Gravid og i praktik..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

Moar2012

Anonym skriver:

hvordan reagerede de senere da du fortalte du var gravid ?

De sagde tillykke og blev glade på mine vejne:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Moar2012 skriver:

De sagde tillykke og blev glade på mine vejne:-)

det er et legeland med massere af børn dagligt og chefen og flere medarbejder har bør i forskellige aldre..

har sagt til cheften at jeg ikke havde børn, at jeg ikke prøvede at få børn pt *host host* men at hvis jeg blev det ville jeg ikke være et sekund i tvivl om at jeg ville beholde barnet.. og det syndes hun lød okay

Anmeld

27. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

jeg har i 3½ år været arbejds løs og bare gået hjemme på kontant hjælp.. efter en lang kamp med kommuner osv er jeg langt om længe kommet i en 6 ugers praktik i et lækkert sted..

jeg er så gravid nu og i 7 uge ca.. og en abort er IKKE noget vi ønsker..

vi håber lidt på fast ansættelse når jeg i slutningen af marts har været i praktikken i 6 uger..

men spørgsmålet er så, skal jeg fortælle praktik pladsen det og risikerer at fortsætte på kontanthjælp da de måske så ikke fast ansætter mig..

eller skal jeg vente med at sige det, lade som om jeg ikke ved det til maven vokser så meget så man ikke kan skjule det mere.. ?

jeg er bange for at bliver jeg ikke fastansat så skal jeg blive i kontant hjælps systemet og starte hele denne process forfra som nu har taget over 3 år.. det bliver jo dyrt for staten i længden, frem for en fastansættelse og ja så er kortere barsel..

hjælp hvad gør jeg ?

er lykkelig over at skulle være mor men syndes også det er svært..

Du ska jo bare lige huske at når dine barselspapir ska laves så ska de bruge din vandrejournal og der stå jo altså hvornår den er lavet osv så de opdager jo nu nok hvis du vælger at lyve..

Anmeld

27. februar 2012

Ditte-3

Holbæktrunten skriver:

Nej de har ej - og de må heller ikke nægte at ansætte hende FORDI hun er gravid - men de skal da nok finde en anden undskyldning 

vis man veljer at skjule det for dem når de skal ansette dig så er de i deres fulde rat til at fyre dig , men vis du er ærlig så må de ik fyre en a den grund

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Du ska jo bare lige huske at når dine barselspapir ska laves så ska de bruge din vandrejournal og der stå jo altså hvornår den er lavet osv så de opdager jo nu nok hvis du vælger at lyve..

skal de se vandrejournalen ? det var jeg ikke klar over..

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

det er et legeland med massere af børn dagligt og chefen og flere medarbejder har bør i forskellige aldre..

har sagt til cheften at jeg ikke havde børn, at jeg ikke prøvede at få børn pt *host host* men at hvis jeg blev det ville jeg ikke være et sekund i tvivl om at jeg ville beholde barnet.. og det syndes hun lød okay

andre her i tråden har gjordt mig opmærksom på at de skal se vandre journalen når jeg skal på barsen, sku du det og hvad sagde de evt til det ? ? ?

Anmeld

27. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

skal de se vandrejournalen ? det var jeg ikke klar over..

Yeps for at ku lave papirene ska de, der står jo din termins dato og der ska sendes en kopi med ind.. Det ska der i hvert fald på mit job

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

det var jeg ikke klar over..

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

det er lidt sjovt jeg vælger denne debat idag..

kæresten og jeg bor lige pt hver for sig, men han kom forbi idag, vi sad og spiste og pluselig spurgte ham om jeg havde fortalt det til chefen..

jeg forklarede ham mine tanker og bekymringer, han syndes at jeg skulle:

tage en snak med chefen, forklare jeg er gravid, men rigtig godt kunne tænke mig en fest ansættelse trods jeg om 7 måneder skal på barsel, at jeg håber det ikke ændre alt for meget i forhold til arbejde nu og her for mig..

kan godt lide kærestens råd men er os en der er lidt konflikt sky så tror det ville være ret så svært det her..

Anmeld

27. februar 2012

marloutti

Anonym skriver:

det er lidt sjovt jeg vælger denne debat idag..

kæresten og jeg bor lige pt hver for sig, men han kom forbi idag, vi sad og spiste og pluselig spurgte ham om jeg havde fortalt det til chefen..

jeg forklarede ham mine tanker og bekymringer, han syndes at jeg skulle:

tage en snak med chefen, forklare jeg er gravid, men rigtig godt kunne tænke mig en fest ansættelse trods jeg om 7 måneder skal på barsel, at jeg håber det ikke ændre alt for meget i forhold til arbejde nu og her for mig..

kan godt lide kærestens råd men er os en der er lidt konflikt sky så tror det ville være ret så svært det her..

Altså så vidt jeg er orienteret, er man ikke forpligtet til at fortælle om sin graviditet, før end tre mdr før termin!!!  Det virker lidt lusket og som om man går bag om ryggen på arbejdsgiveren, men hvis reglerne er sådan, så må det jo være helt ok at vente med at sige noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.