fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Kløver

Ja jeg har nu været til fødselsforberedelse, og må indrømme jeg er sådan lidt
Jeg blev en smule, ved ikke om skuffet er det rigtige ord, men kan ikke finde det ord som passer bedre...
Der blev snakket lidt om smertelindring-fint nok
så blev der forklaret en del om den fysiske del, dvs barnets vej og ´hvad der sker når barnet kommer igennem fødsel, lidt om veer og sådan, fik så spurgt til om vi ikke kunne høre lidt om fødestillinger, og fik bare sådan fortalt meget lidt i grove overfladiske detaljer

jeg tænker bare, fødselsforberedelse, synes vare ikke der var meget forberedelse i det, der blev intet sagt som man ikke kunne læse sig til, og fint nok det var med, men kunne virkelig godt have brugt de forklarede mere, når man skulle afsætte en hel dag til formålet.
feks forklarede mere om fødestillinger, situationer som kan opstå under en fødsel, gode råd til tackling af dette, kort inde omkring kejsersnit eller andre situationer som også kan ske via en fødsel, men var som om at der kun lige blev taget udgangspunkt i, at vi alle bare får en helt helt normal fødsel uden noget, og så står man der og ved intet hvis man svinger det mindste udenfor

har andre end jeg tænkt det samme, at man sad med en følelse af det var spild af tid, eller ´man godt kunne have brugt mere, ved min veninde har det som jeg, da hun havde været til fødselsforberedelse.

ved godt de ikke kan gå i store dybe detaljer om alt, men måske fokusere knap så meget på, at vise i detaljer, hvordan barnet kommer igennem livmoder kanalen, og måske lidt mere hvordan man som par, sammen kan komme godt igennem fødslen, med de komplikationer der nu kan komme, om det kan ende i KS, fødsel med kop, eller hvad det nu måtte være

hvad har jeres opfattelse været, er det spild af tid, skulle man høre mere, eller er det godt som det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Kløver

hm gad vide hvorfor min afstemning ikke kom med

Anmeld

4. marts 2012

Eliza

min JM "tvang" mig nærmest til at gå til det.. hun sagde jeg skulle gøre det, og så ville hun tale om det næste gang vi skulle ses..  så jeg gik hjem med følelsen af at jeg ville blive testet i det næste gang.

hun nævnte det dog ikke og jeg må blankt erkende at det var sygligt spild af min tid.. Jeg fik intet afvide jeg ikke allerede havde sat mig ind i med "google er din ven"..

ja faktisk endte alle tanker om fødslen, som spild af tid for intet blev som planlagt.  Jeg skulle i kar og spertedækkes til op over begge øre, nåede dog kun lattergas og intet kar da det hele gik for stærkt.. JM grinte endda af mig da jeg skreg "GI MIG PANODILLLLLL!!, det må jeg sku da kunne nå!!"

så ja jeg er enig ´med dig..

Anmeld

4. marts 2012

Kløver

Eliza skriver:

JegrsysynSynemin JM "tvang" mig nærmest til at gå til det.. hun sagde jeg skulle gøre det, og så ville hun tale om det næste gang vi skulle ses..  så jeg gik hjem med følelsen af at jeg ville blive testet i det næste gang.

hun nævnte det dog ikke og jeg må blankt erkende at det var sygligt spild af min tid.. Jeg fik intet afvide jeg ikke allerede havde sat mig ind i med "google er din ven"..

ja faktisk endte alle tanker om fødslen, som spild af tid for intet blev som planlagt.  Jeg skulle i kar og spertedækkes til op over begge øre, nåede dog kun lattergas og intet kar da det hele gik for stærkt.. JM grinte endda af mig da jeg skreg "GI MIG PANODILLLLLL!!, det må jeg sku da kunne nå!!"

så ja jeg er enig ´med dig..

Jeg synes bare det er synd, og at de gik for lidt op i hvad man kan komme ud for under fødslen, for tror ikke mange oplever det scenarie de stillede op

Anmeld

4. marts 2012

lycly

Jeg kan godt følge dig. Jeg havde fx aldrig tænkt over "akut kejsersnit" for ingen fortalte mig om det, ingen forberedte mig på at det var en mulighed eller fortalte hvad der kunne opstå som kunne føre til aks. Og min fødsel endte i aks og jeg brød helt sammen, for jeg vidste ikke præcis hvad det ville sige.

