Guldimaven skriver:
Jeg vil da også godt prøve at besvare dine spørgsmål.
1. Man bløder efter en fødsel, så derfor er det en god ide. ( som de andre også har skrevet.)
2. Kvalme kan komme og gå, så nyd da det er aftaget lidt!
3. Første lægeundersøgelse udfylder i vandre journal og bliver stillet en masse spørgsmål omkring jeres levemåde, sygdomme o.s.v.. Du vil blive vejet, få målt blodtryk og få blodprøve.. Nogle får også en gyn- undersøgelse, men det er forskelligt fra læge til læge. Min kæreste er aldrig med til andet en scanningerne, men syntes nu heller ikke der er så meget, der kunne være interessandt for ham!
4. Hvis man har helt normalt forløb, så er den første scanning nakkefolds scanning og det er omkring uge 13.
5. Det er noget med overtro, dog tror vi ikke på det.. Så vi har hentet barnevognen hjem! 
6. Altså du kan da altid hører dem, om det er muligt. Men ellers skal du ikke regne med at have den samme jordemor gennem hele forløbet, jeg har indtil videre ikke haft den samme.. Og det er heller ikke sikkert, det er den samme jordemor der er med til din kommende fødsel, det er kun hvis hun lige er på vagt når du går i fødsel. 
jeg troede egentlig at jordmoderen var en der fulgte en hele graviditeten og os var til fødslen hvis hun/hn kunne...