efter fødslen........?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

betina

Åhh hvor jeg kan sætte mig ind i den situation. Havde det præcis som dig.

Tror der gik op mod 1 mdr før andre en faderen og jeg holdte vores søn - Kunne slet ikke klare at give ham fra mig..

Vil sige som mange andre også siger, gør hvad du/I selv føler for! Og tænk ikke på om andre bliver sure eller fornærmet over de ikke må holde. Det er Jeres valg.

Held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Pixi-pigen

Anonym skriver:

hej piger.

jeg går og spekuler meget.... især efter fødslen....

jeg tror at jeg får svært ved at aflevere mit barn fordi folk vil holde hende... og jeg er en pige som har svært ved at sige nej... så det bliver rigtig svært for mig... vil gerne at når jeg er på sygehuset at det bare er mig og min kæreste... og når jeg er parat, må folk holde hende...

men hvis jeg siger f. eks "nej, du må ikke holde hende lige nu"

tror jeg de bliver meget skuffet og syntes at det er meget mærkeligt at de ikke må holde hende...

åååh, det driver mig til vanvid og gå at tænke på det.... ved ikke hvad jeg skal gøre... især når jeg har så svært ved at sige nej og vil gerne at alle vil kunne lide mig....

Lige da min søn var blevet født, lå jeg med ham helt tæt ind til mig. Og jeg havde SÅ svært ved at sige nej!! Så Jeg sagde "han græder når han kommer væk fra mit bryst, så han får lov at ligge her så længe han vil" så var der ingen der spurgte om lov til at holde ham. Måske det kan hjælpe lidt

Anmeld

29. februar 2012

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar.. (: 

Det er dejligt at hører jeres historier og at det ikke kun er mig som har det sådan... Jeg håber at jeg får mod og kan sige fra! 

Anmeld

29. februar 2012

Frk.S

Du skal ikke lade andre holde dit barn hvis du ikke føler for det. Og SLET ikke for at de skal kunne lide dig.
Det er OK at sige fra, og sige at du ikke er klar til hun kommer over til andre.

Jeg vil bare anbefale dig at du forbereder dig på at det kan blive nødvendigt at andre holder hende.

Selv fik jeg et akut kejsersnit og min datter var meget dårlig da hun kom ud. Hun var indlagt i 5 dage. Her skete det engang i mellem at sygeplejerskerne måtte tage hende op. Vi var indlogeret på patienthotellet, så de skulle lige ringe efter os inden vi kom, hvis vi var ovre at sove eller spise. Så hvis hun var ked måtte de tage hende op.

Ikke for at male fanden på væggen og jeg er sikker på alt går lige som det skal.
Jeg tænker bare hvis du har det så træls med tanken om at andre skal holde hende, kan det blive et hårdt slag for dig, hvis ikke det lige går som du håber.

Igen - det er bestemt ikke for at skræmme dig eller noget - langt de fleste gange går det jo lige som det skal. Men jeg var bare ikke selv forberedt på at det ikke lige gik som jeg havde troet. Og det var HÅRDT.
Jeg havde forestillet mig fødslen MANGE gange - men ikke én eneste gang havde jeg forestillet mig at det måtte ende med kejsersnit og at jeg ikke skulle få min baby op på brystet med det samme.

Anmeld

29. februar 2012

raca

Turtles skriver:

Det skal du ikke stresse eller tænke alt for meget over..
Er sikker på at det kommer helt af sig selv.
Hvis du eller faren ikke mener hun skal rundt til alle mulige da hun evt. er træt ked eller lign, så siger i automatisk fra er jeg sikker på

Og det er helt okay at sige nej ikke lige nu for nu sidder jeg med hende..

Der kommer også en tid hvor du hellere end gerne ville ha andre holder hende så man kan få lidt luft til en tur på wc eller lign

Og så ville jeg også lige tilføje, det også er vigtigt at hun prøver at være hos andre en jer, for ellers kan det være hun får svært ved at være hos andre og så blir det hårdt for jer.. Men det skal være når i føler for det..'

Det er jo jeres barn og i bestemmer husk det..

børn skal ikke LÆRE at være ved fremmede.. og de tager IKKE skade af og bliver sære af at kun mor og far holder.. tværtimod. de bliver trykke.

for at give nok mor og far og være der gør børn trykke og tillidsfulde. man kan lære dem at blive det ved at sende dem rundt og lade folk holde..

Anmeld

29. februar 2012

raca

jeg lod alle og en hver holde nr 1 forde jeg ikke kunne sige fra.. og forde nogle belærte mig om at det var vigtigt de ikke kun var ved mor.. og han skulle væk fra min mælkelugt og lære andre og kende og blablablablabla... hander den holdning så inderlidt..

den enste der led var min søn.. han blev utryk og morsyg når vi var ude.. og det forstår jeg da virkelig godt i dag.

den lille var der ikke rigtig nogle der holdt.. og hun var lynhurtig tryk og glad når vi var ude og havde mod på at opleve verden..

så læs dit barn og sig NEJ.. og besvar det med hvis de bliver grove eller mobsede at hun jo ikke er en dukke.. og du kun lader dukker gå på omgang... men at hun faktisk er et menneske hvis grænser skal respekteres og du er den der best varetager dem.

