øh nå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2009

LauraLW

hmm...

Jeg er sku blandet med denne her...
Er enig i at det nok kunne være blevet serveret bedre, men det har nok været den "nemme og smarte" løsning for de to ældre mennesker at sende sådan en mail, fremfor at forhøre sig hos hver enkel...

Hos os holder vi også arbejdsweekend, når der er nogle der har behov og fast 2 gange om året i vores fælles sommerhus. Vi kalder det dog ikke for påskefrokost el.lign, men for "arbejdsweekend" - Det er død hårdt, og nogle gange møg kedeligt, men vi reder den altid hjem med rigtig god mad og hygge. - Gad vide om det ikke har været deres ide... bare serveret lidt uheldigt.

Mit råd er at bære over med dem... men måske på en pæn måde sige at de en anden gang ikke behøver forklæde deres behov om hjælp.

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2009

petersmor

Mebach skriver:

Jeg synes da det er en fantastisk idé!
Kunne selv finde på at gøre det samme.
Det er jo gamle mennesker, så hvorfor stejle sådan over det?

Helt enig...Synes sgu det er ok.....
Men nu er jeg selvfølgelig også gammel GG

Anmeld

27. marts 2009

Honningblomst

Mebach skriver:

Hel enig...det er gamle mennesker og I er familien...det er da en super måde og hyggeligt at være sammen og gad vide hvor mange gange de gamle mennesker har givet mad og brugt en masse tid og penge på det.
Jeg kan slet ikke se det frække i det...det er familie...hjælp dem da, når I kan...og god weekend-....håber mine børn og børnenørn vil tænke som mig engang og hjælpe deres gamle mor.
Knus...

Anmeld

28. marts 2009

Christinahr

Mebach skriver:

Ja jeg forstår det hller ikke. Super smart ide og det lyder da som en hyggelig dag

Anmeld

28. marts 2009

landskronagade

Hvis man har lyst til at invitere til påskefrokost, så må det være fordi man har lyst til at se sin familie på den måde.
Jeg synes at man må adskille tingene.

Selvom man er familie, så må man behandle sine gæster som gæster og ikke forvente at de står til rådighed for alt muligt andet!

Jeg er klart tilhænger af, at man hjælper dem, som har brug for hjælp, om så det er familie, venner eller manden på gaden, men så må man også bede om hjælpen på en værdig måde. Det er uværdigt at forlange hjælp eller forvente at hjælpen kommer, uden at man selv tager ansvar for at give udtryk for behovet på en pæn måde.

De kunne godt have inviteret til påskefrokost og så i samme invitation spurgt om der var nogle som havde tid og overskud til at hjælpe med det praktiske inden resten af gæsterne kommer. Dermed giver de også deres gæster mulighed for at sige enten ja tak til noget og nej tak til noget. Hvis der ikke er mulighed for at sige nej, uden at måtte afvise dem, med fare for at de bliver skuffede, så er der egentlig heller ikke mulighed for at sige oprigtigt ja til at hjælpe dem.

Men rigtig god fornøjelse, jeg håber i kan tage det som en oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.