Ivf marie og andre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. marts 2008

Anna-Rosa

Jeg stiller dig et spørgsmål som du overhovedet ikke behøver at svare på, så ignorerer du mig bare ikk?:$
Men siden du har brugt ivf marie som brugernavn herinde, tænkte jeg om det måske var fordi I har været i behandling for at få jeres børn?

Her har vi ventet 5 år på at få den store af vores piger, og været igennem 6 micro ins. forsøg ( 1. gang blev jeg overstim. 2. var der ingen æg at ligge op, 3-4-5. gang æg sat op men ingen der satte sig fast, 6. forsøg lukkedes det endelig på et æg og lykken har ingen ende ville tage(L) Med vores sidste skud på stammen, var vi meget rolige omkring det og valgte ligeså stille at gå igang, og ville prøve med alm. ins. da vi ikke havde så travlt. og vupti så var den der i første forsøg..
Vi ber´ ikke om mere, vi har vundet i lotteriet med de to guldklumper vi var så heldige at måtte få:)

Er der andre der evt. har været i behandling?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2008

linepaaske

Hej Anna-Rosa
Jeg har PCO i mild grad og har vidst det i mange år. Vores store dreng på 4 år kom i 1. hug på naturlig vis, hvilket jeg slet ikke havde regnet med. Den lille var straks mere genstridig. Vi prøvede i et år, hvor de sidste 3 mdr. var med pergotime og hjemmearbejde, men så var den der også. Så intet ift hvad du har været igennem, puha, jeg havde mistet forstanden hvis det var mig, jeg syntes et år var hårdt nok.

Anmeld

7. marts 2008

Anna-Rosa

linepaaske skriver:

Hej Anna-Rosa
Jeg har PCO i mild grad og har vidst det i mange år. Vores store dreng på 4 år kom i 1. hug på naturlig vis, hvilket jeg slet ikke havde regnet med. Den lille var straks mere genstridig. Vi prøvede i et år, hvor de sidste 3 mdr. var med pergotime og hjemmearbejde, men så var den der også. Så intet ift hvad du har været igennem, puha, jeg havde mistet forstanden hvis det var mig, jeg syntes et år var hårdt nok.

Det kan man jo ikke samligne :) For jer har det sikkert været enormt hårdt? Og man kan jo kun forholde sig til det, man selv står over for...Godt for jer at det lykkedes for jer(H)

Anmeld

7. marts 2008

Tynen

Den kan jeg da svare på: Hun arbejdede bare med det.

Så hun er kunstig "mutter" til mange børn rundt om i landet, synes jeg hun skrev engang :)

Trine

Anmeld

7. marts 2008

ivfmarie

right on, Tunen!
Jeg har arbejdet i laboratoriet på en fertilitetsklinik. Så jeg alt om icsi, overstimuli og ingen æg.. men jeg har dog ikke prøvet det på egen krop - men jeg har den største respekt for par der bare knokler på forsøg efter forsøg, selvom gevinsten lader vente på sig. Det må være SÅ ufattelig hårdt at gå der og håbe og ønske HVER EVIG ENESTE dag.
Lidt har jeg dog selv prøvet... Freja blev lavet på en omgang Pergotime. Men Malte er 100% homemade :D

Marie - der har set liv blive til fra første celle! Meget smukt (L)

Anmeld

7. marts 2008

Mikkelmusen

Kender en som lige har født igår. De fik hjælp til at blive gravide. Det var heldigvis i sidste forsøg, hvor man får noget af det betalt. Efter 3 besøg eller sådan noget, skal man jo selv betale for alt.
Hvor er det du har arbejdet marie?

Anmeld

7. marts 2008

Mikkelmusen

flot... der skulle stå 3. forsøg... ikke besøg...

Anmeld

7. marts 2008

Tynen

ivfmarie skriver:

right on, Tunen!
Jeg har arbejdet i laboratoriet på en fertilitetsklinik. Så jeg alt om icsi, overstimuli og ingen æg.. men jeg har dog ikke prøvet det på egen krop - men jeg har den største respekt for par der bare knokler på forsøg efter forsøg, selvom gevinsten lader vente på sig. Det må være SÅ ufattelig hårdt at gå der og håbe og ønske HVER EVIG ENESTE dag.
Lidt har jeg dog selv prøvet... Freja blev lavet på en omgang Pergotime. Men Malte er 100% homemade :D

Marie - der har set liv blive til fra første celle! Meget smukt (L)

Det lyder nu altså spændende det job! Skal du egentlig tilbage til det, eller hvad?
Ja, har sgu nok sovet i timen - Ved jo nærmest ikke hvad dag vi har i dag! :D

Men puha hvor må det være hårdt at stå i den situation! Bare vente, vente, vente .. Op på hesten igen.. Vente, vente, vente!
Det må da være vildt frustrende og lige til at blive deprimeret over!

Trine

Anmeld

7. marts 2008

Anna-Rosa

Ja det er mange følelser der blir blandet sammen... For det første synes jeg virkelig at det var grænseoverskridende..Både fordi man skal nogle ting igennem på sådan en klinik og man er klædt af til skindet i overført betydning..ikke så meget det at man skal have bukserne af:P Som tiden går blir ens problem ligepludeseligt allemands eje... Altså alle er ligesom med i en faktisk ret intim og persolig proces. Ud over det er man ikke sig selv efter så mange gange med hormoner. Min stemme gik i overgang, og det er der nok nogen der vil lette på smilebåndet over, men jeg synes bare det var SÅ pinligt..Mens man står der og snakker med kunder knækker stemmen og man lyder som en teenager på 15. Jeg fik det mentalt dårligt til sidst over at skulle stikke mig selv i maven, at jeg måtte have min mand til at gøre det, og "bedøve" det først med is på.. Det virker måske lidt emsig, når det bliver skrevet ned, men det er virkelig svært når man står i det..Det eneste man tænker, er at blive ved, og alligevel er det jo som en krig, man aldrig ved om man vinder:'( Og Kæmpe cadot til jer på klinikkerne, I har så mange patienter og alligevel formår I at få os til at føle os som de eneste patienter der er...(H) Nok om mig...:) Knus

Anmeld

7. marts 2008

ivfmarie

Anna-Rosa skriver:
Og Kæmpe cadot til jer på klinikkerne, I har så mange patienter og alligevel formår I at få os til at føle os som de eneste patienter der er...

Vi er jo faktisk dybt involveret i hvert enkelt par! Patienter er IKKE bare et nr når man er sådan et sted! Vi ønkser også brændende at hvert forsøg ender med en graviditet!

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.