hjemmefødsel vs. ambulant fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

jordemoderstud skriver:

hej piger..

jeg er jordemoderstuderende og har lige skrevet en større opgave om hjemmefødsler, men nu kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om hjemmefødsler vs ambulante fødsler.. der er jo så meget i medierne (og herinde) for tiden om nedskæringer i sundhedssystemet, som derfor leder til ambulante fødsler.. jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres meninger/holdninger til de to? (og måske især om ambulante fødsler)

holdning til ambulant fødsel?

holdning til hjemmefødsel?

hvorfor vælge ambulant fødsel fremfor hjemme og omvendt..?

Jeg håber meget at i har lyst til at hjælpe mig..

på forhånd tak

hilsen Sofie

Jeg fødte nr 2 barn hjemme super skøn oplevelse, og kunne ikke finde på ved en evt 3 fødsel at tage på sygehuset, trods jeg fødte mit første barn på Slagelse sygehus- dejlig og upåklagelig oplevelse, MEN intet er bedre end at føde hjemme hvis du spørger mig, jeg havde "drømmefødslen" , ja selvf med ulidelige smerter, fødslen som så kun tog halvanden time fra aller første vee, men vil super gerne føde hjemme igen, ku ikke drømme om at ty til et sygehus med mindre jeg blev overflyttet hjemmefra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Team Putte

jordemoderstud skriver:

Ja det håber jeg meget at hun har... hvor skal hun føde henne?

Jeg er førstegangsfødende og jeg har oz fået at vide at som udgangspunkt skal jeg føde ambulant.. Det kan godt være lidt skræmmende en tanke men efter længere samtale med min jm kom vi frem til at de selvfølgelig ik sender mig hjem hvis jeg er utryg ved det hele eller fødslen ikke forløber normalt.

Anmeld

22. februar 2012

jordemoderstud

1000 tak for jeres svar, det lyder til at de overvejelser i gør jeg omkring hjemmefødsel og ambulant fødsel er de samme som jeg har tænkt over... tak fordi i havde tid til at svare..

Sofie

Anmeld

22. februar 2012

AnneBJ

Jeg har født én gang, på sygehus, blev efterfølgende indlagt 3 dage grundet barnet.

Næste fødsel så jeg gerne foregå hjemme, men min kæreste tør ikke stå med "ansvaret" - han insisterer på sygehus. Jeg håber meget på, at føde ambulant næste gang; jeg var klar til at tage hjem efter 4 timer første gang hvis jeg havde fået lov

Anmeld

22. februar 2012

Toshiba

jordemoderstud skriver:

hej piger..

jeg er jordemoderstuderende og har lige skrevet en større opgave om hjemmefødsler, men nu kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om hjemmefødsler vs ambulante fødsler.. der er jo så meget i medierne (og herinde) for tiden om nedskæringer i sundhedssystemet, som derfor leder til ambulante fødsler.. jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres meninger/holdninger til de to? (og måske især om ambulante fødsler)

holdning til ambulant fødsel?

holdning til hjemmefødsel?

hvorfor vælge ambulant fødsel fremfor hjemme og omvendt..?

Jeg håber meget at i har lyst til at hjælpe mig..

på forhånd tak

hilsen Sofie

jeg tog ambulant fødsel anden gang... hvilke jeg priser mig lykkelig for... tingene var ved at gå helt galt - og alt handlede om minutter - var kaldt bagvagt/forvagt eller hva det var - da der skulle laves AKS - da hendes hjertelyd dykkede HELT vildt lige pludselig.- men så trykkede jeg hende ud - og slap - men det kunne have gået galt hvis det var hjemme - og jeg ikke kunne trykke hende ud så hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.