Får offeret også en chance?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.813 visninger
23 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Mamalou

Kære alle der læser med!

Jeg er for nogen tid siden faldet over denne artikel, skrevet af et voldsoffer. Kort fortalt var hun døden nær efter overfaldet af ekskæresten. Hendes overfaldsmand har fået en ny chance og hun sætter sit perspektiv på sagen... 

Læs artiklen og kom med jeres mening. Er det fair at forbrydere skal have en ny chance, som voldsmanden i artiklen?

http://politiken.dk/debat/ECE1545204/faar-offeret-ogsaa-en-chance-til/

(Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke - måske en venlig sjæl vil gøre det for mig?) 

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Mamalou

2. marts 2012

sarahb

Synes egentligt det er grotesk. Det er ikke en mindre overtrædelse!! Hans liv fortsætter nu i sus og Dus og hun sidder tilbage med et liv det er ødelagt for altid!!
Jeg havde fandme også været bitter hvis det var mg og havde ønsket samme omgang for ham!!!!

Ved godt at man skal have en chance for at gøre sit liv om, men han er jo så dum at høre på; hun har også ødelagt mit liv, bla bla bla...

Anmeld

2. marts 2012

Hvem?

Mamalou skriver:

Kære alle der læser med!

Jeg er for nogen tid siden faldet over denne artikel, skrevet af et voldsoffer. Kort fortalt var hun døden nær efter overfaldet af ekskæresten. Hendes overfaldsmand har fået en ny chance og hun sætter sit perspektiv på sagen... 

Læs artiklen og kom med jeres mening. Er det fair at forbrydere skal have en ny chance, som voldsmanden i artiklen?

http://politiken.dk/debat/ECE1545204/faar-offeret-ogsaa-en-chance-til/

(Jeg kan desværre ikke finde ud af at linke - måske en venlig sjæl vil gøre det for mig?) 

Vh. Louise

Det fint nok det der med at give folk en ekstra chance, men der er sgu også grænser for galskaben, at man tropper op med et jernrør og smider en ud af vinduet 11 meter ned, der sætter jeg altså min grænse, gu sku han ej ha været lukket ude for "go opførsel", undskyld mig, havde de li glemt hva det var han lavede tre år tilbage????

Christ, altså.....

Anmeld

2. marts 2012

Mamalou

sarahb skriver:

Synes egentligt det er grotesk. Det er ikke en mindre overtrædelse!! Hans liv fortsætter nu i sus og Dus og hun sidder tilbage med et liv det er ødelagt for altid!!
Jeg havde fandme også været bitter hvis det var mg og havde ønsket samme omgang for ham!!!!

Ved godt at man skal have en chance for at gøre sit liv om, men han er jo så dum at høre på; hun har også ødelagt mit liv, bla bla bla...

Jeg har det nøjagtigt som dig. Jeg synes alle skal have lov at få en ny chance, men hvorfor ikke vente til han har afsognet sin straf?

Der er intet i denne historie, der kan retfærdiggøre at han skal slippe billigere. Samtidig synes jeg slet ikke, at der bliver taget hensyn til offeret - overhovedet.  

Anmeld

2. marts 2012

Mamalou

Bondefruen skriver:

Det fint nok det der med at give folk en ekstra chance, men der er sgu også grænser for galskaben, at man tropper op med et jernrør og smider en ud af vinduet 11 meter ned, der sætter jeg altså min grænse, gu sku han ej ha været lukket ude for "go opførsel", undskyld mig, havde de li glemt hva det var han lavede tre år tilbage????

Christ, altså.....

Helt enig...

Hvorfor ikke vente til han havde afsognet sin straf inden han fik en ny chance, HVIS han skulle have den...

Anmeld

2. marts 2012

Hvem?

Mamalou skriver:

Helt enig...

Hvorfor ikke vente til han havde afsognet sin straf inden han fik en ny chance, HVIS han skulle have den...

Præcis, og 6 år for det?

Ja, der er da næsten ikke grænser for hva med kan slippe afsted med, og hvis man så oven i købet opføre sig pænt i spjældet, så halvere vi li straffen???

Amen, jeg fatter hat og kegler - syntes det er så grotesk som noget kan blive, og fatter slet ikke at der ikke blir gjort et hak ved det...

Anmeld

2. marts 2012

ESV

Den sag er dicideret grotesk. Det er en hån med retsfølelsen og en hån mod det ofre der er. Føj tænker jeg og jeg vil aldrig igen gøre noget som helst for at Claus Meyer tjener penge. Vi har diskuteret sagen meget på skolen og er meget forargede alle sammen. 

Anmeld

2. marts 2012

Mamalou

Bondefruen skriver:

Præcis, og 6 år for det?

Ja, der er da næsten ikke grænser for hva med kan slippe afsted med, og hvis man så oven i købet opføre sig pænt i spjældet, så halvere vi li straffen???

Amen, jeg fatter hat og kegler - syntes det er så grotesk som noget kan blive, og fatter slet ikke at der ikke blir gjort et hak ved det...

Man kommer åbenbart langt med god opførsel, så længe det er indenfor tremmerne... 

Stakkels offer, der kæmper en kamp hverdag med de mén overfaldet har ført med sig. Samtidig kæmper hun en kamp med det offientlige og har endnu ikke set skyggen af erstatning... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.