Dødsfald på plejehjem ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

banana3

come2 skriver:

Jeg tror det kommer an på om det er et forventet dødsfald.

Der hvor jeg arbejdede gjorde vi ihverfald klar inden lægen kom, fordi det var forventede dødsfald.

Men er det ikke forventet, må vi ikke røre dem inden politi og læge har været der.

Men hæng mig ikke op på det

Jeg har været med til det 5 gange ca. Og mindes ik længen hat været der først.

ja, jeg har lige præcis skrevet de samme ord længere nede enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

come2

banana3 skriver:

ja, jeg har lige præcis skrevet de samme ord længere nede enig 

Håber det kan forståes trods stavefejl, er her kun halvt

Anmeld

2. marts 2012

Kloster

Hej.

Jeg er Ssa'er på et plejehjem og har gjort ret mange i stand.

Vi gør dem i stand ligeså snart vi ser, de er døde, da stivheden kommer ret hurtigt. Lægen kommer først efter 6 timer og hvis vi venter med at gøre borgen i stand der, kan vi slet ikke gøre noget som helst og ville være yderst uetisk at arbejde sådan med en afdød borger!

Anmeld

2. marts 2012

come2

Kloster skriver:

Hej.

Vi gør dem i stand ligeså snart vi ser, de er døde, da stivheden kommer ret hurtigt. Lægen kommer først efter 6 timer og hvis vi venter med at gøre borgen i stand der, kan vi slet ikke gøre noget som helst og ville være yderst uetisk at arbejde sådan med en afdød borger!

Jamen hvis det ikke er et forventet dødsfald skal politiet da ud først??

Vi fik ihvertfald strenge ordre på vi ikke måtte røre borgeren overhovedet, da dødsårsagen skulle slåes fast først.

Anmeld

2. marts 2012

Sukkerblomst

Kloster skriver:

Hej.

jeg mindes hellere ikke at jeg har ordnet en død imens han har været dødsstiv.

Min kollega forsvare sig med at sige at man kan klippe i deres tøj, men nej tror jeg ikke man kan arbejde med.

Anmeld

2. marts 2012

Kloster

come2 skriver:

Jamen hvis det ikke er et forventet dødsfald skal politiet da ud først??

Vi fik ihvertfald strenge ordre på vi ikke måtte røre borgeren overhovedet, da dødsårsagen skulle slåes fast først.

Nu skal jeg ikke sige det 100% men jeg er ret sikker på, det er jævnt forventet dødsfald på et plejehjem.

Hvis en borger dør ude i byen og man finder den døde borger, skal man straks ringe til politet og blive uden for boet til pilitiet kommer. Netop pga dødsårsagen.

Anmeld

2. marts 2012

Kloster

Sukkerblomst skriver:

jeg mindes hellere ikke at jeg har ordnet en død imens han har været dødsstiv.

Min kollega forsvare sig med at sige at man kan klippe i deres tøj, men nej tror jeg ikke man kan arbejde med.

Jeg har før hørt, at man kan klippe tøjet op, men det er vel kun, hvis man finder den døde meget sent - fx i eget hjem ude i byen. Tror ikke det kunne ske på "mit" plejehjem, da folk får et kik flere gange i døgnet.

Anmeld

2. marts 2012

come2

Kloster skriver:

Nu skal jeg ikke sige det 100% men jeg er ret sikker på, det er jævnt forventet dødsfald på et plejehjem.

Hvis en borger dør ude i byen og man finder den døde borger, skal man straks ringe til politet og blive uden for boet til pilitiet kommer. Netop pga dødsårsagen.

Helt sikkert. Det er oftest forventede dødsfald sådan et sted. Men der hvor jeg arbejdede var der også nogle psykisk syge, og det er jo ikke forventet at de dør pludselig hvis de ikke har andre skavanker eller det ikke er dem selv der slutter livet.

Anmeld

2. marts 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Min far blev gjort i stand, inden lægen havde været der.

De fortalte lægen ofte først kom dagen efter og der er jo ingen grund til at vente til de er blevet stive med at gøre dem klar til den sidste rejse.

Jeg var blevet vred, hvis de havde klippet i min fars tøj, som vi fik med hjem som minde om et fantastisk menneske.

Anmeld

2. marts 2012

Kloster

come2 skriver:

Helt sikkert. Det er oftest forventede dødsfald sådan et sted. Men der hvor jeg arbejdede var der også nogle psykisk syge, og det er jo ikke forventet at de dør pludselig hvis de ikke har andre skavanker eller det ikke er dem selv der slutter livet.

Så er det jo noget andet

Men blev der ikke spurgt om borgere på plejehjem? Her har vi ikke yngre psykiske syge. Borgere på "mit" pl.hjem bliver spurgt om de ønsker livsforlængende behandling og genoplivning. Langt de fleste ønsker ikke dette. Men det gør yngre psykisk syge vel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.