DitteMS skriver:
Hej.
Jeg har lige oprettet mig herinde, for har brug for lidt vejledning. Jeg er 23 år gammel og har lige fundet ud af at jeg er gravid. Min kæreste er 22 og er fuldt igang med sin universitets uddannelse. Jeg er får studenter hue på til sommer, hvilke jeg har kæmpet meget for, fordi jeg var syg da jeg var yngre og derfor ikke kunne fuldføre min studenter uddannelse.
For 1 år siden blev jeg gravid 2 gange med min ekskæreste. Den første valgte vi at beholde, men desværre mistede jeg da jeg var i 3 måned. Da jeg nogle måneder efter gik fra min kæreste haft jeg ud af at jeg var gravid igen. Jeg valgte at få en abort, da jeg ikke ville have et barn med min ekskæreste, og denne beslutning har jeg kun været glad for siden.
Jeg har nu været sammen med min kæreste i ca. 8 måneder. Da jeg fortalte ham at jeg var gravid blev han meget chokkeret, ligesom jeg selv. Mest fordi at det jo ikke var planlagt. Vi sagde begge to at vi selvfølgelig ikke skulle have et barn nu. Men på et tidspunkt lagde han sin hånd på min mave, kiggede på mig og smilede. Han sagde at det skræmte ham lidt at han selv smilede. Men at han jo aldrig havde oplevet det før og at det var mærkeligt at tænkte på at jeg havde vores barn i maven.
Nu står jeg så i den situation at jeg tror jeg gerne vil beholde barnet. Jeg er faktisk meget sikker. Jeg har ikke fortalt ham det endnu, fordi han jo siger at han ved at det ville ødelægge meget for os i vores liv. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på at der er en grund til at jeg er blevet gravid igen. Ligesåvel som jeg tror der var en grund til at jeg ikke skulle have et barn med min ekskæreste.
Min familie ved det ikke. Og de ville bestemt heller ikke være glade for min beslutning.
Tror at jeg skriver herinde, fordi jeg ønsker at nogen skal sige til mig at jeg er skingrende sindsyg og selvfølgelig ikke skal have det, eller at få nogle støttende ord om min situation.
Det er mange tanker at rende rundt med alene, og at skjule for dem man holder af.
Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ned nu og snakke det hele igennem med kæresten, og jeg mener virkelig snakke det igennem..
snak om plusser og minusser om det hele, hvad indkomst i vil have, om i kan forsørge barnet osv.. simpelthen vende ALT hvad der vendes kan.. kan i "nøjes" med brugt til bebs fordi der muligvis ikke er råd til helt nyt??
der er ingen herinde der kan fortælle jer hvad i skal gøre, og jeg vil ikke kalde dig sindssyg eller sige det er forkert..
Men jeg kan sige at jeg for 3 år siden valgte at beholde det barn jeg ventede mig, det var en fælles beslutning med faderen, men vores forhold holdte bare ikke, så jeg har i 2 år været alene om min dreng.. Jeg har et rigtig godt samarbejde med faderen lige nu, og sådan håber jeg det fortsætter.. men det er altså ikke en dans på roser at få børn under uddannelse.. nu har jeg selv kun et år tilbage af min uddannelse, men det kan være svært at få tid til lektier, og ikke mindst veninder ved siden af..
så sæt jer ned, og snak indtil i mener alt er vendt rundt, og tilbage igen, og så find ud af om det kan fungere for jer..

det behøver ikke nødvendigvis at ødelægge alt for jer, men i skal være sikker på jeres beslutning..