Hvilke uddannelser med elevløn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Nuggi90

Pædagog assistent uddannelsen får man elevløn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Bryndis

HeidiØ skriver:

Jeg fik mellem 8.000 og 10.000 udbetalt hver måned! .. i ILVA stiger man når man blir 2. års elev. Derudover for du betalt din transport til skoleophold.. Så var der jo også provition hvis vi solgte meget på en måned .. Tror det er helt det samme i et supermarked! Med undtagelse af provitionen

Nå det var da også en udmærket løn under uddannelsen

Men man skal have en HG inden man kan tage uddannelsen som salgsassistent? Og hvordan søger man ind som det?

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

Nuggi90 skriver:

Pædagog assistent uddannelsen får man elevløn

Hvilke skolegang er det? Og hvilken uddannelse skal man have for at komme ind på den udd.?

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

LunaLykke skriver:

Ja, det er selvfølgelig rigtigt, man får SU på hg, havde jeg ikke lige tænkt over. Men hvis du finder praktikplads først, og tager skolen på 38 uger, så får du elevløn i alle 4 år uddannelsen tager

Også under skole forløbet?

Anmeld

1. marts 2012

lycly

Bryndis skriver:

Også under skole forløbet?

Jeps .

Anmeld

1. marts 2012

HeidiØ

Bryndis skriver:

Nå det var da også en udmærket løn under uddannelsen

Men man skal have en HG inden man kan tage uddannelsen som salgsassistent? Og hvordan søger man ind som det?

Ja, det er udmærket

Ja man skal. Da jeg søgte, kom jeg til samtale.. der havde jeg "bare" min gymnasie uddannelse.. det var sku ikke nok. Man SKAL ha en form for handelskole. Men i og med jeg havde den anden der, ku jeg "nøjes" med et 18 ugers HG (også kaldet HGs).. .. Så jeg ved ikke lige .. men så du havde skrevet du allerede havde det første år på HG.. mon ik du så kan nøjes med 2. år inden butiksuddannelse? .. Sys du sku høre en handelskole ad om hvordan du gør!

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

LunaLykke skriver:

Jeps .

Hvordan siger du så det foregår med hele uddannelsen? Mht. et grundforløb og sådan.

Anmeld

1. marts 2012

Bryndis

HeidiØ skriver:

Ja, det er udmærket

Ja man skal. Da jeg søgte, kom jeg til samtale.. der havde jeg "bare" min gymnasie uddannelse.. det var sku ikke nok. Man SKAL ha en form for handelskole. Men i og med jeg havde den anden der, ku jeg "nøjes" med et 18 ugers HG (også kaldet HGs).. .. Så jeg ved ikke lige .. men så du havde skrevet du allerede havde det første år på HG.. mon ik du så kan nøjes med 2. år inden butiksuddannelse? .. Sys du sku høre en handelskole ad om hvordan du gør!

Ja jeg må lige tage kontakt til dem og høre hvad mener jeg kan gøre

Tusind tak for svar

Anmeld

1. marts 2012

lycly

Bryndis skriver:

Hvordan siger du så det foregår med hele uddannelsen? Mht. et grundforløb og sådan.

Den er bygget op på denne måde:

2 års grundforløb i praktik med skiftende skole og praktik:
10 uger skole
10 uger praktik
10 uger skole
10 uger praktik
10 uger skole
10 uger praktik
8 uger skole
Eksamen - Grundforløb slut

Så starter du på hovedforløbet på 2 år, hvor du skal på enkelte skoleophold, alt efter hvilken butikskæde du starter i . Det hele ender så ud i en mundtlig og skriftlig fagprøve

Anmeld

1. marts 2012

HeidiØ

Bryndis skriver:

Ja jeg må lige tage kontakt til dem og høre hvad mener jeg kan gøre

Tusind tak for svar

Selvtak. Håber du finder på noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.