Myte eller ej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Princesspigen

jeg har set i en film at hvis man smører sig med en eller anden form for olie i skridtet, så skulle der være større chance for ikke at sprænge og gå i stykker i fødslen.. passer det ? har nogle hørt om det eller prøvet det ??

og hvad med stræk mærker, kan man sådan nogle lunde undgå dem ved hjælp af fugtigheds cream eller olie på huden i løbet af graviditeten.. ? ? ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

Princesspigen

ved ikke hvad i har hørt eller erfaret ?

Anmeld

26. februar 2012

Dixen89

Ja det er helt rigtigt, det er er olie fra Weleda som vist hedder svangerskabsolie. Har ikke erfaring med den.

Anmeld

26. februar 2012

karina1980

Princesspigen skriver:

jeg har set i en film at hvis man smører sig med en eller anden form for olie i skridtet, så skulle der være større chance for ikke at sprænge og gå i stykker i fødslen.. passer det ? har nogle hørt om det eller prøvet det ??

og hvad med stræk mærker, kan man sådan nogle lunde undgå dem ved hjælp af fugtigheds cream eller olie på huden i løbet af graviditeten.. ? ? ?

det er jo aldrig skidt at smøre maven ind, men det er bevist flere gange at strækmærker er arveligt betinget.

ang. det i skidtet, det har jeg aldrig hørt før, men det jo meget forskelligt om man revner eller ej.

jeg gjorde det første gang og fik at vide at sandsynligheden for at gøre det anden gang var stor, da jeg nu havde en del arvæv dernede, men 2 gang fik jeg ikke engang så meget som en skramme.

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

Dutten89 skriver:

Ja det er helt rigtigt, det er er olie fra Weleda som vist hedder svangerskabsolie. Har ikke erfaring med den.

weleda ? hvad er det ? en butik eller et mærke eller ?

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Princesspigen skriver:

Man kan massere sit mellemkød og det ska man gøre hverdag, du kan for så vidt bare bruge mandelolie eller en anden madolie..

Strækmærker kan du ikke gøre noget ved da de ligger i andre hudlag hvor olie og creme ikke virker.. De kan mindskes ved laser eller gøres mindre røde med bio oil 

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

Månsson skriver:

Man kan massere sit mellemkød og det ska man gøre hverdag, du kan for så vidt bare bruge mandelolie eller en anden madolie..

Strækmærker kan du ikke gøre noget ved da de ligger i andre hudlag hvor olie og creme ikke virker.. De kan mindskes ved laser eller gøres mindre røde med bio oil 

jeg vidste ikke det lå i andre hudlag der kan man bare se

Anmeld

26. februar 2012

sandramor

jeg har dog aldrig lige hørt det der med olie i skridtet for at undgå at briste under fødsel

men jeg tror at ligesom det med at olie og fugtighedscremer skulle forebygge strækmærker er en myte..... tror jeg også at det andet er...

Strækmærker kommer faktisk pga en hormom forstyrrelse i huden.. eller rettere en hormonelt betinget bristninger i huden..... og i og med det er hormon betinget er der ikke noget der kan forhindre det.....
Når man får strækmærker det er fordi huden blir mere porøs af alle de hormoner man har i kroppen samt kroppens evne til at danne kollagen.....
Så der er desværre ingen mirakel kur mod strækmærker

det er faktisk også meget genetisk betinget........ ved mange kan kigge på deres mødre og har de ikke strækmærker er der også en chance for de ikke selv får det.....
Sådan har det forholdt sig hos mig ihvertfald... jeg har til dags dato ikke nogen strækmærker og venter mit andet barn om 7 uger....

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

sandramor skriver:

jeg har dog aldrig lige hørt det der med olie i skridtet for at undgå at briste under fødsel

men jeg tror at ligesom det med at olie og fugtighedscremer skulle forebygge strækmærker er en myte..... tror jeg også at det andet er...

Strækmærker kommer faktisk pga en hormom forstyrrelse i huden.. eller rettere en hormonelt betinget bristninger i huden..... og i og med det er hormon betinget er der ikke noget der kan forhindre det.....
Når man får strækmærker det er fordi huden blir mere porøs af alle de hormoner man har i kroppen samt kroppens evne til at danne kollagen.....
Så der er desværre ingen mirakel kur mod strækmærker

det er faktisk også meget genetisk betinget........ ved mange kan kigge på deres mødre og har de ikke strækmærker er der også en chance for de ikke selv får det.....
Sådan har det forholdt sig hos mig ihvertfald... jeg har til dags dato ikke nogen strækmærker og venter mit andet barn om 7 uger....

da min mor endnu ikke ved jeg er gravid så kan jeg ikke spørge om at kikke på hedes mave efter strækmærker.. og ved så hun heller ikke ligefrem bliver glad for det.. men tja det er hendes problem

Anmeld

26. februar 2012

L&V

Princesspigen skriver:

jeg vidste ikke det lå i andre hudlag der kan man bare se

Strækmærker opstår, når hudens tykkeste lag ’revner’. Det er det yderste lag i huden der i daglig tale kaldes for læderhuden, og består af et tykt bindevævslag, hvilket gør huden stærk og elastisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.