Opgiver snart sex....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.790 visninger
34 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja, mit problem er, at jeg altid får svamp i underlivet efter sex med min kæreste (vi har været sammen i 5 år, så det er ikke en ny kæreste).

Jeg har siden 14 års alderen været slem til at få svamp, men nu er det efter hver menstruation og efter hvert samleje (som efterhånden sker meget sjældent - 3mdr. kan der nemt gå). For det er bare så ulideligt at være plaget af svamp!!!!

Er der andre med samme problem? I så fald, hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Ja, mit problem er, at jeg altid får svamp i underlivet efter sex med min kæreste (vi har været sammen i 5 år, så det er ikke en ny kæreste).

Jeg har siden 14 års alderen været slem til at få svamp, men nu er det efter hver menstruation og efter hvert samleje (som efterhånden sker meget sjældent - 3mdr. kan der nemt gå). For det er bare så ulideligt at være plaget af svamp!!!!

Har din læge ikke undersøgt dig nærmere om det er pga. en virus eller noget? Eller er det fordi du har spiral? Jeg ved bare at jeg fik at vide den geng jeg fik det konstateret at hvis det var noget jeg havde fået flere gange ville de godt undersøge mig for nogle sygdomme som kunne være skyld i det.

Anmeld

29. februar 2012

metski83

Anonym skriver:

Jeg står ikke i samme situation, men for pokker da jeg føler med dig. Jeg ar haft svamp nogle gange, og for pokker hvor er det da belastende at have.

Kan lægen ikke finde en løsning på det, så su ikke skal have det hele tiden ?

Anmeld

29. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har haft samme problem, men er har ikke haft det i mange år.

Har I prøvet følgende:

- At vaske jer med vand (ingen sæbe!!!!) inden sex. Det gælder både dig og manden
- Bruge glidecreme uden silikone for at smøre
- Afvaskning bagefter også uden sæbe (eller intimsæbe)

Håber virkelig du finder en løsning

Anmeld

29. februar 2012

DitteMarie

Oplever det samme som dig og under graviditet er det kronisk og ingen sex overhovedet. Synes jeg har prøvet alt, ved at det hjælper at tisse af og vaske understellet før og efter. Har hørt at kondomer kan afhjælpe problemet, men dem kan jeg ikke tåle bruger kun vigvag sæbe og bruger vivag stik piller efter hvert samleje. Bruger bomulds trusser og undgår trusseindlæg. Det kan også afhjælpe problemet at sove uden trusser ?? 

Håber du finder en løsning på problemet.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har din læge ikke undersøgt dig nærmere om det er pga. en virus eller noget? Eller er det fordi du har spiral? Jeg ved bare at jeg fik at vide den geng jeg fik det konstateret at hvis det var noget jeg havde fået flere gange ville de godt undersøge mig for nogle sygdomme som kunne være skyld i det.

Nej, det har hun ikke. Jeg har fået det konstateret nogle gange ved lægen, men behandler det selv, da jeg ikke er i tvivl om, at det er svamp... så det er efterhånden længe siden læget har undersøgt mig.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

metski83 skriver:

Jeg står ikke i samme situation, men for pokker da jeg føler med dig. Jeg ar haft svamp nogle gange, og for pokker hvor er det da belastende at have.

Kan lægen ikke finde en løsning på det, så su ikke skal have det hele tiden ?

Ja yderst belastende og ens humør er virkelig påvirket af det  tjo måske skulle jeg gå til lægen igen.... men har læst, at nogle bare er meget plaget af det uden der er så meget man kan gøre ved det.

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har haft samme problem, men er har ikke haft det i mange år.

Har I prøvet følgende:

- At vaske jer med vand (ingen sæbe!!!!) inden sex. Det gælder både dig og manden
- Bruge glidecreme uden silikone for at smøre
- Afvaskning bagefter også uden sæbe (eller intimsæbe)

Håber virkelig du finder en løsning

Hmm denne procedure har vi ikke brugt siden vi fik vores datter. Hun er 2½ og har altid været et fjols til at sove, så det er bare her og nu, når der lige er tid og lyst

Men måske skal glidecremen skiftes ud

Anmeld

29. februar 2012

Stéphanie

Anonym skriver:

Sorry to say, men du er altså næsten nødt til at kontakte lægen, det er ikke sundt at have svamp så megt. Jeg døjede også utrolig meget med det, og endte med at komme på en pillekur og har ikke set skyggen af det siden 

Men jeg endte med at forlange at lægen gav mig andet end Canesten da det var det jeg havde brugt igen og igen og igen og igen og igen..

Håber du kommer af med dit problem, og husk, kæresten skal højst tænkelig også have noget behandling da man sagtens kan være smittet uden at mærke det. (hvilket også kan gøre at i bliver ved med at smitte hinanden, når nu du siger det er specielt slemt efter sex)

Anmeld

29. februar 2012

Anonym

Anonym skriver:

Hmm denne procedure har vi ikke brugt siden vi fik vores datter. Hun er 2½ og har altid været et fjols til at sove, så det er bare her og nu, når der lige er tid og lyst

Men måske skal glidecremen skiftes ud

Jeg ville klart overveje at genoptage afvaskninger UDEN sæbe. Selvom det skal gå lidt stærkt, må man lige bruge de 2 minutter ekstra, for det er noget der virkelig hjælper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.