Anmeld

29. februar 2012

Den lykkelige

Det skal du altså ikke tænke på..

Da jeg ventede min datter (vores første/eneste barn) der gjorde jeg mig MANGE tanker omkring besøg efter fødslen osv..
Jeg var meget usikker i det hele.. var jo første gangs mor og kunne ikke bare "tage det som det kom".. synes det var en kæmpe ting meden lille ny.. og jeg havde aldrig hverken passet eller holdt en lille.. jeg vidste ikke meget om babyer og det at have barn..
Jeg brød mig ikke om tanken om at folk skulle komme rendende..
Vi meldte bare ud på sms at nu havde jeg født, lige hvordan det var gået og at vi havde brug for tid og ro som lille ny familie.. og det respekterede de fleste..
Mine forældre og hans forældre kom på besøg på hospitalet.. Men ellers var der ingen.. Og de holdte hende jo ikke når hun er så ny på hospitalet.. hun lå bare og sov mens de var der..
Jeg synes sagtens du kan melde ud.. og folk vil helt sikkert stadig kunne lide dig alligevel!!
De synes da vist stadig om mig.. men jeg holdt fast i at det skulle gå efter hvordan jeg havde det bedst!!

Anmeld

29. februar 2012

Mumto3

Anonym skriver:

hej piger.

jeg går og spekuler meget.... især efter fødslen....

jeg tror at jeg får svært ved at aflevere mit barn fordi folk vil holde hende... og jeg er en pige som har svært ved at sige nej... så det bliver rigtig svært for mig... vil gerne at når jeg er på sygehuset at det bare er mig og min kæreste... og når jeg er parat, må folk holde hende...

men hvis jeg siger f. eks "nej, du må ikke holde hende lige nu"

tror jeg de bliver meget skuffet og syntes at det er meget mærkeligt at de ikke må holde hende...

åååh, det driver mig til vanvid og gå at tænke på det.... ved ikke hvad jeg skal gøre... især når jeg har så svært ved at sige nej og vil gerne at alle vil kunne lide mig....

Jeg plejer at bruge amme-trikket. Jeg sige altid: jeg tror hun skal ammes nu, og så kan de alligvel ikke holde hende.

Anmeld

29. februar 2012

Turtles

raca skriver:

børn skal ikke LÆRE at være ved fremmede.. og de tager IKKE skade af og bliver sære af at kun mor og far holder.. tværtimod. de bliver trykke.

for at give nok mor og far og være der gør børn trykke og tillidsfulde. man kan lære dem at blive det ved at sende dem rundt og lade folk holde..

Nu tror jeg ikke at hverken ts eller jeg snakker om Fremmede men nok om familie medlemmer..

Og min erfaring er at hvis børn kun er sammen med deres mor og far, kan de blive meget utrygge ved at være hos moster, faster onkel osv. og det kan på sigt være meget hård for forældrene da, de så har svært ved at blive passet af andre osv..

Og som jeg også skriver skal det jo kun være hvis forældrene føler for det...

Der er ingen der nævner noget om at børn bliver sære af og kun være hos deres forældre????
Og det gør jo ingen ting at børn også er/blir trygge hos deres bedsteforældre eller moster, faster og onkel..

Anmeld

29. februar 2012

raca

Turtles skriver:

Nu tror jeg ikke at hverken ts eller jeg snakker om Fremmede men nok om familie medlemmer..

Og min erfaring er at hvis børn kun er sammen med deres mor og far, kan de blive meget utrygge ved at være hos moster, faster onkel osv. og det kan på sigt være meget hård for forældrene da, de så har svært ved at blive passet af andre osv..

Og som jeg også skriver skal det jo kun være hvis forældrene føler for det...

Der er ingen der nævner noget om at børn bliver sære af og kun være hos deres forældre????
Og det gør jo ingen ting at børn også er/blir trygge hos deres bedsteforældre eller moster, faster og onkel..

men jeg tror ikke det er holde tingen.. hvor barnet bliver sendt over til bedsteforældrene så de kan HOLDE.. (eller moster onkel tante) der batter noget.

jeg tror det er den iaktagelse barnet gør af de andre familie medlemmer barnet har mens det sidder i trygge omgivelse dvs mor og far  der gør barnet tryk ved andre..

at blive smidt over til en for barnet fremmede for at lære at være sammen med andre en forældrene.

tror jeg kun skader barnet.

jeg tror ikke man kan lære børn at kunne lide at være adskildt fra forældrene. når det er under 1 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.