyselskabet hvor langt du er henne.

Ang uroligheder har vi intet mærket til dem dengang, vi var mest på hotellet og i den lille forstad til Sharm el Sheikh, der hedder Sharks Bay. Lækkert sted

PS du må gerne snorkle men ikke dykke God tur!!!

Anmeld

6. marts 2012

Darling<3

EKBJ skriver:

Må man tage dem med til udlandet? Og hvad med sine vitamin piller og lign? :-) ja, undskyld men aner intet om det da jeg ikke har fløjer før. 

Ja dem må du gerne tage med, men jeg ved ikke om du må tage dine vitaminer med, hmmm...

Anmeld

6. marts 2012

Mumto3

Jonatansmor skriver:

Naturligvis siger Egyptens største turistmekka det.

Beslutter Det muslimske broderskab sig for at lave ballade, er det det første sted de ville forsøge. Massiv tilstedeværelse af rige vesterlændinge der ikke forstår en faresituatioon, selvom den ramte os lige i hovedet.

Men vi er heldigvis forskellige allesammen - jeg ville ikke sætte mine ben i et land der var så ustabilt.

Det vil jeg så gerne! Jeg kender en som har boet i Cario det sidste 1½ år, det vil sige hun flyttede til Cario FØR revolutionen og var der UNDER revolutionene. Hun boede rigtig tæt på Thahir-pladsen. Selvfølgelig var der tider hvor det gik hedt for sig, men på de tidspunkter to hun bare ud af Cario og så var alt stille og roligt. Folk vidste dårlig nok hvad der skete inde i Cario.

På et årsdagen for revolutionene gik hun rundt nede i Sharm, med det ægyptiske flag (for at markere 1 års dagen) og ikke en eneste ægypter kommenterede det. Når hun snakkede med folk i Sharm, var de meget uvidende om hvad der er sket i Cario og hvad der er ved at ske. Det er på den baggrund at jeg siger: Det kan godt være at der er optøjer i Cario, men det er der altså ikke ude på landet!

Jeg er med på at hvis nogen planlægger terro, ja så er det mest oplagt at gøre det turiststederne.

Anmeld

6. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Personligt ville jeg ikke gøre det. Jeg ville ikke rejse når jeg var så langt henne og slet ikke til et land der er så ustabilt som Egypten.

Men tal med din læge og beslut dig derefter

God tur hvis du tager afsted

Anmeld

6. marts 2012

Becks

Du behøver ingen vacciner- det har jeg eller andre jeg kender i hvert fald ikke skulle..

Du skal have en lægeerklæring med fra din læge, hvorpå der står du gerne må flyve.

DU skal ringe til flyselskabet, det er dem der skal godkende om du må.. Det koster kassen for dem at nødlande et fly fordi én går i fødsel eller der sker andet med mavsen..

Drik kun vand fra flaske

Drik kun sodavand fra flaske

Skyld din frugt med flaskevand

Sig nej til isterninger

Spis ikke grøntsager som du ikke ved om er blevet kogt

Hav massere af håndsprit med

Du må gerne have dine vitaminer med, de skal bare være i kufferten og lægge i deres originale embalage.

Det er kun receptpligtig medicin man skal have medicin pas til..

Anmeld

6. marts 2012

FamilenStorm

EKBJ skriver:

Jeg er blevet inviteret til Egypten i en uge fra på søndag af, med kærestens familie.. Jeg skal have vaccine mod stiv krampe (har jeg) og vaccine mod lever betændelse (heapitis A), men så er mit spørgsmål: må jeg få denne vaccine når jeg er i 32. uge? 

Ville i turde tage afsted?
Vil selvfølgelig rigtig gerne med!!! 

Skal man viccineres når man skal til Egypten????

Anmeld

7. marts 2012

EKBJ

FamilenStorm skriver:

Skal man viccineres når man skal til Egypten????

Jeg fik at vide af min kæreste at vi skulle vaccineres?

Anmeld

7. marts 2012

FamilenStorm

EKBJ skriver:

Jeg fik at vide af min kæreste at vi skulle vaccineres?

Må vidst hellere lige ringe til lægen og høre.. Vi skal nemlig derned i uge 14..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.