Jordemoder 39+3 (hvad går det ud på)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2012

L-Mortil3

I skal jo snakke igangsættelse, og almen tilstand. Evt. løsne hinder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Vidunderligeunger

Line&Liam&Milan skriver:

I skal jo snakke igangsættelse, og almen tilstand. Evt. løsne hinder.

hun sagde bare sidst, at hindeløsning var til dem der var gået over tid - så det kan jeg jo ikk få... men synes stadig det er overvurderet. Kunne da gå ned til doktoren og få målt mit blodtryk hvis det var SSF de var bange for?

Anmeld

6. marts 2012

LR85

Det er jo også sidst i graviditeten a man er i risiko for a udvikle svangerskabsforgiftning, som man ikke altid selv mærker, men som kan ses hos jordemoder og læge.

Samtidig kan hun se, hvis dit barn skulle have vendt sig den forkerte vej og høre på hjertelyd om baby stadig har det okay. (som du heller ikke selv kan mærke)

Dernæst skal i jo altale ny tid, hvis du går så meget over tid a du skal igangsættes eller lign.

Kan godt forstå det er langt a køre for 'ingenting', men jeg ville bestemt ikke synes a det er 'ingenting'.

Anmeld

6. marts 2012

Vidunderligeunger

chael skriver:

Det er vidst også noget med at der kun må gå max 10 dage imellem konsultationerne her til sidst. Så man er sikker på at alt er ok med både mor og barn.

Og det er jo ret vigtigt de måler blodtrykket osv, da man hurtigt kan udvikle ssf. Og derfor syntes jeg det er ret vigtigt man passer sine JM besøg

*C

som jeg skrev til Lineogliamogmilan Jeg kunne jo i princippet gå ned til lægen og få målt blodtryk? Jeg har det jo fint og fødslen går som fødslen jo går.. synes nemlig de andre samtaler har været så ligegyldige, lidt a la "hej, går det godt, hvad er det blodtryk, baby ligger med hovedet nedad, tak for idag" maks 10 minutter! 

Anmeld

6. marts 2012

Vidunderligeunger

Det er jo også sidst i graviditeten a man er i risiko for a udvikle svangerskabsforgiftning, som man ikke altid selv mærker, men som kan ses hos jordemoder og læge.

Samtidig kan hun se, hvis dit barn skulle have vendt sig den forkerte vej og høre på hjertelyd om baby stadig har det okay. (som du heller ikke selv kan mærke)

Dernæst skal i jo altale ny tid, hvis du går så meget over tid a du skal igangsættes eller lign.

Kan godt forstå det er langt a køre for 'ingenting', men jeg ville bestemt ikke synes a det er 'ingenting'.

hjertelyd hørte hun ikke sidst for det var mest for "vores" skyld, så længe der var godt med liv, var alt fint... godt så... 
mht. ssf, så kunne lægen jo godt måle mit BT? eller sygeplejersken hos lægen endda også... 

det er selvfølgelig fint at man skal afsted og at de tjekker op på en, synes bare det er nogle ting som godt kunne klares liidt hurtigere 10 min væk - hos lægen   hvis baby vender forkert, så kan man vel også selv mærke det? tænker at der er stor forskel på om det er hovedet der ligger i bækken eller ben (har prøvet begge dele)...

Anmeld

6. marts 2012

L-Mortil3

MAJ*MOR skriver:

som jeg skrev til Lineogliamogmilan Jeg kunne jo i princippet gå ned til lægen og få målt blodtryk? Jeg har det jo fint og fødslen går som fødslen jo går.. synes nemlig de andre samtaler har været så ligegyldige, lidt a la "hej, går det godt, hvad er det blodtryk, baby ligger med hovedet nedad, tak for idag" maks 10 minutter! 

- Ja så var jeg sku også blevet hjemme!

Anmeld

6. marts 2012

LR85

MAJ*MOR skriver:

hjertelyd hørte hun ikke sidst for det var mest for "vores" skyld, så længe der var godt med liv, var alt fint... godt så... 
mht. ssf, så kunne lægen jo godt måle mit BT? eller sygeplejersken hos lægen endda også... 

det er selvfølgelig fint at man skal afsted og at de tjekker op på en, synes bare det er nogle ting som godt kunne klares liidt hurtigere 10 min væk - hos lægen   hvis baby vender forkert, så kan man vel også selv mærke det? tænker at der er stor forskel på om det er hovedet der ligger i bækken eller ben (har prøvet begge dele)...

det er absolut ikke e selvfølge a man selv kan mærke hvis baby har vendt sig.

Men du må da ringe og sige a du ikke synes det er så vigtigt og evt foreslå a du bare går til lægen.

Anmeld

6. marts 2012

Vidunderligeunger

Line&Liam&Milan skriver:

- Ja så var jeg sku også blevet hjemme!

jeg bliver selvfølgelig ikk hjemme - det må man jo ik, men synes bare stadigvæk det er liiiiidt spild af km "bare" for at få at vide at baby ligger med hovedet nedad (for det kan jeg altså godt mærke at den gør nå!)

Anmeld

6. marts 2012

Vidunderligeunger

LR85 skriver:

det er absolut ikke e selvfølge a man selv kan mærke hvis baby har vendt sig.

Men du må da ringe og sige a du ikke synes det er så vigtigt og evt foreslå a du bare går til lægen.

sådan skal det ikke forståes - jeg kører selvfølgelig derop og får tjekket div. ting og sager men derfor synes jeg stadigvæk det er langt at køre "bare for det".

mht. om baby har vendt sig, det er da en voldsom bevægelse på så lidt plads, hvis baby skulle vende sig, plus bevægelserne derefter ville være markant anderledes?

Anmeld

6. marts 2012

LR85

MAJ*MOR skriver:

sådan skal det ikke forståes - jeg kører selvfølgelig derop og får tjekket div. ting og sager men derfor synes jeg stadigvæk det er langt at køre "bare for det".

mht. om baby har vendt sig, det er da en voldsom bevægelse på så lidt plads, hvis baby skulle vende sig, plus bevægelserne derefter ville være markant anderledes?

Kan virkelig godt forstå det er langt a køre.

Min dreng vendte sig hver dag helt til 39+5 (hvor jeg fik PKS)

Jeg kunne ikke mærke når han vendte sig, men jeg kunne finde hans hoved og derfor følge med. Han vendte sig 2-3 gange dagligt.

men jeg havde også MEGET fostervand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.