Tur til Egypten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

norenberg

Du behøvet ingen vacciner for rejse med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

EKBJ

Darling<3 skriver:

Og du må gerne flyve efter uge 32??

Så tag afsted, det ville jeg sku gøre.. ! Har været i Egypten 5 gange, så noget må de da gøre siden jeg kommer tilbage hehe...

Undgå deres parfumebutikker/shops og husk - gaver er ikke gratis dernede, høhøh.......

Jeg er mere bekymret for heapitits A- vaccinen :-( der står på nettet at de fraråder den til gravide.. vil bare ikke komme hjem med madforgiftning of dårlig mave:-(

Anmeld

6. marts 2012

Jonatansmor

Mumto3 skriver:

Vil bare sige at det kommer MEGET an på hvor du er henne. Hvis det f.eks. er Sharm de skal til, så aner de nærmeste ikke dernede at der har været revolution i Cario (lidt groft sagt, men faktisk ret tæt på sandheden)

Naturligvis siger Egyptens største turistmekka det.

Beslutter Det muslimske broderskab sig for at lave ballade, er det det første sted de ville forsøge. Massiv tilstedeværelse af rige vesterlændinge der ikke forstår en faresituatioon, selvom den ramte os lige i hovedet.

Men vi er heldigvis forskellige allesammen - jeg ville ikke sætte mine ben i et land der var så ustabilt.

Anmeld

6. marts 2012

EKBJ

norenberg skriver:

Du behøvet ingen vacciner for rejse med

Gør man ikke??

Anmeld

6. marts 2012

Muffinmus

Vi fik dem vist da vi tog afsted derned...men der var jeg heller ikek gravid jo.

Og ang flyvningen, så skal du SELV ringe til flyselskabet og høre, alætså IKEK rejseselskabet, men flyseskabet, dvs SA

SAS, CIMBER eller lign. Der ud over skal du måske påregne at have en lægeerklæring med til hvis de stopper dig i lufthavnen, der skal stå du er egnet til flyvning. Men det vil selskabet fortælle dig om hvis det er. Men ring selv, sviger duer ikke:-)

Anmeld

6. marts 2012

Darling<3

EKBJ skriver:

Jeg er mere bekymret for heapitits A- vaccinen :-( der står på nettet at de fraråder den til gravide.. vil bare ikke komme hjem med madforgiftning of dårlig mave:-(

Selvom du bliver vaccineret, så skal du sagtens få dårlig mave, har været syg 2 gange nede i egypten, og jeg er dækket ind med alle vacciner for at rejse rundti udlandet

Gå på apoteket og køb nogle stop piller ( altså piller mod dårlig mave ), de virker hver gang

Anmeld

6. marts 2012

norenberg

EKBJ skriver:

Gør man ikke??

Nej det står der på statens serum institut så bestil du bare rejsen

Anmeld

6. marts 2012

EKBJ

Darling<3 skriver:

Selvom du bliver vaccineret, så skal du sagtens få dårlig mave, har været syg 2 gange nede i egypten, og jeg er dækket ind med alle vacciner for at rejse rundti udlandet

Gå på apoteket og køb nogle stop piller ( altså piller mod dårlig mave ), de virker hver gang

Må man tage dem med til udlandet? Og hvad med sine vitamin piller og lign? :-) ja, undskyld men aner intet om det da jeg ikke har fløjer før. 

Anmeld

6. marts 2012

EKBJ

norenberg skriver:

Nej det står der på statens serum institut så bestil du bare rejsen

hvor henne? 

Anmeld

6. marts 2012

Jeg var i Egypten i da jeg var i uge 13, med Lisa.   Jeg skulle ik ha nogle vacciner, jeg skulle bare ha min vandrejournal med.

Men jeg vil VIRKELIG råde dig til at være omhyggelig med hygiejnen. Tag håndsprit med og brug det heletiden. Alt er møgbeskidt i egypten, specielt pengene. Og spis ikke frugt/grøntsager du ikke har kunne skylde/skrælde, og ingen is i drikkevare.   Jeg fik en parsit dernede, og den døjede jeg med resten af graviditeten, for du må ik få en skid mod det, når du er gravid!

Du må gerne ha alle dine vitaminer med, jeg er næsten lige kommet hjem fra Thailand (Er i uge 19) og der var ingen problemer.  Iøvrigt er det en god idé med støttestrømper, til flyveturen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.