Gravid og i praktik..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.618 visninger
32 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

jeg har i 3½ år været arbejds løs og bare gået hjemme på kontant hjælp.. efter en lang kamp med kommuner osv er jeg langt om længe kommet i en 6 ugers praktik i et lækkert sted..

jeg er så gravid nu og i 7 uge ca.. og en abort er IKKE noget vi ønsker..

vi håber lidt på fast ansættelse når jeg i slutningen af marts har været i praktikken i 6 uger..

men spørgsmålet er så, skal jeg fortælle praktik pladsen det og risikerer at fortsætte på kontanthjælp da de måske så ikke fast ansætter mig..

eller skal jeg vente med at sige det, lade som om jeg ikke ved det til maven vokser så meget så man ikke kan skjule det mere.. ?

jeg er bange for at bliver jeg ikke fastansat så skal jeg blive i kontant hjælps systemet og starte hele denne process forfra som nu har taget over 3 år.. det bliver jo dyrt for staten i længden, frem for en fastansættelse og ja så er kortere barsel..

hjælp hvad gør jeg ?

er lykkelig over at skulle være mor men syndes også det er svært..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

mortilnoahogmelina

Er det 1-2-3-4 barn du venter ??

Hmm hvis vi snakker 1 barn ville jeg klart vente med at fortælle det .
Er det der i mod 2-3-4 barn ville jeg nok fortælle det af den simple årsag at det er svært at skjule særlig længe hvis det er nr 2-3-4 barn du venter .

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Er det 1-2-3-4 barn du venter ??

Hmm hvis vi snakker 1 barn ville jeg klart vente med at fortælle det .
Er det der i mod 2-3-4 barn ville jeg nok fortælle det af den simple årsag at det er svært at skjule særlig længe hvis det er nr 2-3-4 barn du venter .

det er 1 barn.. og har ønsket det siden jeg var 18 år, er nu 22 år, har en skønneste kæreste, er glad for min praktik og syndes mit liv kører på skinner.. det måtte gerne blive ved sådan og er jo arbejds dygtig til jeg når omkring 8 måned eller sådan vil jeg tro..

Anmeld

27. februar 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

det er 1 barn.. og har ønsket det siden jeg var 18 år, er nu 22 år, har en skønneste kæreste, er glad for min praktik og syndes mit liv kører på skinner.. det måtte gerne blive ved sådan og er jo arbejds dygtig til jeg når omkring 8 måned eller sådan vil jeg tro..

Så ville jeg bare lade som ingenting . Du kunne jo os have været en af dem som først opdagede det efter ige 12 feks.

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Så ville jeg bare lade som ingenting . Du kunne jo os have været en af dem som først opdagede det efter ige 12 feks.

jeg ved bare ikke om det er fair over for dem ?

Anmeld

27. februar 2012

Ditte-3

vis du ikke siger det enden du bliver fastansat har de rat til at fyre dig på grund af du er grevid

Anmeld

27. februar 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Du behøver jo ikk fortælle dem hvornår du fandt ud af det .

Anmeld

27. februar 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Er det fair ikke at få en fastansættelse fordi man tilfældigvis er kvinde, og det er vores lod at føre menneskeheden videre? 

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Ditte-3 skriver:

vis du ikke siger det enden du bliver fastansat har de rat til at fyre dig på grund af du er grevid

os selv om du tror man ikke ved det ? ?

altså hvis jeg insisterer på jeg først fandt ud af det den dag jeg så fortalte dem det ?

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Er det fair ikke at få en fastansættelse fordi man tilfældigvis er kvinde, og det er vores lod at føre menneskeheden videre? 

kan godt lide din måde at se det på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.