Ja, mit problem er, at jeg altid får svamp i underlivet efter sex med min kæreste (vi har været sammen i 5 år, så det er ikke en ny kæreste).
Jeg har siden 14 års alderen været slem til at få svamp, men nu er det efter hver menstruation og efter hvert samleje (som efterhånden sker meget sjældent - 3mdr. kan der nemt gå
). For det er bare så ulideligt at være plaget af svamp!!!!
Er der andre med samme problem? I så fald, hvad gør I?
Ja lægerne er ikke altid ret gode til at vejlede. Her er hvad der reddede mig fra samme problem (har nu ikke haft et udbrud i over 1 år).
-Brug trusser af bomuld til hverdag og vaske dem på 60 grader når du har haft et udbrud og det samme med håndklæder, for ellers kan bakterien overleve og smitte dig igen.
-Køb Vivag 2i1 fugtighedsgel med glideeffekt. Det er en kombineret intim fugtighedscreme og glidecreme med naturlige mælkesyrebakterier som er gode for balancen i underlivet. Smør med den efter hvert bad og før hver gang I har sex.
-Hvis I bruger kondomer så køb dem uden glidecreme og smør i stedet med den før nævnte Vivag gel.
- Prøv at skære ned på de fødevarer der giver svampen gode betingelser. Dvs undgå/skær ned på fx: hvidt brød, kaffe, alt te undtagen ren urtete, sukker og sødestoffer. Google evt mere om hvilke fødevarer der er kritiske.
-Prøv at drikke nogle kopper af "Marcussens Universal Urtete" hver dag. Købes fx i Matas.
-Jeg har hørt at Tea Tree Olie hjælper, men jeg ved ikke hvordan det bruges. Prøv at google det.
- Efter I har haft sex er det meget vigtigt at du straks vasker dig i underlivet med rindende vand, da der er et stof i sæd som fremmer svamp når man er disponeret.
-Ved menstruation brug da kun bind og ikke tampon og skift ofte. Prøv om muligt at sove uden bind om natten.
-Hvis du har haft et udbrud skal han også behandles, da han ellers kan smitte dig igen uden selv at have symptomer.
-Brug ikke trusseindlæg til hverdag.
-vask kun underlivet med sæbe en gang dgl max og kun med Vivag intimsæbe.
Nu kan jeg ikke lige komme på mere...håber snart du får det bedre