Feberkramper!....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Maria-s

Ja det er hvad vi var igennem herhjemme med Noah onsdag eftermiddag. Phhhy det var ikke rart, ret så uhyggeligt faktisk

Noah fik feber tirsdag efter sin middagslur. Har stadig feber onsdag, så jeg bliver hjemme fra arbejde. Han er noget stille i det og vil gerne sove meget, men er kontaktbar og der er ikke noget ved ham der gør os utrykke, han har jo før haft høj feber. Efter en lang middagslur er hans temp steget til 40. Vi putter på sofaen og falder sammen i søvn. Ca klokken 15 får han en rugbrød, derefter skifter jeg ham, tager hans temp som nu er faldet lidt til 39,6.

Jeg skal op på apoteket efter noget hostesaft, fordi jeg nu har hostet i over en måned, så Noah får en body på, strømpebukser og så sin flyverdragt, fordi det jo ikke ligefrem er sommer udenfor. Mens jeg giver ham hans flyverdragt på bliver han meget stille og kigger meget op på et billede vi har jeg snakker til ham og løfter ham op. Skal over til stolen hvor min jakke ligger og da jeg vil til at sætte ham ned er han bar HELT STIV i blikket og jeg kan slet ikke komme i kontakt med ham. Jeg lægger ham ned på gulvet og kalder hans navn igen og igen og igen uden nogen form for reaktion. Hans hoved er drejetskråt bagover til venstre og hans åndedræt meget overfladisk og i små gisp. Hans hænder ryster lidt og hans hjerte HAMRE afsted. Jeg finder febrilsk min mobil og får ringet til manden og siger han skal komme hjem NU for Noah har kramper, samtidig prøver jeg at få flyverdragten af Noah igen. Ringer lige efter til vagtlægen, smider på med det samme, for jeg skal jo bare have ringet 1-1-2. K stormer ind af døren ikke længe efter jeg havde ringet til ham (han arbejder heldigvis under 1 km herfra) og hjælper mig med at klæde Noah helt af mens jeg har alarmcentralen i røret.

Vel et minuts tid/ 30 sekunder inden ambulancen er her, stopper Noah med decideret at krampe. Turen i ambulancen er lang synes jeg. Vi skal til Skejby og Noah bliver ved med at have spastiske trækninger om munden og er ikke specielt kontaktbar og bare slet ikke min lille dreng. Lige inden vi ankommer kommer han heldigvis noget mere til sig selv og jeg kan få øjenkontakt med ham. Redderne er rigtig søde og han taler roligt og afslappet til mig under turen og forklare mig hvad der er sket, hvorfor det sikkert er sket og at det som sådan ikke er farligt for Noah. Han var rigtig sød og meget empatisk.

Inde på børneafdelingen får Noah noget flydende panodil og vi bliver guidet igennem hvordan vi skal forholde os i fremtiden, hvis det skulle ske igen. Noah skal have stesolid med sig i DP og hvor han ellers skal passes, men ellers er der ikke noget som sådan.

Der er en maaasse venten og efter 4 timer (tror jeg, ved ikke helt hvad klokken var da vi ankom) får vi lov til at tage hjem.

Noah er blevet sig selv igen, omend en træt og lille smule frustret Noah der er vågen lang tid efter sin normale sengetid og han får da også lige sat gebisset i mig et par gange.

I nat sov han i smørhullet og jeg har ikke sovet meget fordi han bare var SÅ varm og jeg var så bange for det skulle ske igen eller at han skulle stoppe med at trække vejret. Men Noah fik sovet og her til morgen havde vi vores glade og legesyge dreng tilbage i sit gamle jeg  Han har stadig feber, men har kun lige ved middagstid været over de 39, ellers har han ligget lidt over de 38. Jeg håber han i morgen har mindre eller slet ingen feber. Men uanset hvad holder vi ham hjemme fra DP.

Men ja det var sgu ikke sjovt at se sit barn ligge der og være helt væk og jeg var bange for om han ikke fik ilt nok og det med at efter den egentlige krampe så var han stadig desorienteret og havde spastiske trækninger.

Jeg ved godt de siger det ikke er farligt for ham og ikke skader ham og at det er os det er værst for. Men jeg håber virkelig ikke vi skal igennem det igen. Vi satser på det var en angangsoplevelse. Som K og jeg blev enige om; Nu har vi haft vores tur i ambulance, så må det være nok!

SÅ (efter denne lange smøre) Noah ER ok, vi er ok. Men stadig lidt forskrækkede mor og far......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Mettemus

Puha Maria, hvor lyder det bare som en frygteligt grim oplevelse. Kan virkelig godt forstå at du blev bange. Godt manden var så tæt på. Hold da op! Tør slet ikke tænke på hvordan jeg selv villet have reageret... Hvad er den "rigtige" måde at tackle feberkrampe på? Vidste du hvad det var, da han startede på det eller? Ej, kæmpe store knus altså!!

