Uhhh danske bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.875 visninger
25 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har netop fået afslag på at låne til et hus, af Danske Bank. Vi synes selv at deres agumenter er tynde, og de mener at vores rådighedsbeløb skal være lidt større, end det vi ganske fint har klaret os med ind til videre...Har hørt at Danske Bank går med livrem og seler, og at det er super svært at blive godkendt til huskøb hos dem. Andre med samme problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

ESV

Anonym skriver:

Min mand og jeg har netop fået afslag på at låne til et hus, af Danske Bank. Vi synes selv at deres agumenter er tynde, og de mener at vores rådighedsbeløb skal være lidt større, end det vi ganske fint har klaret os med ind til videre...Har hørt at Danske Bank går med livrem og seler, og at det er super svært at blive godkendt til huskøb hos dem. Andre med samme problem?

Ja de går med livrem og seler.. I allerhøjeste grad. Vi havde samme problem da vi gerne ville købe andelslejlighed forrige år fordi de samarbejdet med realkredit Danmark og det var SÅ svært at finde noget de ville godkende. Men i sidste ende er vi jo altså glade for at have en lejlighed vi kan sælge igen når vi vil og ikke være endt i en af de andelsforenibger der har skjult gæld så man faktisk hverken har råd til at sælge eller blive boende i. Men det er MEGA frustrerende mens det står på.

Anmeld

2. marts 2012

mdbl

Anonym skriver:

Danske bank er en rigtig dårlig bank, syntes vi. Vi har et lån på 15.000, vi ville gerne ha det forhøjet da vi fik nogle regninger på div. og til indskud. Men, vores bank dame skulle ha papir på alt, hvilket at hun faktisk havde dem i forvejen. og da hun ringede med afslag sagde hun at hun ikke GAD kigge på det, fordi vi bare ku lade være med at flytte? .. TIL NOGET BILLIGERE! .. Ligeså snart lånet er betalt flytter vi bank.. Aldrig har jeg haft sådan en ring nank  

Anmeld

2. marts 2012

mdbl

mariadyveke skriver:

Danske bank er en rigtig dårlig bank, syntes vi. Vi har et lån på 15.000, vi ville gerne ha det forhøjet da vi fik nogle regninger på div. og til indskud. Men, vores bank dame skulle ha papir på alt, hvilket at hun faktisk havde dem i forvejen. og da hun ringede med afslag sagde hun at hun ikke GAD kigge på det, fordi vi bare ku lade være med at flytte? .. TIL NOGET BILLIGERE! .. Ligeså snart lånet er betalt flytter vi bank.. Aldrig har jeg haft sådan en ring nank  

Og det var kun 5000 

Anmeld

2. marts 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hader danske bank !!

Fortyder jeg skiftede . Ligeså snart vi har betalt lånet af skifter vi bank .. 
Vi betaler 1500 af om mdr. på vores lån på 30.000 ca. Og de vil have vi skal betale mere af om mdr.. ?!
Jeg er på kontanthjælp og kæresten arbejder i netto . Ikke vildt nemt og finde de ekstra penge nogle steder .. Udover det , har de også bare behandlet os vildt dårligt ..  

Anmeld

2. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

Jeg har os fortrudt jeg skiftede. Savner og have dankort i har intet overtræk men fordi jeg på su tjener jeg åbenbart ikke nok til det.. Men i Nordea kunne jeg godt.. 

Anmeld

2. marts 2012

chael

Spanske stank

Forhør jer hos andre banker, jyske måske?

*C

Anmeld

2. marts 2012

Happiness

Tror det kommer meget an på afdeling og bankrådgiver.

Og så er bankerne lidt forsigtige med at låne penge i øjeblikket.

Vi har kun positivt at sige om danske bank. De er realistiske og tager højde for uforudsete regninger. Og det synes vi er vigtigt, især når man ser på hvor mange huse der er på tvang for tiden. 

Så hellere have et større rådighedsbeløb, end at ende i rendestenen.

Men øv, hvis de er helt umulige at arbejde med. Man siger jo man kan låne 100.000 pr 500 kr. Altså ud over det rådighedsbeløb man skal have... Så hvis I kan fremvise et budget hvor det kan lade sig gi sig, så burde de jo være til at tale med. Ellers prøv en anden rådgiver eller bank. 

Jeg skiftede selv bankrådgiver, da min egen var (ifølge mig) inkompetent til sit job. Og da jeg skiftede, så det helt anderledes ud. Selv i samme afdeling!

Mener at vores rådgiver sagde at man minimum skal regne med et rådighedsbeløb på 10-12.000 for 2 voksne og et barn. Vi regner så med 2000 mere, idet vi regner et barn mere med i fremtiden.

(vi er selv i gang med at sælge, for at købe hus, så er lidt inde i det hele)

Anmeld

2. marts 2012

bullerbassen

Anonym skriver:

Danske bank er en skod bank lige nu , hvad angår lån.

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Ja de går med livrem og seler.. I allerhøjeste grad. Vi havde samme problem da vi gerne ville købe andelslejlighed forrige år fordi de samarbejdet med realkredit Danmark og det var SÅ svært at finde noget de ville godkende. Men i sidste ende er vi jo altså glade for at have en lejlighed vi kan sælge igen når vi vil og ikke være endt i en af de andelsforenibger der har skjult gæld så man faktisk hverken har råd til at sælge eller blive boende i. Men det er MEGA frustrerende mens det står på.

Så er jeg i det mindste ikke den eneste der oplever dem som en smule rigide:-0 i jeres tilfælde lyder det som et godt valg i gjorde jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.