Jule/nytårsbarn eller pause??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Anonym trådstarter

Hejsa... 

Ja jeg er så en af dem der har kæmpet med at blive gravid siden i sommers, desværre uden held og med en SA i december... 

Nu snakker vi om herhjemme om vi skal springe de næste par ægløsninger over for at undgå at føde midt i jul/nytår.... Men samtidig vil vi jo helst heller ikk spilde en chance.... 

Andre med samme tanker??? Og hva gør I?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Lullaby

Vi prøver bare og så bliver vi glade uanset hvad

Anmeld

5. marts 2012

Kris89

min tanke er: det ville være en PERFEKT julegave hvis det lykkedes

så her bliver der forsøgt som alle andre måneder

sidste cyklus var det fødselsdagsgave til manden og nu julegave.. næste måned nytårsgave ja osv

ønskebarnet vil for os altid være en gave - uanset årstid

praktisk set ville det da være rart med et sommerbarn... men når det nu ikke bare lykkedes første måned - ja så er det jo ønskebarnet uanset tidspunkt

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

Ja I har ret, og vi prøver nok også bare videre.... Regnede bare frem til en termin der hed 1. Januar og det synes jeg sgu var lidt trælst.... Men ja, det vil ALTID være et ønskebarn uanset hvilken dag det kommer til verden..... 

Anmeld

5. marts 2012

Kay

har pco og ville aldrig forspilde en chance!

fair nok hvis andre vil... men der er jo også noget fedt ved at havde føsdag i december!?

vi får tit afvide at vi er heldige vi får et sommer barn... men hvorfor? i skole sommerferien så er folk altid på sommerferie når vores barn har føsdag!?

jeg har selv elsket at havde føsdag i april... fordi den måned er så alsidig... men har tit haft føsdag i påskeferien så er blevet "snydt" for at dele noget ud på min føsdag i mange skole år...

tror der er fordele og ulemper ved alle datoer... og måneder... hvis man skulle manurere uden om alt muligt ville det jo være umiligt at blive gravid...

og hvad hvis barnet bliver født for tidligt mens du har termin slut januar? så bliver det et julebarn alligevel!?

Anmeld

5. marts 2012

mortilnoahogmelina

Jeg havde termin d 31/12-10 men fødte d 30/12-10..
Jeg var fuldstændig ligeglad med hvornår det blev . Og nød at han blev et nytårs barn .

Anmeld

5. marts 2012

AndreasMor84

Synes overhovedet ikke I skal forspilde en chance eller 2 - undskyld men det er da bare en dato!

Anmeld

5. marts 2012

Anonym trådstarter

Godt med et spark i r.... :-) det er også mest kæresten der synes vi skal holde pause et par måneder..... Men ja man har jo kun 12 chancer på et år, så synes også det er sin sag lige at springe to af dem over.... 

Meeeen, mon ikk man kan overtale ham til sex alligevel?? ;-) 

Anmeld

5. marts 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Hejsa... 

Ja jeg er så en af dem der har kæmpet med at blive gravid siden i sommers, desværre uden held og med en SA i december... 

Nu snakker vi om herhjemme om vi skal springe de næste par ægløsninger over for at undgå at føde midt i jul/nytår.... Men samtidig vil vi jo helst heller ikk spilde en chance.... 

Andre med samme tanker??? Og hva gør I?? 

Jeg står i præcis samme situation, prøvet siden sommer, MA i december og heller ikke gravid endnu. Dog har vi i forvejen en datter der er født 19 december så hvis jeg ikke står med positiv test om 1½ uge (med termin sidst i november) springer vi i hvert fald over. Ikke kun fordi vi i forvejen har én med fødselsdag i december men fordi jeg simbelthen syns det er synd for ungerne at have fødselsdag så tæt på jul.  Selv om vi begrænser gaverne og ønsker penge så hun kan købe noget om sommeren er det jo en massiv gaveregn 2 gange på 5 dage og når så bedstemor samtidig laver pakkekalender så gå det jo helt galt. Min datter kan i hvert fald ikke rumme alle de ting og de mister lidt værdien for hende og det synes jeg er synd. Det er også bare lidt bøvlet at få familie osv samlet til fødselsdag fordi alle har så travlt i december.

Når det så er sagt så skal man jo heller ikke være utaknemmelig og jeg ville nok ikke betænke mig et sekund  hvis ikke jeg havde den erfaring med december barn som jeg har

Anmeld

5. marts 2012

blomst84

Vi sprang marts måned over dengang vi prøvede blev så gravid i april med termin midt januar.. Men fødte 2 en halv uge før tid så fik alligevel et jule-nytårs barn 30. December ❤ ❤❤❤❤ og jeg er fuldstændig ligeglad med det nu, så forspild endelig ikke nogen chance er mit råd i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.