Hvilke uddannelser med elevløn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

S.Maria

Social- og sundhedshjælper/assistent får elevløn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Savannah

På Social og Sunhedsskolerne får man elevløn på hovedforløbet. Enten som pædagogisk assistent, social og sundhedshjælper eller social og sundhedsassistent.

Du kan læse om de forskellige erhversuddannelser på www.ug.dk

Mvh Caroline.

Anmeld

2. marts 2012

Bryndis

siw84 skriver:

de fleste erhversudd. kan man starte i det der hedder Mesterlære hvor du så får elevløn fra start til slut.. men du skal så også se hvad lønnen ligger på.. og hvis du er over 25 om du så måske kan får voksen elevløn.. for de fleste elevlønninger er jo ikke ret høje.. men hvis du nu SKAL på et grundforløb på evt 6 mdr har du så overvejet SU lån oveni?? ved det ikke er optimalt men det var vores løsning hvis jeg skulle have min udd. så det valgte min kæreste og jeg i fælleskab og gøre da vores økonomi ellers ikke kunne bære det..

bare et forslag

Ja jeg fik af vide at jeg nok godt kunne starte i mesterlære som salgsassistent hvis jeg kunne finde en praktikplads som ville det. Så det skal jeg på jagt efter nu.

Men ja jeg må da lige huske og høre til deres elevlønninger hvis de ikke er ens.

Og med hensyn til su lån så er det udelukket. Det er ikke noget jeg har lyst til at tage

Anmeld

2. marts 2012

Ønskebarnet12

Du får først su når du så er færdig med grundforløbet hvilket kan varer 6-12 måneder, så når du har fået en elevplads eller startet på praktik-skolen så får du elevløn. Det skal siges du fÅr mere i selve en elevplads fremfor skolen.. 

Uddannelser hvor du får elevløn er en Merkantilt Grundforløb, det svare til en hg men bliver kaldt for mg idag:-) 

Du kan ogSå få elevløn når du tag en faglige uddannelse så som murer , elektriker og tømrer 

Anmeld

2. marts 2012

Ønskebarnet12

Merkantilt Grundforløb er der mulighed for forskellige linjer 

- dekoratør

- salgsassistent 

- kontorassistent

-kontor med specialer

-revisør

- finans

Og meget mere

Anmeld

4. marts 2012

Nuggi90

Bryndis skriver:

Hvilke skolegang er det? Og hvilken uddannelse skal man have for at komme ind på den udd.?

Man har bedst mulighed for at komme ind når man har grundforløbet. Men ellers ingen specielle krav Man er i skole i 54 uger og er i praktik i alt 52 uger, da praktikken er delt i 2 perioder. Du kan gå ind og læse om uddannelsen her ...
http://www.sosunord.dk/uddannelser/PAU-paedagogiskassistentuddannelse/Sider/default.aspx

håber du kan bruge det

Anmeld

4. marts 2012

mortilnoahogmelina

Hvis du har 1 år hg så kan man komme i noget som hedder mesterlære i en butik som salgsassistent , så er du bare på flere skole ophold end hvis du var alm hg udd.
Men der er intet mere rigtig eller forkert i at have 1 eller 2 årige HG.

Jeg er selv ved at udd mig son salgsassistent og er ved at skrive fagprøve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.