så skete det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

Kay

Månsson skriver:

øv hvor træls søde så må du jo igang med at hygge med lidt børneværelse. jeg havde altid en plastik pose i tasken, så var det nemmere at komme af stole og ud af biler osv 

til dig

ahhh god ide det må jeg ha....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

Kay

Månsson skriver:

øv hvor træls søde så må du jo igang med at hygge med lidt børneværelse. jeg havde altid en plastik pose i tasken, så var det nemmere at komme af stole og ud af biler osv 

til dig

uhh tak det var et godt råd

Anmeld

22. februar 2012

Kay

Kay skriver:

haha jeg svare dig 2 gange

Anmeld

22. februar 2012

L&V

Kay skriver:

så lidt.. det er bare med at lette hverdagen så meget man kan og stadig holde sig i gang så meget man nu ka ellers bliver det bare et helvede..

Anmeld

22. februar 2012

Tona

Kay skriver:

jeg var ved lægen i dag...

med den bækkenløsning jeg blev sygemeldt af en "vikar-læge" i sidste uge...

han har sygemeldt mig i 1 md. til at starte med.... for at se hvordan det går efter jeg er startet til fys.

han siger der er en lille chance for at det hjælper så meget med fyssen at jeg kan komme tilbage på ½-tid om en måned.... men jeg skulle ikke sætte næsen op efter det... for det var en LILLE chance... det gør mig lidt glad... at jeg ikke er 100% "dømt"...

har fået nogle øvelser af fyssen som jeg laver 3 gange om dagen

håber det kommer til at virke

Tjeck evt dette link ud:

http://baekkenloesning.dk/?pid=1

Når man får bækkenløsning er man desværre nødt til selv at uddanne sig om emnet, for mange inkl. læger og fysser ved ikke nok om det/behandler det forkert. Her kan du læse om hvordan det skal håndteres og hvad det går ud på. Husk at du må ikke gøre noget træning som gør ondt.

Nogen har glæde af at blive set af en kiropraktor, men man skal sikre sig at det er en som har forstand på bækkenløsning inden. Det er mest relevant hvis nogle af ledene er blevet fastlåste.

Anmeld

22. februar 2012

Kay

Månsson skriver:

så lidt.. det er bare med at lette hverdagen så meget man kan og stadig holde sig i gang så meget man nu ka ellers bliver det bare et helvede..

gør os alt hvad jeg kan for at holde mig igang... skal også havde fat i en gripe tang... så jeg ik skal bukke mig så meget ned...

har en klapstol stående i vores entre.. så jeg kan sidde ned og tage sko på... og så skal jeg havde købt satin lagener... så jeg kan glide lettere når jeg skal vende mig eller op om naten... for der skal jo tisses lidt i løbet af natten...

Anmeld

22. februar 2012

Madam Blå

Kay skriver:

fyssen siger jeg bare selv skal tage i svømmehal og baby bassin... og så ikke bevæge mig for meget der nede i.... for så kan jeg få ondt bagefter... ved at den fys der er oppe ved min mor har varmtvands bassein... men det tager 45 min. at køre der op.... men tilgengæld ved jeg også hun er super dygtig der oppe... overvejer virkelig at skifte....

Jeg må desværre være sådan en rigtig sortseer.. men når du allerede er sygemeldt med bl, så er sandsynligheden for at det bliver bedre næsten ikke eksisterende Man bliver desværre kun mere besværet, jo større mavsen bliver.

Så jeg kan kun anbefale at få rørt sig det, man kan. Motion er jo rigtig godt Og jo stærkere dine muskler er i bækkenet, des stærkere er dine ledbånd også. Og det er dem, der giver sig, så bækkenet bliver løst og gør ondt.

