Dødsfald på plejehjem ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.143 visninger
27 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Sukkerblomst

Nu arbejder jeg på et bosted for down syndrom og vi mistede en af vores kære beboer på hospitalet den anden dag.

Jeg kom til at diskutere med en kollega som også er sosu hjælper om hvordan og hvorledes det skulle forgå hvis han døde hos os.

Jeg mener da jeg arbejde på plejehjem at man gjorde dem istand med det samme efter de var faldet bort pga dødsstivhed - efter det kommer lægen og erklær død - der kan godt gå et par timer.

Min kollega mener at lægen kommer med det samme og erklær dem død inden vi kan begynde at gøre dem i stand.

Hvem har ret ??

Jeg bliver små irreteret på mig selv da jeg har gjort mange istand (dog ikke de sidste par år) jeg kan bare ikke huske det!!  .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

L&V

Sukkerblomst skriver:

Nu arbejder jeg på et bosted for down syndrom og vi mistede en af vores kære beboer på hospitalet den anden dag.

Jeg kom til at diskutere med en kollega som også er sosu hjælper om hvordan og hvorledes det skulle forgå hvis han døde hos os.

Jeg mener da jeg arbejde på plejehjem at man gjorde dem istand med det samme efter de var faldet bort pga dødsstivhed - efter det kommer lægen og erklær død - der kan godt gå et par timer.

Min kollega mener at lægen kommer med det samme og erklær dem død inden vi kan begynde at gøre dem i stand.

Hvem har ret ??

Jeg bliver små irreteret på mig selv da jeg har gjort mange istand (dog ikke de sidste par år) jeg kan bare ikke huske det!!  .

Lægen skal erklære død først

Anmeld

2. marts 2012

pussekat

Sukkerblomst skriver:

Hvem har ret ??

hejsa

det er kun læge må  erklær en for død her selv arbejde på plejehjem og er nu i marinehjemmeværnet og vi sejle ud til en som her lige i vand i mange dag skal læge kom selv om vi kan se han /hun er død må vi ikke gør det

Anmeld

2. marts 2012

banana3

Sukkerblomst skriver:

Hvem har ret ??

jeg tror indlægget bliver misforstået, mener du ikke, om i må gå ind og gøre dem istand inden lægen kommer, eller om i SKAL vente ?

Årrrh de mongoler er fantastiske

Anmeld

2. marts 2012

Sukkerblomst

pussekat skriver:

hejsa

det er kun læge må  erklær en for død her selv arbejde på plejehjem og er nu i marinehjemmeværnet og vi sejle ud til en som her lige i vand i mange dag skal læge kom selv om vi kan se han /hun er død må vi ikke gør det

jeg er sørme godt klar over at det hverken er mig som sosu hjælper eller for den sags skylds en sygeplejske der skal erklære dem døde.

Jeg tænker mere på om man skal gøre dem istand før eller efter lægen har været der ??

Jeg kan forstå at lægen skal komme først inden man må gøre noget med den døde.

Anmeld

2. marts 2012

L&V

Sukkerblomst skriver:

jeg er sørme godt klar over at det hverken er mig som sosu hjælper eller for den sags skylds en sygeplejske der skal erklære dem døde.

Jeg tænker mere på om man skal gøre dem istand før eller efter lægen har været der ??

Jeg kan forstå at lægen skal komme først inden man må gøre noget med den døde.

Efter læge har været der, sådan var det i hvert fald der hvor jeg arbejdede

Anmeld

2. marts 2012

Sukkerblomst

banana3 skriver:

jeg tror indlægget bliver misforstået, mener du ikke, om i må gå ind og gøre dem istand inden lægen kommer, eller om i SKAL vente ?

Årrrh de mongoler er fantastiske

nemlig lige det jeg mener - du har forstået det jeg skriver

Anmeld

2. marts 2012

come2

Sukkerblomst skriver:

Hvem har ret ??

Jeg tror det kommer an på om det er et forventet dødsfald.

Der hvor jeg arbejdede gjorde vi ihverfald klar inden lægen kom, fordi det var forventede dødsfald.

Men er det ikke forventet, må vi ikke røre dem inden politi og læge har været der.

Men hæng mig ikke op på det

Jeg har været med til det 5 gange ca. Og mindes ik længen hat været der først.

Anmeld

2. marts 2012

Fam. Madsen

Sukkerblomst skriver:

Der hvor jeg arbejder gør vi dem i stand når der er gået et par timer efter døden er ind trådt. uandset om lægen har været der eller ej.

tror det kommer meget and på hvor man arbejder

Anmeld

2. marts 2012

banana3

Sukkerblomst skriver:

Det lyder godt

Jeg mener gerne i må gå ind og gøre dem istand, MED MINDRE det er en pludselig død, som der ikke er ventet. jeg arbejde på plejehjem, og der var en ældre dame der hang med hovedet ud over sengekanten, og de måtte ikke engang lægge hende pænt op i seng, før lægen havde erklæret død, tror måske det har noget at gøre med døds årsagen. lyder jo dumt på et pleje hjem, men ja. jeg tror i begge har ret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.