Final question! Jeg lover det :) (Om katte!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2009

Rasmine

Måske lidt rengøring kunne hjælpe på nyseriet?
Mennesker nyser også hvis der er ekstremt støvet.
Måske du allerede nu skulle kalde den astma-mis?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2009

Lusi

Tynen skriver:

Der er en tråd om emnet lidt længere nede på siden

Har søgt lidt info omkring det, men der blev aldrig enighed

Nåårh okay

Anmeld

29. marts 2009

gizmo_lovely

Hejsa

Jeg er ret sikker på, at dét med den tynde mave godt kan hænge sammen med dåsemaden.
Det er meget misforstået, at katte skal have "godbider" som tun, mælk osv. De har ikke godt af tun, da der er for meget magnesium i, så derfor kan jeg kun anbefale dig at droppe alt andet end tørfoder - tørfoder skal så til gengæld være til rådighed hele tiden sammen med rigeligt vand.
Håber, det hjælper på den tynde mavse
Mht. nyseri så nyser katte ligesom os andre, så hvis de har været igennem et dyrlægetjek og fået ormekur m.m., så ville jeg ikke bekymre mig mere om det.

Anmeld

29. marts 2009

Saguh

LineD skriver:

Altså nu kan de fleste katte ikke tåle mere end en lille potion junk på dåse om dagen Så UD til højre med det , og ind med godt tørfoder, og så giv dem lidt tin I VAND (meget vigtigt, må ikke være i olie) en gang i mellem og hold dig til kun en lille portion junk hver dag Tørfoder, tørfoder, tørfoder

Man behøver somend ikke kattegræsset... Mine har aldrig været vilde med det, og hvis de får lov at komme ud om små 14 dage, så pyt da med det

Nysene, kan være simpelt støv (at vende sig til omgivelser) eller en lille snue, det skal nok gå over igen hvis den ellers virker frisk

Nej nej nej nej.. Katte SKAL have vådfoder, da de færreste katte får nok vand, hvis de kun får tørfoder.. Så giv dem noget vådfoder. Og gerne noget af det lidt dyrere F.eks. Royal Canin, eller Hils.
Derudover er tun i SMÅ mængder okay, sjældent. Det er ikke noget de må få særlig tit, da der er et for højt indhold af magnesuim (mener helt bestemt det er magnesium) .. Giv dem hellere noget råt oksefars, noget kogt kylling, og gerne med noget af vandet hen over. Eller noget kogt torsk Også gerne med noget af vandet henover.

Anmeld

29. marts 2009

LineD

Saguh skriver:

Nej nej nej nej.. Katte SKAL have vådfoder, da de færreste katte får nok vand, hvis de kun får tørfoder.. Så giv dem noget vådfoder. Og gerne noget af det lidt dyrere F.eks. Royal Canin, eller Hils.
Derudover er tun i SMÅ mængder okay, sjældent. Det er ikke noget de må få særlig tit, da der er et for højt indhold af magnesuim (mener helt bestemt det er magnesium) .. Giv dem hellere noget råt oksefars, noget kogt kylling, og gerne med noget af vandet hen over. Eller noget kogt torsk Også gerne med noget af vandet henover.

Her er vores dyrlæger nu nok lidt uenige
Men pyt med det, hver mand sin mening og det er også helt iorden.

Tun mener jeg nu ikke indeholder noget farligt, når de får det som godbidder... Men rejer er no go....

Anmeld

29. marts 2009

Loggidut

Saguh skriver:

Lidt info om det der dåsemad!

Dåsemad består af 80 % vand, og er derfor ikke specielt egnet til katte, det er opreklameret at sige katte har behov for det.

Desuden giver det som tommefingerregel faktisk altid tynd mave, sorry, men det er sandt.
Vi brugte også Royal canin til vores katte, og så skal der altid stå frisk vand. Hvis nu det er en hankat, som er kastereret, skal man være meget varsom med hvad tørkost man giver katten, for det kan give sten i urinen, bare lidt info!

Så Tynen, væk med dåsemaden, og ind med tørkosten, er du i tvivl om de er blevet vænnet til tørkost, kan du bløde det lidt op i noget vand ind til katten er blevet vænnet til det.

Men husk altid frisk vand til dyret. De skal nok passe at få deres behov dækket ind!

Anmeld

4. april 2009

Saguh

LineD skriver:

Her er vores dyrlæger nu nok lidt uenige
Men pyt med det, hver mand sin mening og det er også helt iorden.

Tun mener jeg nu ikke indeholder noget farligt, når de får det som godbidder... Men rejer er no go....

Nej, tun er ikke farligt, så længe de ikke får ret meget af det

Anmeld

4. april 2009

Saguh

Loggidut skriver:

Lidt info om det der dåsemad!

Dåsemad består af 80 % vand, og er derfor ikke specielt egnet til katte, det er opreklameret at sige katte har behov for det.

Desuden giver det som tommefingerregel faktisk altid tynd mave, sorry, men det er sandt.
Vi brugte også Royal canin til vores katte, og så skal der altid stå frisk vand. Hvis nu det er en hankat, som er kastereret, skal man være meget varsom med hvad tørkost man giver katten, for det kan give sten i urinen, bare lidt info!

Så Tynen, væk med dåsemaden, og ind med tørkosten, er du i tvivl om de er blevet vænnet til tørkost, kan du bløde det lidt op i noget vand ind til katten er blevet vænnet til det.

Men husk altid frisk vand til dyret. De skal nok passe at få deres behov dækket ind!

Jeg siger ikke at ALLE katte skal have spandevis af vådkost.. Siger at hvis du er tvivl om din kat får nok vand, er det en god idé. Og er ikke den eneste med den menig. Spørg de fleste opdrættere..

Og vådmad giver ikke tynd mave. Nu drikker vores katte MASSERE af vand, de har en vandfontæne, hvor der kan være 2,0 liter i, og den tømmer de hver dag. Men de får vådmad engang imellem, og de får ikke tynd mave. Så er det noget "dårligt" noget. Har aldrig hørt om katte som har fået dårlig mave af vådfoder

Og ja, selvfølgelig skal man tænke sig om hvilket foder man giver. Uanset om man har en kastereret hankat, eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.