fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2012

Nessie

Maja84 skriver:

Hvor er det ærgeligt og spild af tid, de enten ikke lader være eller tilbyder noget ordentligt, synes godt nok der er kedelig tendens til at folk intet får ud af det, og er jo lang tid, både de kommende forældre og noget sygehuspersonale bruger på det

Jeg forstår det heller ikke. Kan jo ikke passe at "min" gruppe var de eneste der syntes det var lidt spild af tid. KS af den ene eller anden slags kom vi kun kort ind på, fordi én havde fået AKS i sin første graviditet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Kløver

Nessie skriver:

Jeg forstår det heller ikke. Kan jo ikke passe at "min" gruppe var de eneste der syntes det var lidt spild af tid. KS af den ene eller anden slags kom vi kun kort ind på, fordi én havde fået AKS i sin første graviditet

vi var ikke engang inde på KS, og hun snakkede kun om den helt helt basale fødsel, hvor intet afviger, hvilket det jo så gør for rigtig mange
fødselsforberedelse, må vel betyde at forberede til fødsel, og hvad man kan komme ud for, så man kan tackle det i tilfælde af noget feks ikke lige går som forventet, er da pænt rart at have hørt lidt om det, ved os var de kort inde omkring kop, men var så lidt jeg stadig ikke ved noget om det, og ellers gik de meget op i at fortælle om det fysiske som sker under fødslen, som barnets vej ud af livmoderen, osv og det behøvede man måske ikke vide SÅ detaljeret, og så hellere vide lidt om, hvordan man kan tackle eller måske blive forberedt på hvad der kan ske under en fødsel, ud over at barnet bevæger sig ud af livmoderen

Anmeld

5. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Maja84 skriver:

Ja jeg synes også det var svært, men gjorde beslutningen lidt nemmere at Jeg i forvejen har hofteproblemer og risikoen ved fødsel pga tiden imellem. Men samtidig ville jeg også helst have haft alm fødsel, er jo det bedste, og ville gerne ha haft oplevelsen. Som du skriver kan alle jo få komplikationer uanset, men jeg synes også jeg havde ondt efter ks, og havde problemer pga sf, og kunne samtidig ikke tåle de smertestillende, så måtte klare den på panodil og bliver nok det samme denne gang

Humm lyder faktisk lidt som om vi begge har været lidt uheldige.. Jeg ku ik tåle morfinen, kastede volsomt op, mine nyre ku ik holde til det, så kom på ketogam, men det fungede bare rigtig dårligt for mig og følte mig som en total junki og ka næsten ik huske de første 3 dage efter fødslen. Så kom på panodil og det dækkede nu heller ik for godt, men hayy det jeg ka huske, er kun gode ting, så helt skidt har det nok ik været...

Hvornår har du termin? Vh stine

Anmeld

6. marts 2012

Rikke84

Var min jordemoder (ved den første graviditet) den eneste der tog bladet fra munden og direkte sagde til mig, at hun ikke ville mene det ville gøre mig nogen gavn at tage til fødselsforberedelse??? Hun sagde at det jeg skulle vide kunne jeg lige så godt gennemgå sammen med hende ved de normale jordemoderkontroller... Ved ikke om det var fordi jeg ventede tvillinger, at hun mente jeg alligevel skulle opdateres hos hende...

Ud fra Jeres beskrivelser er jeg hende 1000 gange mere taknemlig end jeg var den gang. 

Anmeld

6. marts 2012

Kløver

Rikke84 skriver:

Var min jordemoder (ved den første graviditet) den eneste der tog bladet fra munden og direkte sagde til mig, at hun ikke ville mene det ville gøre mig nogen gavn at tage til fødselsforberedelse??? Hun sagde at det jeg skulle vide kunne jeg lige så godt gennemgå sammen med hende ved de normale jordemoderkontroller... Ved ikke om det var fordi jeg ventede tvillinger, at hun mente jeg alligevel skulle opdateres hos hende...

Ud fra Jeres beskrivelser er jeg hende 1000 gange mere taknemlig end jeg var den gang. 

godt du ikke blev sendt på kursus, men tror også de i kolding har noget specielt henvendt til tvillingegravide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.