Opgiver snart sex....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Ja, mit problem er, at jeg altid får svamp i underlivet efter sex med min kæreste (vi har været sammen i 5 år, så det er ikke en ny kæreste).

Jeg har siden 14 års alderen været slem til at få svamp, men nu er det efter hver menstruation og efter hvert samleje (som efterhånden sker meget sjældent - 3mdr. kan der nemt gå). For det er bare så ulideligt at være plaget af svamp!!!!

Er der andre med samme problem? I så fald, hvad gør I?

Syntes du skal have det undersøgt.. Det kan være en virus i nerverne dernede, underlivs virus, kronisk svamp, vulvodyni og andre dumme underlivs sygdomme.. Som du kan slippe af med ved at gå til lægen.. Plus han/hun kan rådgive dig hvis du bare er sensitiv dernede så du ikke får svamp mere.. Plus din kæreste burde også få underøgt om han er bærer af svamp eller virus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

metski83

Anonym skriver:

Okay, det vidste jeg ikke... Tak

Knus

Alt sengetøj, trusser, håbdklæder og hvad der på nogen måde kan eller har været i berøring med "svampen" skal vaskes ved minimum 60 grader, for at slå svampen ihjel. 

Anmeld

29. februar 2012

2børn2

Ja, mit problem er, at jeg altid får svamp i underlivet efter sex med min kæreste (vi har været sammen i 5 år, så det er ikke en ny kæreste).

Jeg har siden 14 års alderen været slem til at få svamp, men nu er det efter hver menstruation og efter hvert samleje (som efterhånden sker meget sjældent - 3mdr. kan der nemt gå). For det er bare så ulideligt at være plaget af svamp!!!!

Kunne lyde som mig...

Det stoppede efter at jeg vasker undertøj med eddike i stedet for skyllemiddel

Bruger intimsæbe til at vaske mig med og kun vaske mig når jeg er i bad...

Ved ikke hvad de andre har skrevet (har ikke læst alle), men det er hvad der hjalp mig..

Nå ja og så er jeg begyndt at bruge LadyCup i stedet for bind eller tamponer... www.ladycup.dk

Anmeld

29. februar 2012

come2

Anonym skriver:

Har du prøvet med de der vivag piller man kan få? Jeg fik også voldsom kløe en overgang og brugte dem, sammen med intim sæbe. det hjalp

Anmeld

29. februar 2012

Kay

jeg har haft store problemer med svamp... det hjalp mig at skifte til neutralt vaskepulver... og ingen slyllemiddel...

samt at tisse efter sex... et råd jeg fik på apoteket...

samt at min læge gav min nogle stærke piller på et tidspunkt til at komme af med en bakterie der gjorde at svampen blev ved at vænde tilbage... så ja mit bedste råd er at tage en snak med lægen... de kan give noget på recept der er meget bedre end det du kan få i håndkøb

jeg har nu været svampefri i 1 helt år  

Anmeld

29. februar 2012

Tona

Ja lægerne er ikke altid ret gode til at vejlede. Her er hvad der reddede mig fra samme problem (har nu ikke haft et udbrud i over 1 år).

-Brug trusser af bomuld til hverdag og vaske dem på 60 grader når du har haft et udbrud og det samme med håndklæder, for ellers kan bakterien overleve og smitte dig igen.

-Køb Vivag 2i1 fugtighedsgel med glideeffekt. Det er en kombineret intim fugtighedscreme og glidecreme med naturlige mælkesyrebakterier som er gode for balancen i underlivet. Smør med den efter hvert bad og før hver gang I har sex.

-Hvis I bruger kondomer så køb dem uden glidecreme og smør i stedet med den før nævnte Vivag gel.

- Prøv at skære ned på de fødevarer der giver svampen gode betingelser. Dvs undgå/skær ned på fx: hvidt brød, kaffe, alt te undtagen ren urtete, sukker og sødestoffer. Google evt mere om hvilke fødevarer der er kritiske.

-Prøv at drikke nogle kopper af "Marcussens Universal Urtete" hver dag. Købes fx i Matas.

-Jeg har hørt at Tea Tree Olie hjælper, men jeg ved ikke hvordan det bruges. Prøv at google det.

- Efter I har haft sex er det meget vigtigt at du straks vasker dig i underlivet med rindende vand, da der er et stof i sæd som fremmer svamp når man er disponeret.

-Ved menstruation brug da kun bind og ikke tampon og skift ofte. Prøv om muligt at sove uden bind om natten.

-Hvis du har haft et udbrud skal han også behandles, da han ellers kan smitte dig igen uden selv at have symptomer.

-Brug ikke trusseindlæg til hverdag.

-vask kun underlivet med sæbe en gang dgl max og kun med Vivag intimsæbe.

Nu kan jeg ikke lige komme på mere...håber snart du får det bedre 

Anmeld

29. februar 2012

Maja88

bruger i glidecreme????

for det er meget vigtigt den er vandbaseret da en silikone giver svamp når den kommer indvendig...

og måske lægen skulle kigge på dig så du eventuelt kunne få noget skrappere mod det

Anmeld

1. marts 2012

Zafir

Du skla helt sikkert forsøge MINDST 3 mrd helt fuldstændig uden gærbrød, sukker og alkohol.

Så burde du være 'ren og fin' igen

Det der er da slet ikke til at holde ud.

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar og gode råd. Der er helt sikkert lidt af hvert som skal afprøves

Anmeld

1. marts 2012

l.kjoeller

spiser du de tabletter man kan få i håndkøb ? de sørger for den rette ph værdi i underlivet . håber det bliver bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.