Ud fra hvad du skriver, så synes jeg heller ikke det lyder som om det var en særlig forberedende fødselsforberedelse du var til. Det er jo langt fra alle fødsler der bare går lige efter bogen.

Anmeld

4. marts 2012

Kløver

LunaLykke skriver:

PgPicassPicaPicagJeg kan godt følge dig. Jeg havde fx aldrig tænkt over "akut kejsersnit" for ingen fortalte mig om det, ingen forberedte mig på at det var en mulighed eller fortalte hvad der kunne opstå som kunne føre til aks. Og min fødsel endte i aks og jeg brød helt sammen, for jeg vidste ikke præcis hvad det ville sige.

Ud fra hvad du skriver, så synes jeg heller ikke det lyder som om det var en særlig forberedende fødselsforberedelse du var til. Det er jo langt fra alle fødsler der bare går lige efter bogen.

Præcis min tanke, og overvejer meget om jeg skal snakke med jm om dette, så de måske kunne blive opmærksomme på det, eller måske skrive brev sygehuset med forslaget om at forbedre kurset

Anmeld

4. marts 2012

Janni.

Din beskrivelse passer fuldt ud på min oplevelse af fødselsforberedelse

Det var spild af tid. Nu gjorde det heller ikke bedre at vi havde en times kørsel frem og tilbage samtidig med at min kæreste havde glemt nøglen i hoveddøren.

Så vi frygtede at komme hjem til det værste, dog var nøglen dér og intet manglede..

Anmeld

4. marts 2012

AnneBJ

Janni. skriver:

Din beskrivelse passer fuldt ud på min oplevelse af fødselsforberedelse

Det var spild af tid. Nu gjorde det heller ikke bedre at vi havde en times kørsel frem og tilbage samtidig med at min kæreste havde glemt nøglen i hoveddøren.

Så vi frygtede at komme hjem til det værste, dog var nøglen dér og intet manglede..

Den passede også fuldstændig på min oplevelse af fødselsforberedelse. Næste gang takker jeg uden tvivl nej.

Ligesom TS ville jeg gerne vide noget om stillinger fx, og spurgte indtil det, og nævnte i den sammenhæng stående fødsel. "ja ja", sagde jdm'en der afholdt det, "men hvis du får en gammel jdm, må du ikke forvente det, for det er ikke en ergonomisk arbejdsstilling for os"... nej okay... 

Anmeld

5. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi var også på et 2dags kursus første gang, og syntes at det var sådan lidt 50/50 hva jeg fik ud af det! Den ene dag ku jeg i hvert fald sagtens ha undværet!

Vi var også på fødegangs rundtur. Det var bare rigtig godt! Der fik vi i en kæmpe flok lov til at se hvordan en fødestue var indrettet,  hvilke instrumenter vi ku forvente at se, fødekar, bold, hænge bøjle fra loftet og mange, mange andre rigtig vigtige informationer omkring hva der foregår til en fødsel. Det var rigtig godt og ka klart anbefales, hvis det ka lade sig gøre! 

Dog nåede jeg aldrig på fødegangen, da jeg fik hellp og endte i aks, så ved ik om alt Info osv har gjordt nogen forskel! Men mon ik jeg finder ud af det om ca 18-20 uger, hvor alt forhåbenligt bare går efter planen... Vh stine

Anmeld

5. marts 2012

Kløver

StineW79 skriver:

KJuVi var også på et 2dags kursus første gang, og syntes at det var sådan lidt 50/50 hva jeg fik ud af det! Den ene dag ku jeg i hvert fald sagtens ha undværet!

Vi var også på fødegangs rundtur. Det var bare rigtig godt! Der fik vi i en kæmpe flok lov til at se hvordan en fødestue var indrettet,  hvilke instrumenter vi ku forvente at se, fødekar, bold, hænge bøjle fra loftet og mange, mange andre rigtig vigtige informationer omkring hva der foregår til en fødsel. Det var rigtig godt og ka klart anbefales, hvis det ka lade sig gøre! 

Dog nåede jeg aldrig på fødegangen, da jeg fik hellp og endte i aks, så ved ik om alt Info osv har gjordt nogen forskel! Men mon ik jeg finder ud af det om ca 18-20 uger, hvor alt forhåbenligt bare går efter planen... Vh stine

Vi var ikke i nærheden af noget der lignede rundtur, eller nogle informationer som du fortæller om i fik i forbindelse med turen

Håber alt går godt denne gang :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.