Omverdenen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

UnderCover37

Masig skriver:

Jeg kender det alt for godt.... Vi kæmpede et år med at lave baby, fejlede intet, regelmæssig cyklus og det hele, men det skete bare ikke... Alle blev også ved med det der "du tænker for meget over det".. ja gu' fanden tænker jeg da over det, når man ved man intet fejler men ikke bliver gravid, så undrer man sig da...

Havde en "bedste veninde" inden jeg blev gravid, som altså ikke er så meget bedste veninde mere... Snakker stadig med hende, men begrænset, da hun altså også gik over min grænse da hun efter vi havde prøvet ca 5 mdr sagde "godt vi blev gravide i første forsøg, jeg havde ikke orket at skulle vente så længe" og efter 9 mdr snakkede om at få nr to, men sagde at det hastede ikke, hun "havde jo ikke ligeså travlt som os, da hun jo allerede har fået den første" (hun har allerede en og er næsten 2 år yngre end os)...

Dét var bare dråben for mig og jeg snakkede ikke med hende i flere måneder... Gad simpelthen ikke hendes pis, for at være helt ærlig.... Synes det var SÅ repsektløst sagt de ting der...

Så kan godt forstå hvordan du har det, og synes ærlig talt du skal finde nogle andre venner...!!!

Puha hun lyder sgu da også ret så belastende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Masig

UnderCover34 skriver:

Puha hun lyder sgu da også ret så belastende

Ja hun evnede ikke lige at se ud over sin egen lykke og prøve at sætte sig ind i at ikke alle får tingene serveret på et sølvfad...

Anmeld

25. februar 2012

UnderCover37

Masig skriver:

Ja hun evnede ikke lige at se ud over sin egen lykke og prøve at sætte sig ind i at ikke alle får tingene serveret på et sølvfad...

Nej det er et ret trist karaktertræk faktisk! 

Anmeld

25. februar 2012

Masig

UnderCover34 skriver:

Nej det er et ret trist karaktertræk faktisk! 

Meget!

Men det har jo også bare resulteret i at jeg ikke rigtig gad hende mere... gider ikke folk der ikke har bare en smule sympati for andre mennesker...

Havde en gang en veninde, som er sælger hjemmefra, altså hun sælger nogle produkter for et firma, men har produkterne hjemme og har sine egne kunder du ved... Hun bor på Lolland, jeg på Fyn. Den dag jeg var til min mormors begravelse skrev hun en sms til mig (hun vidste jeg var til begravelse på Lolland): "altid noget det er dejligt vejr til trods for dagen. Kan du ikke lige tage nogle produkter med til Odense til en af mine kunder, nu du alligevel er her og skal derover igen?"

Jeg har stort set ikke snakket med hende siden...

Sådan nogle mennesker kan jeg virkelig ikke med altså...

Anmeld

25. februar 2012

MomInTheMaking

Ved intet om hvordan du har det.. men ville ikke gå herfra uden at smide en virtuel krammer

-Sheila

Anmeld

25. februar 2012

UnderCover37

Mom In The Making skriver:

Ved intet om hvordan du har det.. men ville ikke gå herfra uden at smide en virtuel krammer

-Sheila

Tak!

Anmeld

25. februar 2012

UnderCover37

Masig skriver:

Meget!

Men det har jo også bare resulteret i at jeg ikke rigtig gad hende mere... gider ikke folk der ikke har bare en smule sympati for andre mennesker...

Havde en gang en veninde, som er sælger hjemmefra, altså hun sælger nogle produkter for et firma, men har produkterne hjemme og har sine egne kunder du ved... Hun bor på Lolland, jeg på Fyn. Den dag jeg var til min mormors begravelse skrev hun en sms til mig (hun vidste jeg var til begravelse på Lolland): "altid noget det er dejligt vejr til trods for dagen. Kan du ikke lige tage nogle produkter med til Odense til en af mine kunder, nu du alligevel er her og skal derover igen?"

Jeg har stort set ikke snakket med hende siden...

Sådan nogle mennesker kan jeg virkelig ikke med altså...

OMG altså!

Vi har desværre også oplevet vores del i vennekredsen de sidste år - folk der viser sig IKKE at leve op til det vi troede om dem o.l....

Det er trist men nødvendigt at sortere ud i de mennekser man omgåes...

Anmeld

25. februar 2012

Masig

UnderCover34 skriver:

OMG altså!

Vi har desværre også oplevet vores del i vennekredsen de sidste år - folk der viser sig IKKE at leve op til det vi troede om dem o.l....

Det er trist men nødvendigt at sortere ud i de mennekser man omgåes...

Ja det er ærgeligt, men det er nødvendigt... Man kan bruge meget spild tid på de forkerte mennesker, istedet for at finde de rigtige venner...

Anmeld

25. februar 2012

Molly8

Jeg tror, det er ualmindeligt svært for folk, der ikke har stået i denne situation at forstå, hvor stor en sorg det er. Det er jo ikke tydeligt, at vi har mistet noget. Jeg tror de fleste af os har hørt dumme kommentarer.

Her er kommentaren fra min - daværende - bedste veninde, efter jeg havde ønsket barn i en håndfuld år: " Ja, nu ved jeg LIGE, hvordán du har det, for nu har jeg ønsket mig barn nr. 3 i hele 2 mdr." !!

Kommentaren fra min nuværende bedste veninde: " Hvor hårdt. Jeg forestiller mig, at det må være ligesom hvis jeg skulle have undværet ét af mine børn.."

Godt, der er forskel på folk, og vi selv har muligheden for at vælge vores venner.

Anmeld

25. februar 2012

UnderCover37

Molly8 skriver:

Jeg tror, det er ualmindeligt svært for folk, der ikke har stået i denne situation at forstå, hvor stor en sorg det er. Det er jo ikke tydeligt, at vi har mistet noget. Jeg tror de fleste af os har hørt dumme kommentarer.

Her er kommentaren fra min - daværende - bedste veninde, efter jeg havde ønsket barn i en håndfuld år: " Ja, nu ved jeg LIGE, hvordán du har det, for nu har jeg ønsket mig barn nr. 3 i hele 2 mdr." !!

Kommentaren fra min nuværende bedste veninde: " Hvor hårdt. Jeg forestiller mig, at det må være ligesom hvis jeg skulle have undværet ét af mine børn.."

Godt, der er forskel på folk, og vi selv har muligheden for at vælge vores venner.

Du har ganske givet helt ret, det er svært for andre at sætte sig ind i tanker, følelser og den sorg man oplever... Men jeg kan godt undre mig over hvor nogle menneskers empati og sociale intelligens og forståelse er forsvundet hen...Det er da også nogle trælse kommentarer du har fået med på vejen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.