Anmeld

1. marts 2012

AnneBJ

Åh puha! Sikke en oplevelse! Jeg har engang læst at hvis børn ikke havde haft feberkrampe inden de blev et år, ville de ikke få det... jeg ved ikke helt om jeg skal tro på det, men klamrer mig lidt til håbet om at det passer, og Felix går fri en måned mere. 

Det må være SÅ modbydeligt, skræmmende og frustrerende at opleve! Pyha!
Jeg håber det var en engangsoplevelse, og at Noah snart er feberfri!

Anmeld

1. marts 2012

Maria-s

Mettemus skriver:

Puha Maria, hvor lyder det bare som en frygteligt grim oplevelse. Kan virkelig godt forstå at du blev bange. Godt manden var så tæt på. Hold da op! Tør slet ikke tænke på hvordan jeg selv villet have reageret... Hvad er den "rigtige" måde at tackle feberkrampe på? Vidste du hvad det var, da han startede på det eller? Ej, kæmpe store knus altså!!

Det var sgu heller ikke det sjoveste lige at opleve. Det var super syret og en kende uvirkeligt. Jeg begyndte at græde da jeg ringede til manden men jeg synes jeg fik samlet mig selv meget godt, mens jeg snakkede med alarmcentralen. HVis jeg skal "rose" mig selv, så er jeg egentlig meget god (???) til at håndtere sådan nogle situationer. Jeg bliver bange til at starte med, men så bliver jeg sådan lidt robotagtig efterfølgende og bliver meeeget fokuseret og praktisk, som at sætte manden til at pakke pusletaske, lukke hundene væk, pakke lidt mad til Noah og sådan, inden amulancen kom. Når det hele så er overstået (som i går da vi var på vej hjem/ var kommet hjem), SÅ bliver jeg bange, ked af det mv. men under sådan noget virak, så tror jeg ikke helt jeg EGENTLIG altid forstår hvor slemt eller alvorligt det er.

Det lidt underlige ved det hele var også at jeg i mandags var til lægen fordi jeg sådan hoster og ikke kan slippe af med det. Jeg havde taget Noah med fordi han også hoster lidt. Mens vi sidder i venteværelset sidder jeg og læser lidt tilfældigt på en planche der hænger på deres opslagstavle. Den er omkring hvad man skal gøre i forskellige situationer og herunder bl.a. feberkramper.

- Hold hovedet fast/ støt det, hvis et barn, da hele kroppen.

- Ring 1-1-2

Måske også derfor det hele virkede så uvirkeligt? hvor VAR DET DA HELDIGT at jeg lige havde siddet og læst det, et par dage før! Det var sikkert også dét der var med til at gi mig lidt ro på.

Og meeeget underligt, så nåede jeg lige at tænke inden ambulancen kom; det var da godt jeg nåede at få støvsuget i morges!.. Ahh men altså, det er jo nemlig også bare super vigtigt, eller......

Men nej der gik noget tid før jeg vidste hvad der skete med ham/ at der var noget galt, derfor ved jeg heller ikke hvornår han helt præcist begyndte at krampe og det har jeg det lidt skidt med. Han kan sagtens have krampet i 1 - 2 min før jeg egentlig bliver bevidst om at det er dét han gør.

Anmeld

1. marts 2012

Maria-s

AnneBJ skriver:

Åh puha! Sikke en oplevelse! Jeg har engang læst at hvis børn ikke havde haft feberkrampe inden de blev et år, ville de ikke få det... jeg ved ikke helt om jeg skal tro på det, men klamrer mig lidt til håbet om at det passer, og Felix går fri en måned mere. 

Det må være SÅ modbydeligt, skræmmende og frustrerende at opleve! Pyha!
Jeg håber det var en engangsoplevelse, og at Noah snart er feberfri!

Jeg mener de sagde 2 år derinde.

Men altså det skal også lige siges at K har haft feberkramper som barn.

Man ved egentlig ikke helt hvad de kommer af og hvorfor de kommer. Men det at K har haft det som barn, gør at Noah desværre nok er mere disponeret for det end andre som sådan lige er

Ja det håber vi også han er. Det passer sgu ikke lige så godt sammen med opstart på arbejde og sygt barn. Men der er arbejde altså bare arbejde - "ligegyldigt". Jeg missede nogle møder og har ikke haft åbnet min computer herhjemme, men det er jeg fløjtende ligeglad med. Jeg har puslet om Noah og så har JEG også sovet, for de sidste nætter har ikke indeholdt særlig meget søvn. Så må jeg gi den en skalde i morgen, hvor manden tager tjansen herhjemme. Men jeg skulle bare IKKE på arbejde i dag, for tænkt hvis han begyndte at krampe igen og jeg så var 3 kvater væk i bil??!!! NO WAY.

