nettemor skriver:
Det tjekker det ikke. Som en skriver kan der ske stikprøve kontrol fra statens side men hvordan pokker vil de tjekke det? Jeg kan da godt have søgt en stilling skriftelig som er sendt pr mail der af en eller anden grund ikke er blevet registret. Og hvis det var mig der sad i et firma og blev spurgt om den og den havde søgt den stilling den dato ville jeg da bare sige ja. Ville aldrig nogensinde bruge ½ time på at tjekke. Men nej jeg snyder ikke. For er jo selv interesseret i at få en stilling men har da flere gange tænkt om det overhovedet kan betale sig at sende den skide ansøgning når der er 340 andre med de samme eller bedre kvalifikationer der søger det. 
Men mange af de '340' andre ansøgere, er jo slet ikke interesserede i jobbet. De søger bare, fordi de skal.
Jeg har selv siddet 'på den anden side af bordet' og skulle ansætte folk. De allerfleste ansøgninger der er det helt tydeligt at de ikke er interesserede i arbejdet, men jeg har en gang været ud for at vi kaldte en til samtale, som slet ikke var interesseret. Vi plejer altid at ringe til folk og sige at vi har læst deres ansøgning og vi gerne vil kalde dem ind til samtale. Hende i den anden ende af røret, blev helt paf! -og hun sagde lige ud at hun slet ikke ville have jobbet, og hun kun havde søgt, fordi hun skulle. Hun havde så skrevet en god ansøgning,fordi a-kassen skulle se hendes ansøgninger som 'bevis' på at hun rent faktisk søgte arbejdet, og derfor kunne ikke lade det skinne igennem at det kun var pro forma.
Anmeld