Final question! Jeg lover det :) (Om katte!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2009

Tina2

Tynen skriver:

Er det normalt at den ene kat får en slags "anfald" hvor den nyser/hoster helt vildt over en 10-15 sekunder?
Bliver sådan lidt bekymret for den, men den virker frisk og glad både før og bagefter.

Kattegræs - Er det ikke noget jeg skal have fat i, nu de ikke må komme ud de næste 14 dage?

Bonusinfo: Hold k**t hvor de skider!!!
Jeg bliver simpelthen nødt til at allierede mig med handsker et par gange og dagen og tømme hele bakken.
Det er vildt tyndt og det er bare HELE tiden!

Holder det ikke op når de har været her et par dage mere?
De virker ellers som om de er faldet til.

Er der andre ting jeg burde vide?

Har i forvejen overvejet at trappe dem ud af det dåse-junk de får og måske erstatte det med lidt tun i tørfoderet engang imellem - Er det dumt?

Vi fik vores kat i dec fra Kattens værn og efter 3 uger begyndte den at hoste på den måde du beskriver... Vi var til dyrelægen med den og den fik noget pencillin, og så var det ovre. Det var en infektion i luftvejene, så synes da bestemt du skal få kigget på den.....

Mht foder, så drop dåsemaden og giv dem tørfoder fra Royal canin, det er det bedste.

I starten gav jeg også vores lidt dåsemad ved siden af, men den sked helt vildt og fes konstant så den var jo ikke til at holde ud at være i nærheden af, så nu er det droppet og så får den kun tørfoder fra royal canin nu....

Ind imellem har han så fået en klat leverpostej eller lign, men det er ikke så tit.....
Det skulle faktisk være bedst for dem bare at få det tørfoder:-) Tror også det vil hjælpe på deres skideri.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2009

Tynen

Mary skriver:

Nåååå, haha, sorry, nu så jeg det. Læste det om og om igen, og kunne bare overhovedet ikke se ordet orm i det indlæg, hahahah

Maria - med øjenbetændelse, det er rigtigt nok, men nok ikke en gyldig undskyldning

LOL!!
Du er sgu en mormor

Anmeld

27. marts 2009

Tynen

Mary skriver:

Ved du om du har skiftet madmærke? Det kan nemlig godt give dem dårlig mave at blive skiftet over på noget andet mad fra den ene dag til den anden. Mener det er bedst at trappe ud og så ind i noget nyt Mon ikke også det kan være skiftet til nyt hjem?

Ang det der med nysen/hosten så tror jeg umiddelbart det kan være noget hår i halsen/maven som den forsøger at få op og ud af systemet. En af vores gør det ofte, men den anden gør det aldrig

Håber I hygger jer med de søde små kræ.

Knus Maria - som selv sidder med en kat halvt hængende ind over den bærbare, som masserer mine mavedeller med kløerne, av av......men det er jo kærlighed

Jeg aner ikke hvilket mærker de fik før eller noget som helst.. Lidt en ulempe måske, men kan da regne ud at det nok ikke er det samme mærke jeg giver dem, for de har virkelig, virkelig, virkelig tynd mave.

Arhmen - De er sgu skønne sådan nogen katte!!
Lige nu er de begge gået ud som et lys efter at have drønet rundt i hytten et par timer..
I´m in love

Anmeld

27. marts 2009

Tynen

Tina2 skriver:

Vi fik vores kat i dec fra Kattens værn og efter 3 uger begyndte den at hoste på den måde du beskriver... Vi var til dyrelægen med den og den fik noget pencillin, og så var det ovre. Det var en infektion i luftvejene, så synes da bestemt du skal få kigget på den.....

Mht foder, så drop dåsemaden og giv dem tørfoder fra Royal canin, det er det bedste.

I starten gav jeg også vores lidt dåsemad ved siden af, men den sked helt vildt og fes konstant så den var jo ikke til at holde ud at være i nærheden af, så nu er det droppet og så får den kun tørfoder fra royal canin nu....

Ind imellem har han så fået en klat leverpostej eller lign, men det er ikke så tit.....
Det skulle faktisk være bedst for dem bare at få det tørfoder:-) Tror også det vil hjælpe på deres skideri.....

De skal kastereres d. 14. så tror bare jeg får dyrlægen til at gennemgå dem fra top til tå den dag.

De skal i hvert fald ikke gå og have infektioner osv. så kan da lige få det tjekket ved samme lejlighed

Anmeld

27. marts 2009

Mary

Tynen skriver:

LOL!!
Du er sgu en mormor

Anmeld

27. marts 2009

Lusi

Tynen skriver:

Er det normalt at den ene kat får en slags "anfald" hvor den nyser/hoster helt vildt over en 10-15 sekunder?
Bliver sådan lidt bekymret for den, men den virker frisk og glad både før og bagefter.

Kattegræs - Er det ikke noget jeg skal have fat i, nu de ikke må komme ud de næste 14 dage?

Bonusinfo: Hold k**t hvor de skider!!!
Jeg bliver simpelthen nødt til at allierede mig med handsker et par gange og dagen og tømme hele bakken.
Det er vildt tyndt og det er bare HELE tiden!

Holder det ikke op når de har været her et par dage mere?
De virker ellers som om de er faldet til.

Er der andre ting jeg burde vide?

Har i forvejen overvejet at trappe dem ud af det dåse-junk de får og måske erstatte det med lidt tun i tørfoderet engang imellem - Er det dumt?

Kan se du er gravid og gravide må da under INGEN OMSTÆNDIGHEDER skifte kattebakke

Eller det er måske bare noget opreklameret fis?

Anmeld

27. marts 2009

Mathilde

Hvis de har meget tynd mave efter forderskifte kan du købe lidt specialfoder hos dyrlægen. Det hedder Intestinal og hjælper hurtigt på tynd mave, men så må de slet ikke få andet! Og så skal de trappes langsomt over på det foder de skal have i fremtiden.
Sats på at give dem tørfoder. Der er mere næring i og det styrker tænderne. Vådfoder kan de få hvis de lige skal forkæles engang imellem

Mht nysen/hosten: tjek om det hvide i deres øjne er rødt og om de har snask i næse/øjne. Er de vaccineret og re-vaccineret?

Anmeld

27. marts 2009

Janep

Tynen skriver:

ORM???!!!!!!!!!

ADRRR!! Det magter jeg bare ikke!!
De har godt nok lige fået ormekur.. Håber sgu det virker som det skal!

hvis de lige har fået det er det nok ikke det
Kunne bare huske at min kat altid hostede når den havde orm

Men det er sikkert bare lidt hår eller sådan der er i vejen

Anmeld

27. marts 2009

SaNiNa

vores hanka kan osse godt for sådan nogle nyse anfald en gang imellem, men tror ikke det er noget som påvirker ham, som sådan...

Da vores hunkat var killing fik hun killinge tørfoder... og ikke ret meget vådfoder
nu er hun snart 4 og hun får stadig kun vådfoder i gang om ugen...

med hensyn til deres skiderri tror jeg, jeg ville kontakte dyrlægen, da de jo kan være en maveonde, men det kan osse være vådfoderet som gør det...

i foder bruge vi royal canin, da de blev syge af det billige og så heller købe det dyre og ikke skulle give 2500kr hver månede til dyrlæge...

Anmeld

27. marts 2009

Tynen

Lykke86 skriver:

Kan se du er gravid og gravide må da under INGEN OMSTÆNDIGHEDER skifte kattebakke

Eller det er måske bare noget opreklameret fis?

Der er en tråd om emnet lidt længere nede på siden

Har søgt lidt info omkring det, men der blev aldrig enighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.