Takker for krammeren

Anmeld

1. marts 2012

piadas

Nej puha for en grim oplevelse!

Hvor må det have været forfærdeligt - jeg var gået helt i panik, tror jeg! Jeg var faktisk ikke klar over, hvad man skal gøre, hvis ens barn får feberkramper, men det ved jeg nu, tak for det! Selvom jeg selvfølgelig ikke håber, vi kommer til at opleve det.

Hvor er du heldig med, at han arbejder så tæt på, så du ikke var alene om det. Selvom du lyder til at have været meget cool omkring det, lige da det stod på - kan godt forstå, du reagerede som du gjorde bagefter.

Du får lige en kæmpe, og så håber jeg, at det ikke sker igen!

Anmeld

2. marts 2012

Mettemus

Maria-s skriver:

Det var sgu heller ikke det sjoveste lige at opleve. Det var super syret og en kende uvirkeligt. Jeg begyndte at græde da jeg ringede til manden men jeg synes jeg fik samlet mig selv meget godt, mens jeg snakkede med alarmcentralen. HVis jeg skal "rose" mig selv, så er jeg egentlig meget god (???) til at håndtere sådan nogle situationer. Jeg bliver bange til at starte med, men så bliver jeg sådan lidt robotagtig efterfølgende og bliver meeeget fokuseret og praktisk, som at sætte manden til at pakke pusletaske, lukke hundene væk, pakke lidt mad til Noah og sådan, inden amulancen kom. Når det hele så er overstået (som i går da vi var på vej hjem/ var kommet hjem), SÅ bliver jeg bange, ked af det mv. men under sådan noget virak, så tror jeg ikke helt jeg EGENTLIG altid forstår hvor slemt eller alvorligt det er.

Det lidt underlige ved det hele var også at jeg i mandags var til lægen fordi jeg sådan hoster og ikke kan slippe af med det. Jeg havde taget Noah med fordi han også hoster lidt. Mens vi sidder i venteværelset sidder jeg og læser lidt tilfældigt på en planche der hænger på deres opslagstavle. Den er omkring hvad man skal gøre i forskellige situationer og herunder bl.a. feberkramper.

- Hold hovedet fast/ støt det, hvis et barn, da hele kroppen.

- Ring 1-1-2

Måske også derfor det hele virkede så uvirkeligt? hvor VAR DET DA HELDIGT at jeg lige havde siddet og læst det, et par dage før! Det var sikkert også dét der var med til at gi mig lidt ro på.

Og meeeget underligt, så nåede jeg lige at tænke inden ambulancen kom; det var da godt jeg nåede at få støvsuget i morges!.. Ahh men altså, det er jo nemlig også bare super vigtigt, eller......

Men nej der gik noget tid før jeg vidste hvad der skete med ham/ at der var noget galt, derfor ved jeg heller ikke hvornår han helt præcist begyndte at krampe og det har jeg det lidt skidt med. Han kan sagtens have krampet i 1 - 2 min før jeg egentlig bliver bevidst om at det er dét han gør.

Du er SEJ! Klap dig selv på skulderen for at have håndteret det flot. Knus til jer

Anmeld

2. marts 2012

Lilje82

Nej Puha en grim oplevelse... Jeg er nok lidt fælsom, men måtte lige kæmpe med de tåre der satte sig i øjnene, da jeg læste indlægget... Måske navnet Noah var med til at påvirke lidt mere.

Anmeld

3. marts 2012

Maria-s

piadas skriver:

Nej puha for en grim oplevelse!

Hvor må det have været forfærdeligt - jeg var gået helt i panik, tror jeg! Jeg var faktisk ikke klar over, hvad man skal gøre, hvis ens barn får feberkramper, men det ved jeg nu, tak for det! Selvom jeg selvfølgelig ikke håber, vi kommer til at opleve det.

Hvor er du heldig med, at han arbejder så tæt på, så du ikke var alene om det. Selvom du lyder til at have været meget cool omkring det, lige da det stod på - kan godt forstå, du reagerede som du gjorde bagefter.

Du får lige en kæmpe, og så håber jeg, at det ikke sker igen!

Tak for krammeren
JA det er rigtig dejligt at han lige i den situation var så tæt på!

Altså vi satser også stærkt på herhjemme at det var en éner og ikke sker igen

Anmeld

6. marts 2012

Sofia

Pyyyh jeg forstår sørme godt I blev MEGA forskrækkede!! Det lyder så ubehageligt, både for ham og jer!

For det ikke sker igen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.