Min kæreste er vist ikke klar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2012

DitteMS

Det er nemlig også ligepræcis min kæreste jeg tænker på. Jeg vil på ingen måde ødelægge hans liv med denne beslutning. Kan kun prøve at sætte mig ind i hvordan han har det når jeg fortæller ham det, hvis han virkelig oprigtigt bare ikke vil.

Men det er også det der er en del af mine overvejelser. For hvis han ikke vil, så vil jeg ikke tvinge ham til noget. Hvis han ikke vil, om jeg så vil være alene mor, og om jeg vil miste ham pga det? Jeg kunne aldrig finde på at tvinge ham, og hvis han bare ikke vil, så vil jeg heller ikke bede ham om støtte eller penge eller noget. Det skal også være på hans primisser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

pemiro

DitteMS skriver:

Hej.

Jeg har lige oprettet mig herinde, for har brug for lidt vejledning. Jeg er 23 år gammel og har lige fundet ud af at jeg er gravid. Min kæreste er 22 og er fuldt igang med sin universitets uddannelse. Jeg er får studenter hue på til sommer, hvilke jeg har kæmpet meget for, fordi jeg var syg da jeg var yngre og derfor ikke kunne fuldføre min studenter uddannelse.

For 1 år siden blev jeg gravid 2 gange med min ekskæreste. Den første valgte vi at beholde, men desværre mistede jeg da jeg var i 3 måned. Da jeg nogle måneder efter gik fra min kæreste haft jeg ud af at jeg var gravid igen. Jeg valgte at få en abort, da jeg ikke ville have et barn med min ekskæreste, og denne beslutning har jeg kun været glad for siden.

Jeg har nu været sammen med min kæreste i ca. 8 måneder. Da jeg fortalte ham at jeg var gravid blev han meget chokkeret, ligesom jeg selv. Mest fordi at det jo ikke var planlagt. Vi sagde begge to at vi selvfølgelig ikke skulle have et barn nu. Men på et tidspunkt lagde han sin hånd på min mave, kiggede på mig og smilede. Han sagde at det skræmte ham lidt at han selv smilede. Men at han jo aldrig havde oplevet det før og at det var mærkeligt at tænkte på at jeg havde vores barn i maven.

Nu står jeg så i den situation at jeg tror jeg gerne vil beholde barnet. Jeg er faktisk meget sikker. Jeg har ikke fortalt ham det endnu, fordi han jo siger at han ved at det ville ødelægge meget for os i vores liv. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på at der er en grund til at jeg er blevet gravid igen. Ligesåvel som jeg tror der var en grund til at jeg ikke skulle have et barn med min ekskæreste.

Min familie ved det ikke. Og de ville bestemt heller ikke være glade for min beslutning.

Tror at jeg skriver herinde, fordi jeg ønsker at nogen skal sige til mig at jeg er skingrende sindsyg og selvfølgelig ikke skal have det, eller at få nogle støttende ord om min situation.

Det er mange tanker at rende rundt med alene, og at skjule for dem man holder af.

Først skal du lige have et kram. Jeg kender selv til at stå i den situation du befinde dig i.

Da jeg i oktober fandt ud af jeg var gravid gik min verden næsten i stå. For det første var det et kæmpe chok da jeg var på p piller og for det andet havde min kæreste givet kraftigt udtryk for at han ikke ville have børn, og slet ikke før je engang er færdig med uddannelse om fire år.

Jeg blev enig med mig selv om at jeg ikke ville kunne få en abort, det ville ødelægge mig. Jeg fortalte det til min kæreste og af en eller anden underlig grund gik han rundt med armene over hovedet og råbte jeg skæ være far! Tror det har været tanken om det uvisse før en gravidotet der har skræmt ham. Det samme tænker keg sker for din kæreste..

Næste problem blev at fortælle mine forældre det. Var sikker på de ville slagte mig, da det er midt mellem to uddannelser (har termin midt i mine 8eksamener til sommer). De tog det bare rigtig godt og glæder sig til at blive bedsteforældre..

Jeg er sikker på din familie vil støtte dig 100% når de kan mærke på dig at du er klar. Desuden når du dine eksaminer, gør du ikke? Så der er jo faktisk ikke et dårligt tidspunkt at blive mor

Håber i finder en god løsning, som også du kan leve med  

Anmeld

28. februar 2012

DitteMS

Tusind tak Pemiro. Den besked blev jeg meget  glad for. Jo, jeg når mine eksamener til sommer. Er ikke så langt henne. Men jeg blev rigtig glad for at hører din historie, at hører at det kan gå så fint som det jo har fået dig.

Anmeld

29. februar 2012

DitteMS

Pyha. Snakkede lige med min kæreste over skype. (vi bor et godt stykke fra hinanden lige nu). Og der spurte han mig om hvorfor vi ikke bare kunne finde en tid hurtigst muligt nede ved lægen. Jeg blev derfor nødt til at sige at jeg gerne ville vente, fordi jeg ikke var sikker. Jeg ville rigtig gerne snakke med ham om det i weekenden, hvor vi er sammen. Han blev bestemt ikke glad.

Efter at have siddet i et godt stykke tid og kiggede ud i luften, sagde han "Jamen vi kan jo ikke have et barn sammen, det er ikke fordi jeg ikke vil have børn. Men ikke nu."

Mærkede en stor klump i halsen og en varm nervøs brusen over det hele.. Er ikke sikker på at jeg glæder mig til weekendens udfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.