Hvis man har lyst til at invitere til påskefrokost, så må det være fordi man har lyst til at se sin familie på den måde.
Jeg synes at man må adskille tingene.
Selvom man er familie, så må man behandle sine gæster som gæster og ikke forvente at de står til rådighed for alt muligt andet!
Jeg er klart tilhænger af, at man hjælper dem, som har brug for hjælp, om så det er familie, venner eller manden på gaden, men så må man også bede om hjælpen på en værdig måde. Det er uværdigt at forlange hjælp eller forvente at hjælpen kommer, uden at man selv tager ansvar for at give udtryk for behovet på en pæn måde.
De kunne godt have inviteret til påskefrokost og så i samme invitation spurgt om der var nogle som havde tid og overskud til at hjælpe med det praktiske inden resten af gæsterne kommer. Dermed giver de også deres gæster mulighed for at sige enten ja tak til noget og nej tak til noget. Hvis der ikke er mulighed for at sige nej, uden at måtte afvise dem, med fare for at de bliver skuffede, så er der egentlig heller ikke mulighed for at sige oprigtigt ja til at hjælpe dem.
Men rigtig god fornøjelse, jeg håber i kan tage det som en oplevelse
Anmeld