I hvert fald så synes jeg du skal finde dig en fys, der har speciale i gynækologi og obstetrik. Gyn obs fysser findes vist over hele landet

Endnu en ting. Jeg var til en vejledningsmøde omkring bækkenløsning på sygehuset, i fysioterapien. Måske de har noget lignende på dit sygehus? Der kan man få gode råd og vejledning, og låne diverse hjælpemidler. Og de kan garanteret hjælpe med at finde en god fys og noget bassintræning af en art

Skriv gerne en pb, hvis du tror, at jeg kan hjælpe med noget

Anmeld

22. februar 2012

Tona

Kay skriver:

har sådan et bælte... og fyssen sagde i dag at satin lagen var godt at glide på når jeg skulle vende mig om natten...

men nøj jeg har ondt her til aften efter hun har haft fat i mig... har så ondt at jeg har fået kvalme af det

har forhørt mig hos JM der er ikke noget varmtvand på det sygehus jeg skal føde på... så prøver selv at finde noget... min fys sagde at "baby" basinnerne i en alm. svømmehal var gode nok... men jeg sys bare ikke de er ret varme!? iforhold til et rigtig varmtvans bassin...

har spurgt jm og læge om rigtig varmtvands bassiner i nærheden... men de kunne ikke svare og det er ikke let at finde på nettet sys jeg

Hvis du har så ondt efter at fyssen har haft fat i dig, så er jeg godt nok bekymret for om hun har nok forstand på bækkenløsning. Det må ikke forværre smerterne.

Der er desværre mange fysser, som ikke ved nok om bækkenløsning og som bare tror at det kan trænes væk og at alt træning er ok. Problemet er lidt at ved bækkensmerter ifm graviditet kan træning være en god ide i noget omfang. MEN hvis man har en reel bækkenløsning så hjælper det ikke noget at køre på. En bækkenløsning kan lidt sammenlignes med en forstuvning, så at træne med en bækkenløsning svarer til at træne på et forstuvet knæ (simpelt forklaret) og så påstå at så skal knæet nok blive rask igen. En bækkenløsning har brug for hvile og ikke at blive overanstrengt på nogen måde og så for blid gymnastik-træning som opbygger og styrker musklerne rundt om bækkenet og så er knibeøvelser også alfa og omega for at styrke bækkenet.

Jeg har hørt om fysser der sagde at man skulle løbe ture og træne med alle mulige vilde ting selv om man havde bækkenløsning...helt hen i hegnet

Anmeld

22. februar 2012

Kay

Amandas-mor skriver:

Tjeck evt dette link ud:

http://baekkenloesning.dk/?pid=1

Når man får bækkenløsning er man desværre nødt til selv at uddanne sig om emnet, for mange inkl. læger og fysser ved ikke nok om det/behandler det forkert. Her kan du læse om hvordan det skal håndteres og hvad det går ud på. Husk at du må ikke gøre noget træning som gør ondt.

Nogen har glæde af at blive set af en kiropraktor, men man skal sikre sig at det er en som har forstand på bækkenløsning inden. Det er mest relevant hvis nogle af ledene er blevet fastlåste.

har været til kiropraktor der er god til bækkenløsning... og han har hjulpet mig i 1½ måned nu... men kan ikke gøre mere siger han... men netop det med at det ikke må gøre ondt... det siger fyssen at det gerne må så skal jeg bare havde is på bagefter  mente os jeg havde hørt det ikke måte gøre ondt...

Anmeld

22. februar 2012

ønskebørn74

Kay skriver:

jeg var ved lægen i dag...

med den bækkenløsning jeg blev sygemeldt af en "vikar-læge" i sidste uge...

han har sygemeldt mig i 1 md. til at starte med.... for at se hvordan det går efter jeg er startet til fys.

han siger der er en lille chance for at det hjælper så meget med fyssen at jeg kan komme tilbage på ½-tid om en måned.... men jeg skulle ikke sætte næsen op efter det... for det var en LILLE chance... det gør mig lidt glad... at jeg ikke er 100% "dømt"...

har fået nogle øvelser af fyssen som jeg laver 3 gange om dagen

håber det kommer til at virke

Øv sødeste!!! Kæmpe krammer!!!

Og  med at det funker!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.