efter fødslen........?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.679 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

hej piger.

jeg går og spekuler meget.... især efter fødslen....

jeg tror at jeg får svært ved at aflevere mit barn fordi folk vil holde hende... og jeg er en pige som har svært ved at sige nej... så det bliver rigtig svært for mig... vil gerne at når jeg er på sygehuset at det bare er mig og min kæreste... og når jeg er parat, må folk holde hende...

men hvis jeg siger f. eks "nej, du må ikke holde hende lige nu"

tror jeg de bliver meget skuffet og syntes at det er meget mærkeligt at de ikke må holde hende...

åååh, det driver mig til vanvid og gå at tænke på det.... ved ikke hvad jeg skal gøre... især når jeg har så svært ved at sige nej og vil gerne at alle vil kunne lide mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

MortilCilas

Det var kun min søns farmor, farbror Micki, Moster Lærke og Morfar der holdte min søn, ud over Gosia min jordemoder og min kæreste og jeg Og sådan var det bare, så kunke de blive mobset, det var mit valg

Anmeld

27. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

hej piger.

jeg tror at jeg får svært ved at aflevere mit barn fordi folk vil holde hende... og jeg er en pige som har svært ved at sige nej... så det bliver rigtig svært for mig... vil gerne at når jeg er på sygehuset at det bare er mig og min kæreste... og når jeg er parat, må folk holde hende...

tror jeg de bliver meget skuffet og syntes at det er meget mærkeligt at de ikke må holde hende...

åååh, det driver mig til vanvid og gå at tænke på det.... ved ikke hvad jeg skal gøre... især når jeg har så svært ved at sige nej og vil gerne at alle vil kunne lide mig....

Det ska du ikke tænke på, det er dit barn og hvis du ikke har lyst til det så er det bare sådan.. De første 14 dage var det kun mig, manden og bedsteforældre der holdte vores datter og til barnedåben var det kun mig og min mand og har intet problem med at sige nej hvis det er en dag hun er pyller eller træt..

Du ska ha det godt med det også må folk bare respektere det

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

mange tak for dit svar...

det er træls jeg har det så svært med det.....

Anmeld

27. februar 2012

Turtles

Anonym skriver:

hej piger.

Det skal du ikke stresse eller tænke alt for meget over..
Er sikker på at det kommer helt af sig selv.
Hvis du eller faren ikke mener hun skal rundt til alle mulige da hun evt. er træt ked eller lign, så siger i automatisk fra er jeg sikker på

Og det er helt okay at sige nej ikke lige nu for nu sidder jeg med hende..

Der kommer også en tid hvor du hellere end gerne ville ha andre holder hende så man kan få lidt luft til en tur på wc eller lign

Og så ville jeg også lige tilføje, det også er vigtigt at hun prøver at være hos andre en jer, for ellers kan det være hun får svært ved at være hos andre og så blir det hårdt for jer.. Men det skal være når i føler for det..'

Det er jo jeres barn og i bestemmer husk det..

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

tak for dit svar

ja selvfølgelig skal hun over til andre...

men det er mest den første tid... de første dage... jeg får det rigtig svært...

Anmeld

27. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

mange tak for dit svar...

det er træls jeg har det så svært med det.....

Tror det kommer, man får jo en utrolig beskytter trang og styrke så hvis det bliver for meget så ska du nok kunne

Anmeld

27. februar 2012

JustinsMoar

Det er dig der er mor, så det skal forgå på dine premisser!

Du skal slet ikke tænke på hvad andre syns..

Når i er klar til at dele jeres lille bebs med omverdenen, så gør i det - og ikke ét sekund før!

Anmeld

27. februar 2012

FruK

Du skal ikke tænke på, om folk bliver skuffede eller sure. Sig nej, hvis du ikke synes, baby skal holdes af andre, sig nej, hvis du ikke har overskud til besøg osv. Det er DIT barn og dig der bestemmer!

Jeg kan huske at jeg, da min søn blev lidt større, syntes det var møgirriterende, at nogle mennesker syntes, at han skulle smage is, flødeskum osv - og derfor proppdede alt muligt i munden på ham.  Der er man altså bare nødt til at sige klart fra.

Min daværende svigerfamilie syntes vist også, at jeg var lidt streng, fordi jeg sagde, at vi nok selv skulle sige til, når vi havde overskud til besøg, og at vi gerne ville være fri for at de kom uanmeldt i den første tid - det kan godt blive for meget med en stor familie, der bor tæt på og gerne vil se det lille vidunder hele tiden. Men de accepterede det.

Anmeld

27. februar 2012

lilledittemor

Anonym skriver:

hej piger.

Du kan sagtens sige det til folk.

Da min datter var få uger gammel, var vi til fødselsdag hos svigerfamilien, og hun blev for første gang overtræt, og jeg gik og vuggede hende. Min svigermor spurgte "skal jeg tage hende lidt?" og normalt er jeg rigtig dårlig til at sige nej - men der kom det bare, ganske let "nej tak, ikke lige nu". Jeg ville gerne selv være der for min datter når hun var ked af det.

Og desuden ved jeg at min svigermor bare begynder at sætte hende op og vil lege med hende i stedet for at hun skulle sove - så det ville jeg ikke.

Men da jeg sagde det, og endda på en meget pæn måde, blev hele forsamlingen stille - og der blev en lidt trykket stemning. Jeg kiggede ikke på svigermor, for vidste godt hun ville blive stram i betrækket. Men for første gang var jeg fuldstændig ligeglad - jeg vidste hvad der var bedst for mit barn, og det var at ligge hos mig. Hun sov lidt efter

Gør hvad du føler for - og ikke hvad de andre tænker og synes
Tænk på, at du er baby's "beskytter" og baby kan ikke selv sige nej, så det må du gøre. Mor og far ved hvad der er bedst
Det har hjulpet mig meget.

Held og lykke med fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.