Snyde fagforeningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.974 visninger
29 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja har nu oplevet flere, som snyder fagforeningerne, og egentlig også sig selv.....
Kender flere som har løjet for fagforeningen, om hvorvidt de har søgt arbejde, og fleres påstande er jo bare at der intet relevant var at søge, på trods af der har været flere stillinger der kunne søges.
oplevet en ven, som intet arbejde overhovedet havde søgt i flere måneder, og derefter løjet om det for fagforeningen, og da de bad specifikt om hvad der var søgt, blev der bare fundet på noget, som ikke engang var sandt... Bliver sådanne ting slet ikke tjekket, og synes et sted det er mega ansvarsløst, andre søger bevidst langt overkvalificerede stillinger for at slippe for arbejde, og synes godt nok det er for meget, er da også mega spild af tid, for mange virksomheder at have feks bagerjomfruer, pædagoger, butiksansatte, til at søge høje chefstillinger, maskiningenør eller lignende

Tænker bare om det slet ingen konsekvens det vil få, feks bare at lyve for fagforeningen om ansøgninger, ved at skrive steder på, uden at have søgt om arbejde, eller påstå man har været inde og søge mundtligt, finder de ikke ud af det på en eller anden måde, ville ikke selv turde smyde elelr bare lave overkvalificerede ansøgninger, kender en som endte med at få frataget dagpengene fordi han udelukkende søgte stillinger som var så overkvalificerede at han aldrig ville have en chance, og intet relevant søgte overhovedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Anonym

Det bliver ikke tjekket, det er der slet ikke resourser til...og i mange forforeninger råder de folk til bare at søge selvom de ikke er kvalificeret til jobbene....og de nævner også selv at man bare kan skrive nogen på for det bliver ikke tjekket....fagforeningerne mener nemlig selv at det er helt hul i hovedet med alle de job staten har fundet på at man skal søge....

Anmeld

5. marts 2012

132319

Er det ikke A-kassen du mener? 

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

jo kan godt være

Anmeld

5. marts 2012

bøgelund

Ja har nu oplevet flere, som snyder fagforeningerne, og egentlig også sig selv.....
Kender flere som har løjet for fagforeningen, om hvorvidt de har søgt arbejde, og fleres påstande er jo bare at der intet relevant var at søge, på trods af der har været flere stillinger der kunne søges.
oplevet en ven, som intet arbejde overhovedet havde søgt i flere måneder, og derefter løjet om det for fagforeningen, og da de bad specifikt om hvad der var søgt, blev der bare fundet på noget, som ikke engang var sandt... Bliver sådanne ting slet ikke tjekket, og synes et sted det er mega ansvarsløst, andre søger bevidst langt overkvalificerede stillinger for at slippe for arbejde, og synes godt nok det er for meget, er da også mega spild af tid, for mange virksomheder at have feks bagerjomfruer, pædagoger, butiksansatte, til at søge høje chefstillinger, maskiningenør eller lignende

Tænker bare om det slet ingen konsekvens det vil få, feks bare at lyve for fagforeningen om ansøgninger, ved at skrive steder på, uden at have søgt om arbejde, eller påstå man har været inde og søge mundtligt, finder de ikke ud af det på en eller anden måde, ville ikke selv turde smyde elelr bare lave overkvalificerede ansøgninger, kender en som endte med at få frataget dagpengene fordi han udelukkende søgte stillinger som var så overkvalificerede at han aldrig ville have en chance, og intet relevant søgte overhovedet

A kassenn kan godt finde på at ringe og tjekke op på de steder, de siger de har søgt.. 

Anmeld

5. marts 2012

Mumto3

132319 skriver:

Det er ikke A-kassen men den tidligere regering der satte krav til hvor mange stillinger man skulle søge om ugen, og hvis man ikke levede op til kravene, så var man ikke længere berettiged til dagpenge. A-kasserne var meget i mod det, emn det er blevet gennemført.

Det er ikke a-kasserne selv der skal chekke om folk nu også søger det de skal, men en gang i mellem kommer nogen fra staten og laver stikprøvekontroller, og så kan man virkelig få håret i postkassen hvis det blvier opdaget at man snyder.

Anmeld

5. marts 2012

132319

For at svare på spørgsmålet, så gør jeg det ikke selv  men kan godt forstå at nogle mennesker gør det.

Jeg har været ledig siden august og har søgt de der 2-4 stillinger man skal hver uge lige siden. Heruder også stillinger som jeg overhovedet ikke er kvalificeret til (Jeg er nyuddannet sygeplejerske og de fleste steder kræver 3-5 års erfaring) men som jeg har søgt fordi jeg SKAL finde mindt to om ugen.

Nu har jeg fået mig et job som tilkaldevikar med henblik på fastansættelse hvis der bliver en ledig stilling og jeg får fuld tid i sommerferien.

Indtil da får jeg supplerende dagpenge og så gælder reglen om at søge job stadig. Dét synes jeg er en smule spild af alles tid, da jeg jo har et job omend det ikke er fuldtid, så er det jo med henblik på at blive fastansat

Anmeld

5. marts 2012

132319

Mumto3 skriver:

Det er ikke A-kassen men den tidligere regering der satte krav til hvor mange stillinger man skulle søge om ugen, og hvis man ikke levede op til kravene, så var man ikke længere berettiged til dagpenge. A-kasserne var meget i mod det, emn det er blevet gennemført.

Det er ikke a-kasserne selv der skal chekke om folk nu også søger det de skal, men en gang i mellem kommer nogen fra staten og laver stikprøvekontroller, og så kan man virkelig få håret i postkassen hvis det blvier opdaget at man snyder.

Ja men det er A-kassen man får dagpenge fra, ikke fagforeningen.

Anmeld

5. marts 2012

Mumto3

132319 skriver:

Ja men det er A-kassen man får dagpenge fra, ikke fagforeningen.

JA, det er rigtigt!

Anmeld

5. marts 2012

132319

Mumto3 skriver:

JA, det er rigtigt!

Og derfor mit spørgsmål -Om det ikke er A-kassen, som TS mener man snyder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.