Hvilke uddannelser med elevløn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.011 visninger
36 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Bryndis

Hvilke uddannelser kan man tage hvor man får elevløn og ikke su?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

lycly

Salgsassistent og event assistent bl.a.

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

LunaLykke skriver:

Salgsassistent og event assistent bl.a.

Er det ikke på handelsskolen man tager salgs udd.?

Anmeld

1. marts 2012

Lotus86

Du kan blive kontorassistent.

Anmeld

1. marts 2012

lycly

Bryndis skriver:

Er det ikke på handelsskolen man tager salgs udd.?

Du kan enten tage 2 år på hg og så derefter 2 år i praktik. Men hvis du finder en praktikplads med det samme, så starter du direkte i praktikken, og tager HG over 38 uger

Anmeld

1. marts 2012

HeidiØ

Bryndis skriver:

Hvilke uddannelser kan man tage hvor man får elevløn og ikke su?

Hej Bryndis

Jeg er uddannet salgsassistent med speciale i møbler - som salgsassistent skal man bare søge det sted man vil ind, så er det 2 år i butikken, samt mellem 9 og 11 ugers skole på de 2 år .. Vi gik på Odder Handelsfagskole.

Men man skal ha en HG, HGs eller HH baggrund!

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

HeidiØ skriver:

Hej Bryndis

Jeg er uddannet salgsassistent med speciale i møbler - som salgsassistent skal man bare søge det sted man vil ind, så er det 2 år i butikken, samt mellem 9 og 11 ugers skole på de 2 år .. Vi gik på Odder Handelsfagskole.

Men man skal ha en HG, HGs eller HH baggrund!

Hvilken løn fik du under uddannelsen?

Vi kan nemlig ikke rigtig leve på at jeg går hen og får su i længere tid. Det synes vi ikke at økonomien kan klare.

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

LunaLykke skriver:

Du kan enten tage 2 år på hg og så derefter 2 år i praktik. Men hvis du finder en praktikplads med det samme, så starter du direkte i praktikken, og tager HG over 38 uger

Man får jo SU på HG?