Får offeret også en chance?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

sne190810

Det er fuldstændig tilgrin.

Føj, og gud hvor jeg dog føler med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Mamalou

ESV skriver:

Den sag er dicideret grotesk. Det er en hån med retsfølelsen og en hån mod det ofre der er. Føj tænker jeg og jeg vil aldrig igen gøre noget som helst for at Claus Meyer tjener penge. Vi har diskuteret sagen meget på skolen og er meget forargede alle sammen. 

Det er sørgeligt og fuldstændig forskruet, at hun kæmper en daglig kamp, mens han får en ny chance allerede inden afsogning af straffen... Der er åbenbart ingen retfærdighed til!

Anmeld

2. marts 2012

Mamalou

sne190810 skriver:

Det er fuldstændig tilgrin.

Føj, og gud hvor jeg dog føler med hende.

Hørt! 

Anmeld

2. marts 2012

Hvem?

Mamalou skriver:

Man kommer åbenbart langt med god opførsel, så længe det er indenfor tremmerne... 

Stakkels offer, der kæmper en kamp hverdag med de mén overfaldet har ført med sig. Samtidig kæmper hun en kamp med det offientlige og har endnu ikke set skyggen af erstatning... 

Det er så langt ude for min verden, at man overhovedet kan komme i tanke om at tæske et andet menneske med et JERNRØR og derefter smide det over altanen, som var det en pose affald, dernæst for så at ende på samme sygehus til akut behandling - for dem begge - hvorefter 3 år senere, at blive ringet op, "Hej, forresten du, ham der gennemtævede dig for tre år siden, han går sgu inde i gågaden i KBH".

Jeg håber, håber, håber at han kommer til at bakke sig selv over så voldsomme mange gange, at han kommer til at sidde som en grønsag resten af hans liv.

MEN dertil at man så ikke kan hjælpe offret mere, hva sker der li for det?
Nej, du må vente lidt endnu!

Anmeld

2. marts 2012

Mamalou

Bondefruen skriver:

Det er så langt ude for min verden, at man overhovedet kan komme i tanke om at tæske et andet menneske med et JERNRØR og derefter smide det over altanen, som var det en pose affald, dernæst for så at ende på samme sygehus til akut behandling - for dem begge - hvorefter 3 år senere, at blive ringet op, "Hej, forresten du, ham der gennemtævede dig for tre år siden, han går sgu inde i gågaden i KBH".

Jeg håber, håber, håber at han kommer til at bakke sig selv over så voldsomme mange gange, at han kommer til at sidde som en grønsag resten af hans liv.

MEN dertil at man så ikke kan hjælpe offret mere, hva sker der li for det?
Nej, du må vente lidt endnu!

Jeg giver dig ret. Der skal et sygt menneske til at udføre den slags handlinger. Der er ingen retfærdighed til... 

Anmeld

3. marts 2012

Victoriasmor88

Det er jo lige før man fremstiller ham som en succeshistorie i det danske samfund!!! Føj hvor er det dog klamt, mine tanker går til det stakkels offer. 

Anmeld

3. marts 2012

mpr

Syntes det er grotesk, jeg har altid tænkt at man måske godt kan prøve at give dem en ny chance, men at komme ud for "god opførsel" det er der bare ikke noget der hedder... Syntes det lyder lidt ala "Jeg har ikke gennem banket nogen inde i fængslet så er jeg sikkert en hel fin fyr igen" syntes det lugter langt væk af at fængslet har ment det var billigere at han kom ud igen... De havde jo ikke engang informeret hende om at han var ude på prøve tid til at starte med, hvilket de skulle.. Man burde aldrig kunne komme ud for god opførsel når det gælder sådanne sager og lignende.. For dumme er de jo ikke.. De kan bare spille rigtig hjælpsomme inde i fængslet og desuden... Hvad skulle de lave af dårlig opførsel.. Tvivler lidt på at de vil forsøge at lave samme nummer inde i fængslet, som de røg ind for til at starte med?

Plus... Hvis retten sagde 6 år... Jamen så var der nok en grund til det.. Så skal man ikke slippe efter 3.. Syntes personligt ikke engang 6 år kunne have gjort det han skulle have siddet meget længere! Syntes virkelig lidt de virker ligeglad med ofret... Hun har mén for resten af livet... Han sidder inde i 3 år (hvor imens han tager sig en uddannelse) og dernæst går ud og får et super fedt job... Det er bare ikke fair i mit hoved...

Anmeld

3. marts 2012

Mamalou

Prinsesse2ben skriver:

Det er jo lige før man fremstiller ham som en succeshistorie i det danske samfund!!! Føj hvor er det dog klamt, mine tanker går til det stakkels offer. 

Jeg er helt enig. Man kan kun få det dårligt over at læse den artikel... 

Anmeld

3. marts 2012

Mamalou

Chel1992 skriver:

Syntes det er grotesk, jeg har altid tænkt at man måske godt kan prøve at give dem en ny chance, men at komme ud for "god opførsel" det er der bare ikke noget der hedder... Syntes det lyder lidt ala "Jeg har ikke gennem banket nogen inde i fængslet så er jeg sikkert en hel fin fyr igen" syntes det lugter langt væk af at fængslet har ment det var billigere at han kom ud igen... De havde jo ikke engang informeret hende om at han var ude på prøve tid til at starte med, hvilket de skulle.. Man burde aldrig kunne komme ud for god opførsel når det gælder sådanne sager og lignende.. For dumme er de jo ikke.. De kan bare spille rigtig hjælpsomme inde i fængslet og desuden... Hvad skulle de lave af dårlig opførsel.. Tvivler lidt på at de vil forsøge at lave samme nummer inde i fængslet, som de røg ind for til at starte med?

Plus... Hvis retten sagde 6 år... Jamen så var der nok en grund til det.. Så skal man ikke slippe efter 3.. Syntes personligt ikke engang 6 år kunne have gjort det han skulle have siddet meget længere! Syntes virkelig lidt de virker ligeglad med ofret... Hun har mén for resten af livet... Han sidder inde i 3 år (hvor imens han tager sig en uddannelse) og dernæst går ud og får et super fedt job... Det er bare ikke fair i mit hoved...

Jeg er enig med dig. Overfaldet skete åbenlys med det mål at dræbe hende, så 6 år for kort tid i min optik... Og så komme ud efter 3 år pga god opførsel, det er helt hen i vejret.

Det er svært at finde retfærdigheden i denne sag.

Anmeld

3. marts 2012

aarhusmor

Jeg har ondt af offeret og mener at hun skal have det bedre

MEN

set fra et samfundsmæssigt perspektiv, så er det fantastisk at voldsmænd bliver hjulpet igang igen i samfundet. Her tænker jeg på at hvis man ikke gjorde det ville de måske bare gøre vold i mod endnu en person. Nu får de en chance for at forbedre sig og dermed gøre nytte for samfundet.

Gu er det synd for hende og slet ikke retfærdigt. Men det ville være mere synd for det næste offer, hvis ikke man havde forsøgt at få idioten ind i et voldsfrit miljø med gode jobmuligheder.

Vi må så gøre alt for at ofrerne får det bedre. Give dem beskyttelse, hjælpemidler osv.

Jeg vil lige sige at min holdning ikke er udtryk for at forbrydere ikke skal have deres straf. Efter min mening er straffen ikke hård nok. Men nu da den ikke er hård nok, så synes jeg det er positivt at man prøver at hjælpe dem til at komme ud af det, som engang gjorde dem voldelige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.