jeg har sådan en masse forskellige spørgsmål i forhold til at jeg er første gangs gravid.. der er flere ting der forvirrer mig..
1. er jeg i 7 eller 8 uge ? jeg havde første mens dag i sidste mens den 3-4 januar, er ikke helt sikker på hvordan det er man tæller ? ?
2. jeg døjer med en del kvlame stadig, det har aftaget lidt, om det er fordi jeg har ændret kost eller fordi jeg spiser ekstra tilskud af vitamin B6, men det bliver voldsomt slemt når jeg kører i bus og os ind i mellem når jeg kører i bil.. eller hvis jeg møder skærke lugte som parfume, krydret mad osv.. idag fik jeg det så voldsomt dårligt at jeg troede jeg sku besvine, var svimmel havde hede ture og rystede.. jeg kan ikke få ret meget ned af hverken mad eller vand så ved ikke om i ellers har nogle råd ?
3. jeg var i matas idag og hente vitamin piller, har spist andre ind til nu men syndes de var alt for dyre, 200 kr for 1 måned.. så købte matas eget mærke, kommer hjem og læser på dem og selv om de er til gravide står der bag på: bør kun efter aftale med læge eller sundhedsplejeske anvendes af gravide eller børn under 1 år.. er det fordi de skal skrive sådan ? når de er til gravide burdte det da ikke være forkert at spise dem ? ? ?
4. kan i fortælle hvad det egentlig precis er der skal til første garvid undersøgelse hos lægen ? skal der op i næste uge men ved egentlig ikke helt hvad der skal foregå og hvad jeg skal forberede mig på andet end blodprøve.. ?
tror jeg stopper for nu, undskylder det lidt langt og håber der er nogle der kan eller vil hjælpe 
Anmeld