aarhusmor skriver:
Jeg har ondt af offeret og mener at hun skal have det bedre
MEN
set fra et samfundsmæssigt perspektiv, så er det fantastisk at voldsmænd bliver hjulpet igang igen i samfundet. Her tænker jeg på at hvis man ikke gjorde det ville de måske bare gøre vold i mod endnu en person. Nu får de en chance for at forbedre sig og dermed gøre nytte for samfundet.
Gu er det synd for hende og slet ikke retfærdigt. Men det ville være mere synd for det næste offer, hvis ikke man havde forsøgt at få idioten ind i et voldsfrit miljø med gode jobmuligheder.
Vi må så gøre alt for at ofrerne får det bedre. Give dem beskyttelse, hjælpemidler osv.
Jeg vil lige sige at min holdning ikke er udtryk for at forbrydere ikke skal have deres straf. Efter min mening er straffen ikke hård nok. Men nu da den ikke er hård nok, så synes jeg det er positivt at man prøver at hjælpe dem til at komme ud af det, som engang gjorde dem voldelige
Jeg synes også, at der skal være plads til en ny chance, og er enig med dig.
Men der hvor det går galt for mig er, at han for formidlet sin staf på den måde... Hvorfor ikke lade ham sidde sin straf ud, som efter retssystemet er passende i forhold til den forbrydelse han har gjort, og så stå klar når han bliver løsladt og får ham videre på en lovlydig vej...
Anmeld