Du skal ikke lade andre holde dit barn hvis du ikke føler for det. Og SLET ikke for at de skal kunne lide dig.
Det er OK at sige fra, og sige at du ikke er klar til hun kommer over til andre.
Jeg vil bare anbefale dig at du forbereder dig på at det kan blive nødvendigt at andre holder hende.
Selv fik jeg et akut kejsersnit og min datter var meget dårlig da hun kom ud. Hun var indlagt i 5 dage. Her skete det engang i mellem at sygeplejerskerne måtte tage hende op. Vi var indlogeret på patienthotellet, så de skulle lige ringe efter os inden vi kom, hvis vi var ovre at sove eller spise. Så hvis hun var ked måtte de tage hende op.
Ikke for at male fanden på væggen og jeg er sikker på alt går lige som det skal.
Jeg tænker bare hvis du har det så træls med tanken om at andre skal holde hende, kan det blive et hårdt slag for dig, hvis ikke det lige går som du håber.
Igen - det er bestemt ikke for at skræmme dig eller noget - langt de fleste gange går det jo lige som det skal. Men jeg var bare ikke selv forberedt på at det ikke lige gik som jeg havde troet. Og det var HÅRDT.
Jeg havde forestillet mig fødslen MANGE gange - men ikke én eneste gang havde jeg forestillet mig at det måtte ende med kejsersnit og at jeg ikke skulle få min baby op på brystet med det samme.
Anmeld