Princesspigen skriver:
kan være dagens spørgsmål virkelig undrlige men det er ting jeg har tænkt over 
er som flere ved, første gangs gravid, er nu 8+6 og skal til første læge undersøgelse imorgen..
1. når man skal på hospitalet og føde, siger flere at man skal have kæmpe trusser og kæmpe bind med, er det fordi ma kan være utæt bagefter eller hvordan er det ?
2. jeg har lidt voldsomt af kvalme men som nu er stilnet en del af, er det skidt eller godt tegn ? tager nogle B6 vitaminer som jeg ikke ved om er grunden til det er stilnet af.. ?
3. i forhold til min første undersøgelse imorgen, tager jeg kæresten med, hvad skal vi forvente os og er det egentlig normalt man har kæresten med til andre undersøgelser end scanningerne ?
4. hvor tideligt var i andre til den første scanning ?
5. nogle der ved hvorfor det er man siger at man ikke må samle barnevognen og have den i huset før man har født ?
6. vi står og skal flytte senere på året inden fødslen, skal jeg så bede om at gå til jordmord det nye sted fra start af, kan man det og evt. hvordan ? ville måske være underligt at skulle til 2 forskelllige jordmorder i løbet af graviditetet. ? nogle der har oplevet ligende ?
det er vidst det for nu.. på forhånd tak fordi i gider bruge jeres tid på mig 

1. når man skal på hospitalet og føde, siger flere at man skal have kæmpe trusser og kæmpe bind med, er det fordi ma kan være utæt bagefter eller hvordan er det ?
Du bløder helt vildt, derfor. Men på de fleste sygehuse har de bind og nettrusser, spørg din jordemoder om din fødegang også har det. Desunden, så bløder man altså nogen gange ved siden af, så der er lånetrusser rare.
2. jeg har lidt voldsomt af kvalme men som nu er stilnet en del af, er det skidt eller godt tegn ? tager nogle B6 vitaminer som jeg ikke ved om er grunden til det er stilnet af.. ?
Det kan det godt være, det kan også godt være helt naturligt, nogen stopper med det tidligt, andre senere, jeg havde det indtil 18. uge, men det var så også tvillinger 
3. i forhold til min første undersøgelse imorgen, tager jeg kæresten med, hvad skal vi forvente os og er det egentlig normalt man har kæresten med til andre undersøgelser end scanningerne ?
Min kæreste var med til alt undtaget en læge samtale og en jordemoder samtale, var afsted til 13 scanninger, 11 jordemoder og 4 eller 5 læge besøg.
I kommer til at snakke lidt om dos and don'ts, forventninger og familiesygedomme, såsom sukkersyge.
4. hvor tideligt var i andre til den første scanning ?
Jeg var til tryghedsscanning 7+5, da jeg tidligere har mistet, var afsted igen 12+1, da jeg blødte og 13+1 var jeg til den almindelige NF (nakkefoldsscanning). NF ligger normalt mellem 11+0 og 13+9
5. nogle der ved hvorfor det er man siger at man ikke må samle barnevognen og have den i huset før man har født ?
Overtro, men ligeså meget, hvis uheldet nu er ude, så er det sgu hårdt, at skulle "ryde op", altså pakke det hele ned og væk. Har selv måtte igennem det, da den ene døde sent i graviditeten, ikke sjovt og heldigvis havde vi ikke købt barnevogn.
6. vi står og skal flytte senere på året inden fødslen, skal jeg så bede om at gå til jordmord det nye sted fra start af, kan man det og evt. hvordan ? ville måske være underligt at skulle til 2 forskelllige jordmorder i løbet af graviditetet. ? nogle der har oplevet ligende ?
Kommer an på hvor langt du flytter, der er ikke så mange fødesteder i DK igen, så måske du alligevel kommer til samme alligevel. Derudover, så har man tit mange forskellige under fødselen, så ved ikke om det er en trøst 
Spørg endelig om mere, hvis det er, men jeg kender ikke nødvendigvis dit forløb